Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Med anledning av vad jag sett i trådar på Flashback och oändliga trådar på Facebook där folk hävdar att djur är "en familjemedlem" -- alla måste offra allt för djuret...
Så undrar jag hur vanligt är det att man är så sjuk i huvudet att man sätter djur på samma plats som sina barn.
Vem skulle få dö till förmån för den andra, vem skulle du välja - ditt djur eller ditt barn?
För mig är svaret självklart - barn går alltid före djur, oavsett hur mycket jag älskar djuret. (Även om det är någon annans barn)
Så hur resonerar ni?
Jag har inga egna barn eller djur ännu men har genom övriga familjen nära kontakt med både barn och djur.
Älskar både barnen och djuren jättemycket men så klart kommer barnen först.
Alla barn kommer före alla djur i min värld.
Mormor, morfar, farmor och farfar har både hundar och katter mm och de är familjemedlemmar men barn och barnbarn kommer alltid först för dem också precis som det ska vara.
Jag har inte sett något sådant på Faceb men när jag har kollat på tv i usa har jag sett de som samlar på djur och får en sjuklig felvänd bild av djurens betydelse.
De har så många djur att ingen vill komma och hälsa på och då känner de sig svikna av sina anhöriga och då blir deras djur allt för dem då djuren alltid älskar dem och är tacksamma oavsett.
I usa kan man också få en hund "på recept" kallas "emotional support animal" och där har jag också sett att de väljer djuren före barnen ibland.