Citat:
Ursprungligen postat av
Klaisan
Gå till närmata ica maxi och lägg korten på bordet berätta exakt vad du skrivit hittils så KANSKE butikschefen kan tillåta att det ställs ut en liten påse med diverse svinn på kvällarna innan dom låser, inga garantier utan finns det en påse så finns det. Måla en sten med två ögon på som tack så tycker dom det är lite charmigt. Jag tänker mig att dom inte får såna frågor av någon och kommer agera utifrån känslor, ett tag åtminstone
funderat lite på detta ochså , men har problemet att jag har långt till närmsta storköp , så kan inte ta mej dit så ofta , mer än någon gång i månaden max i någon månad , tanken va att vid några få tillfällen ta mej in till städer och försöka hitta större mängder åt gången , skulle verkligen behöva ett förråd , dels för lite trygghet i mat och dels för att jag inte kan söka så ofta
ja frågan är vem på storköpet man ska försöka kontakta ? är en helt vanlig människa i utseendet , så nykammad och rena kläder lyser det inte direkt fattig luffare , alla i detta land har inte det esset att ta till i en sådan här situation
sista vinterns 3 månader så bunkrade jag ris/potatismos , pasta + koncerver , mm så jag klarade mej även om det blev enformig mat många dagar , i vinter har jag ingen sådan möjlighet alls till sådant om det inte blir via dumsters