2022-09-04, 14:43
Medlem
Gå in och fråga, det är för att babbarna inte ska springa iväg med luftbehållaren.
Citera
2022-09-04, 15:20
Medlem
Har märkt samma sak (Södra Stockholm)
För ett halvår sedan körde jag in på valfri OKQ8 mack, tankade och kollade luften.
Nu är det bara trasiga grejer som hänger vid luftpåfyllningen. Varit så det senaste halvåret
Citera
2022-09-04, 15:25
Medlem
StigAllans avatar
Problemet med att kunna pumpa däcken visar på ett väldigt tydligt vis hur illa det är med socialdemokratisk politik och just i luftproblemet invandringspolitiken.
Hela Sverige är ett kriminellt land på dekis när det numera inte ens finns möjlighet att pumpa däck på macken!

Fy fan!
För politiker som sålt ut landet till globalister och annat parasitiskt folkslag!
Citera
2022-09-04, 15:44
Medlem
solstrålars avatar
Anledningen är att kulturberikare sliter sönder utrustningen.

Om du vill kunna göra basala saker för din bil som pumpa
vid mack behöver du rösta på SD.
Citera
2022-09-04, 16:23
Medlem
Sunimods avatar
Köp en 12V pump, typ på Jula eller Biltema eller liknande.
Då blir du oberoende av att åka och pumpa.

typ 150-250 kr
Citera
2022-09-04, 16:33
Medlem
eltonkebabs avatar
Varenda jävla mack har pumpar, till och med många av de obemannade, fattar inte vad du yrar om.
Citera
2022-09-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetThorns
För ungefär ett år sedan flyttade jag och familjen till en mindre ort i södra Sverige. Där jag bodde förr (också mindre ort) pumpade jag däcken vid behov på närmsta mack. Inga som helst problem! Föga visste jag vilken lyx jag hade...

Förra veckan såg jag att ena däcket på nya bilen sackade lite, så jag drog in till bensinstationen jag brukar tanka på. Ingen luft där. Alright, då körde jag till nästa i byn. Ingen där heller. Då jag körde in till stan jag jobbar i (mellanstor stad, 100k invånare) och körde runt till säkert fem olika bensinstationer utan lycka. Nu i helgen var jag på besök hos släkten i Blekinge och körde till 3-4 olika bensinstationer, även där utan att kunna pumpa däcken.

Vad fan är det som händer egentligen?! Även på större, bemannade bensinstationer saknades det tryckluft. Är det för att det inte finns någon vinst i det som de väljer att inte ha? Riktigt störigt är det.

När jag bodde usa så tog de betalt för kontrollera luft, alltså du fick betala för tryckluften vart så överallt i north Dakota men också Chicago. Har tänkt det kommer hit med.
Du kan med en vanlig men kraftig cykelpump pump upp däcket, annars så kostar en bra tryckluftpump/kompressor typ 400 kr på blocket
Citera
2022-09-04, 17:47
Medlem
welcometorealitys avatar
Alla Circle K har som jag känner till
Citera
2022-09-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Nästa steg var en luftslang med manometer i skåpet, men även den togs bort

Är väl vanligt fortfarande? Dock sällan med en manometer utan en digital visning på skåpet där man kan ställa in önskat tryck så ökar/minskas trycket automatiskt när man kopplar in däcket. Sådana finns det ju massor av? Även på en del obemannade mackar.

Men en såndär mina... minns att min pappa brukade kolla trycket med en sån... har själv bara använt det på OKQ8 i Kiruna, där fanns de kvar för några år sen.
Senast redigerad av Engineer 2022-09-04 kl. 18:13.
Citera
2022-09-04, 18:45
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
För ungefär ett år sedan flyttade jag och familjen till en mindre ort i södra Sverige. Där jag bodde förr (också mindre ort) pumpade jag däcken vid behov på närmsta mack. Inga som helst problem! Föga visste jag vilken lyx jag hade...

Förra veckan såg jag att ena däcket på nya bilen sackade lite, så jag drog in till bensinstationen jag brukar tanka på. Ingen luft där. Alright, då körde jag till nästa i byn. Ingen där heller. Då jag körde in till stan jag jobbar i (mellanstor stad, 100k invånare) och körde runt till säkert fem olika bensinstationer utan lycka. Nu i helgen var jag på besök hos släkten i Blekinge och körde till 3-4 olika bensinstationer, även där utan att kunna pumpa däcken.

Vad fan är det som händer egentligen?! Även på större, bemannade bensinstationer saknades det tryckluft. Är det för att det inte finns någon vinst i det som de väljer att inte ha? Riktigt störigt är det.

En underskattad, förbisedd och bortglömd möjlighet är en vanlig cykelpump av golvmodell med manometer. I ett kick har man pumpat däcket. Folk verkar ha snöat in på att man måste ha mack, däckfirma eller kompressor.
Citera
2022-09-04, 21:39
Medlem
Citat:

Det låter extremt märkligt….
Har farit land och rike runt i en massa år och ännu inte stött på en enda mack där man inte kunnat pumpa däcken….
Citera
2022-09-04, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det låter extremt märkligt….
Har farit land och rike runt i en massa år och ännu inte stött på en enda mack där man inte kunnat pumpa däcken….

Det är möjligt att de är indragna på många håll, var ett tag sedan jag sökte någon sådan, hemma pumpas bilarna i garaget, men på resa kan påfyllning också behövas. På automatstationer verkar de ha försvunnit även här (i Umeå), men får undersöka framöver hur tillgången är på bemannade stationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in