2006-07-04, 20:13
Medlem
-HunteR-s avatar
Ja, titeln säger allt. När jag går på effedrine deff (så lite som 30 mg/dag tror jag det är) Står Ma-Huang extract 334 mg Standardized for 20 mg's of alkaloids per 2 capsules.
Det är ripped fuel, tar 3 piller/dag. Tar jag mer blir jag bara nervös på ett obehagligt sätt. Men i alla fall, efter som det även verkar diuretiskt, stressar detta njurarna att avge mer mineraler än vanligt? Jag brukar dricka 1 liter på morgonen, ca 0.8 liter under frukosten, sen innan kl 12 så brukar jag dricka återigen en liter, under träningens förlopp, minst en liter till, min protein shake innehåller 0.9 liter vatten med, sen när jag kommer hem dricker jag 1-2 liter till innan det är läggdags. Tot ca 5-6 liter per dag, men nu på effe dricker jag inte mer, men pisset blir alltid lika gult som det brukat vara endast på morgonen, som juice extrakt!
Citera
2006-07-05, 03:39
Medlem
säker på att du helt enkelt inte glömt av att du även ökat till exempel c-vitaminintaget under deffen? det lär väl göra pisset gult. fast det där med stress på njurarna och ökad frisättning av mineraler låter ju iofs vettigt.
Citera
2006-07-05, 08:17
Medlem
-HunteR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiko
säker på att du helt enkelt inte glömt av att du även ökat till exempel c-vitaminintaget under deffen? det lär väl göra pisset gult. fast det där med stress på njurarna och ökad frisättning av mineraler låter ju iofs vettigt.
Näe jag har inte ökat C-vit intaget, eller, jag har börjat använda en ny gainer, men det kan vell inte påverka "en hel dags pissande"?
Gick från gymgrossistens gainer,,349:- á kilo till world Gyms Super Gainer 4200 som är aningens billgiare. Den är äckligt vidrigt speckad på sötningsmedel, har dock läst att det tar lång tid för detta att brytas ned/passera kroppen. Kanske det är det som gör att njurarna får jobba mer.? Någon med insikt i vad extreme doser aspartam kan göra på kroppen förutom cancer?

:]
Citera
2006-07-05, 08:27
Medlem
joltmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HunteR-
Ja, titeln säger allt. När jag går på effedrine deff (så lite som 30 mg/dag tror jag det är) Står Ma-Huang extract 334 mg Standardized for 20 mg's of alkaloids per 2 capsules.
Det är ripped fuel, tar 3 piller/dag. Tar jag mer blir jag bara nervös på ett obehagligt sätt. Men i alla fall, efter som det även verkar diuretiskt, stressar detta njurarna att avge mer mineraler än vanligt? Jag brukar dricka 1 liter på morgonen, ca 0.8 liter under frukosten, sen innan kl 12 så brukar jag dricka återigen en liter, under träningens förlopp, minst en liter till, min protein shake innehåller 0.9 liter vatten med, sen när jag kommer hem dricker jag 1-2 liter till innan det är läggdags. Tot ca 5-6 liter per dag, men nu på effe dricker jag inte mer, men pisset blir alltid lika gult som det brukat vara endast på morgonen, som juice extrakt!

Inget konstigt alls. Ditt urin är mer koncentrerat än vanligt pga du har mindre vätska att göra dig av med. Gul urin är ett symptom på vätskebrist.
Vätskebristen har du helt enkelt fått pga för lite vattenintag. 5-6 liter kan låta mycket men med tanke på att det är ungefär vad som rekommenderas tränande personer att dricka så är det troligt att du bör öka din vätskekonsumtion ytterligare.
Citera
2006-07-05, 10:50
Medlem
-HunteR-s avatar
Jag ska testa med att dricka 6-7 liter dag, det enda negativa med en såpass stor vätske omsättning är att, kroppen blir så van vid att den kan "förbruka" (ja vatten kan inte förbrukas, men det kan utnyttjas/användas till en viss punkt av förorening),, men iaf, dvs att om jag dricker tvär mycket mer än vanligt, så pissar jag såklart lika mycket fortare, jag vaknar varje morgon hyper nödig, ofta ett par timmar för tidigt bara för att vattnet jag drack på kvällen passerat mig såpass fort, till och med om jag inte druckit, så förbrukar kroppen vattnet från mina vattenreserver och jag får en stadig flod på morgonen. Så, titt som tett slår tanken mig att jag ska gradvis sänka min vatten konsumtion för att sova bättre. Jag dricker inte mycket på kvällen, efter kl 20.00 dricker jag nästan inget, jag vet att jag annars måte upp på natten för att uträtta behov.

Shit jag låter som en gammal gubbe, jag är "lagom" ung kan jag lova er.
Citera
2006-07-05, 17:56
Medlem
fast glöm inte att roidsen sakta men säkert förvandlar våra prostator till pensionärer.
Citera
2006-07-05, 18:03
Medlem
det där e inte effe vilken twinlabsförsäljare som än sa det borde få bollarna piskade fler än en gång

är du orolig så kan du göra koll av njurarna på vårdcentralen, urinprov som analyseras direkt
Citera
2006-07-06, 17:30
Medlem
hantels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiko
fast glöm inte att roidsen sakta men säkert förvandlar våra prostator till pensionärer.

Det finns förebyggande åtgärder att vidta.
Citera
2006-07-07, 11:08
Medlem
-HunteR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hantel
Det finns förebyggande åtgärder att vidta.
RU 58841 ? anyone :}
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in