• 1
  • 2
2022-09-05, 15:54
Medlem
snake65s avatar
Stulna fartkameror har kat markant, kan det vara ryssen som hller p? Sg en video p ukrainsk tekniker plocka ner en rysk drnare , kameran i den var det bsta, min frga kan en av vra fartkameror andvndas i en drnare?
Citera
2022-09-05, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snake65
Stulna fartkameror har kat markant, kan det vara ryssen som hller p? Sg en video p ukrainsk tekniker plocka ner en rysk drnare , kameran i den var det bsta, min frga kan en av vra fartkameror andvndas i en drnare?

Mitt svar baseras endast p att jag sjlv fastnat i fartkameror och ftt brev hemskickat med tillhrande bild.

Bilden tas vldigt nra fartkameran, och visst, den var hgupplst och vldigt tydlig och lttlst, men att kameran skulle fungera i drnare p flera hundra meters hjd finner jag hgst osannolikt d det enligt vad jag sett inte r kamerans syfte att ta bilder p lnga avstnd.

Dremot kan vl kamerorna var utrustade med intressant teknik, jag har hrt ngon snuthora hvda att en fartkamera kostar 150 000 :- exkl. installationskostnad, s det r avancerad teknik dr i som ska mta hastighet mellan vissa punkter, finns skert intressant grejjer som frmmande makt kan ha nytta av.

Jag tror det rr sig om civil olydnad vilket ska applderas, snuthorornas kassa ska inte fyllas med surt frvrvade svenssonpengar nr dom inte kan gra ngot t gngskjutningar vid sandldor och sprngningar!
Citera
2022-09-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Mitt svar baseras endast p att jag sjlv fastnat i fartkameror och ftt brev hemskickat med tillhrande bild.

Bilden tas vldigt nra fartkameran, och visst, den var hgupplst och vldigt tydlig och lttlst, men att kameran skulle fungera i drnare p flera hundra meters hjd finner jag hgst osannolikt d det enligt vad jag sett inte r kamerans syfte att ta bilder p lnga avstnd.

Dremot kan vl kamerorna var utrustade med intressant teknik, jag har hrt ngon snuthora hvda att en fartkamera kostar 150 000 :- exkl. installationskostnad, s det r avancerad teknik dr i som ska mta hastighet mellan vissa punkter, finns skert intressant grejjer som frmmande makt kan ha nytta av.

Jag tror det rr sig om civil olydnad vilket ska applderas, snuthorornas kassa ska inte fyllas med surt frvrvade svenssonpengar nr dom inte kan gra ngot t gngskjutningar vid sandldor och sprngningar!

Jag har hrt 500 000:- men ditt lter mer troligt.

P vg dr jag bor har dom snott 3 st. Kablar bara hngde och man kunde se rakt igenom dom. Aldrig hrt talas eller sett att dom blivit stulna. Saboterade dock avsgade och sprayade kamera linser
Citera
2022-09-05, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Jag har hrt 500 000:- men ditt lter mer troligt.

P vg dr jag bor har dom snott 3 st. Kablar bara hngde och man kunde se rakt igenom dom. Aldrig hrt talas eller sett att dom blivit stulna. Saboterade dock avsgade och sprayade kamera linser

Det var ngra r sedan jag hrde snuthoran bertta detta med 150 000 :-, och det var utan installationskostnaden, som sagt.

Problemet med sabotage, det r att det r vldigt ltt att tgrda, klotter, paintball och annat kan ltt tgrdas, men sgar du ner d mste snuthormyndigheten lufta ldret med kanske 350 000 :- varje gng, vilket gr att dom kommer trttna!
Citera
2022-09-05, 16:49
Medlem
Sculleys avatar
(FB) Elva fartkameror stulna efter lnsvg 292 (2022-08-27)
Citera
2022-09-05, 16:55
Medlem
trilles avatar
I fartkamerornas barndom fanns det Nikon D2 kameror inne i dom.

Hyfsad kvalitet , stldbegrliga, mnga frsvann.
Citera
2022-09-05, 17:12
Medlem
Emellies avatar
Utlndska stldligor?
Citera
2022-09-05, 17:42
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Utlndska stldligor?

Typiskt brott som steuroper sysslar med.
Citera
2022-09-05, 18:25
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Utlndska stldligor?
Min frga fungerar dom i drnare
Citera
2022-09-05, 19:37
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snake65
Min frga fungerar dom i drnare
N, p tok fr tunga!
Citera
2022-10-18, 12:53
Medlem
AntonAusTirols avatar
Sitter vl samma Canon kamera i fartkameror sim i ryssen Orlan 10. S nog lr det finnas en marknad fr kamerorna.
Citera
2022-10-18, 13:02
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen

Det r en bragd att stjla eller frstra fartkameror.

tminstone s lnge det finns en enda vlds- eller sexualbrottsling, utpressare etc p fri fot ska grisen ge fan i att jaga folk fr offerlsa brott.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in