Citat:
Ursprungligen postat av
snake65
Stulna fartkameror har kat markant, kan det vara ryssen som hller p? Sg en video p ukrainsk tekniker plocka ner en rysk drnare , kameran i den var det bsta, min frga kan en av vra fartkameror andvndas i en drnare?
Mitt svar baseras endast p att jag sjlv fastnat i fartkameror och ftt brev hemskickat med tillhrande bild.
Bilden tas vldigt nra fartkameran, och visst, den var hgupplst och vldigt tydlig och lttlst, men att kameran skulle fungera i drnare p flera hundra meters hjd finner jag hgst osannolikt d det enligt vad jag sett inte r kamerans syfte att ta bilder p lnga avstnd.
Dremot kan vl kamerorna var utrustade med intressant teknik, jag har hrt ngon snuthora hvda att en fartkamera kostar 150 000 :- exkl. installationskostnad, s det r avancerad teknik dr i som ska mta hastighet mellan vissa punkter, finns skert intressant grejjer som frmmande makt kan ha nytta av.
Jag tror det rr sig om civil olydnad vilket ska applderas, snuthorornas kassa ska inte fyllas med surt frvrvade svenssonpengar nr dom inte kan gra ngot t gngskjutningar vid sandldor och sprngningar!