• 1
  • 2
2022-09-04, 10:56
Medlem
swedsters avatar
Förmodligen har alla härinne någon diagnos,känd eller okänd så är det bara
Citera
2022-09-04, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Nja, inte riktigt alla bokstäver va? I och Q saknas verkar det som 😉

Humoristiskt svar, som jag uppskattar 😊👌 om du bara visste vad jag har åstadkommit inom både medicin och psykologi…men jag älskar att skratta 😊 tack för din humor 👍
Citera
2022-09-04, 22:06
Medlem
Efebofilkustens avatar
Har haft en del psykisk ohälsa stora delar av livet..
Citera
2022-09-05, 01:31
Medlem
Ganska många i den här forumdelen.
Sen är frågan vem som är helt normal, vem har inte åtminstone lite drag av något? I Sverige stämplas folk till höger och vänster med diagnoser. Den som har svårt att sitta still "kanske har drag av adhd", den som nördar in sig på gymnasiefysik i högstadiet "kanske har drag av aspergers". De som inte har en diagnos blir dem med 71 i IQ som saknar intressen och driv. Som knegar på, ser på Netflix, dricker två glas på fredagen, spelar padel på lördagen och hälsar på sina föräldrar på söndagen. Så går livet på repeat.
På flashback kan vi vädra udda tankar, så skulle en diagnosglad psykolog läsa här skulle gissningsvis 60% ha en diagnos, 20% drag av en diagnos, och resterande 20% med psykiska problem skulle troligtvis ha en underliggande oupptäckt diagnos.
Citera
2022-09-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Ganska många i den här forumdelen.
Sen är frågan vem som är helt normal, vem har inte åtminstone lite drag av något? I Sverige stämplas folk till höger och vänster med diagnoser. Den som har svårt att sitta still "kanske har drag av adhd", den som nördar in sig på gymnasiefysik i högstadiet "kanske har drag av aspergers". De som inte har en diagnos blir dem med 71 i IQ som saknar intressen och driv. Som knegar på, ser på Netflix, dricker två glas på fredagen, spelar padel på lördagen och hälsar på sina föräldrar på söndagen. Så går livet på repeat.
På flashback kan vi vädra udda tankar, så skulle en diagnosglad psykolog läsa här skulle gissningsvis 60% ha en diagnos, 20% drag av en diagnos, och resterande 20% med psykiska problem skulle troligtvis ha en underliggande oupptäckt diagnos.
Ja det du skriver håller jag med om
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in