2022-09-03, 21:31
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Antar du är vänster, vad tror du hade hänt om någon från högern kom med ett dylikt citat mot er?

Anta vad du vill, min politiska bas är irrelevant.
Trots att du fått det förklarat i tråden fortsätter du gå i spinn utan att ens veta/förstå vad som står i artikeln du länkar som underlag.
Citera
2022-09-03, 21:32
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hur olika saker tolkas av etablissemanget. Här skriver hon klart och tydligt om rep och hängning. När Dulny et al. Körde en meme om en krantjänst blev det ramaskri.

Så du begriper inte vad uttrycket betyder, utan tolkar det bokstavligt?
Lite rörande faktiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Jimmie Åkesson kan signera alla böcker

Och GW Hennes andra favoritgubbe.
Citera
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Och artikel bakom betalvägg https://www.dn.se/kultur/camilla-lac...-sa-far-ni-se/

Men det intressanta är ju att i detta fallet så framstår hennes åsikt som positiv annars hade det ju varit stora skandal rubriker...

Vänd på det, om någon till höger sagt liknande om sossar eller miljöpartister... Vilket drev...

Nån som har tillgång till hela intervjun?

OBS för er som mig som inte kan läsa intervjun så står bara citatet på DN´s 1a sida
Tänk om en högerprofil hade skrivit så om vänsterpartiet, jisses vad hela etablissemanget hade låtsas tro att det var ett hot!
Citera
2022-09-03, 21:33
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Anta vad du vill, min politiska bas är irrelevant.
Trots att du fått det förklarat i tråden fortsätter du gå i spinn utan att ens veta/förstå vad som står i artikeln du länkar som underlag.
Jag kan inte läsa artikeln, men citatet räcker bra för mig
Citera
2022-09-03, 21:33
Medlem
Citat:
Och artikel bakom betalvägg https://www.dn.se/kultur/camilla-lac...-sa-far-ni-se/

Men det intressanta är ju att i detta fallet så framstår hennes åsikt som positiv annars hade det ju varit stora skandal rubriker...

Vänd på det, om någon till höger sagt liknande om sossar eller miljöpartister... Vilket drev...

OBS för er som mig som inte kan läsa intervjun så står bara citatet på DN´s 1a sida

Är det inte så att uppmuntra till självmord är olagligt? Jag har inte klickat på länken för jag vill inte sponsra DN.
Citera
2022-09-03, 21:35
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Tänk om en högerprofil hade skrivit så om vänsterpartiet, jisses vad hela etablissemanget hade låtsas tro att det var ett hot!
Exakt, tänk om låt oss säga Bert Karlsson sagt det om vänstern...........
Citera
2022-09-03, 21:35
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Så du begriper inte vad uttrycket betyder, utan tolkar det bokstavligt?
Lite rörande faktiskt.

Jo, men samma autistiska tolkning gjorde vänstern över en meme. Lite roligt med de olika måttstockarna faktiskt.
Citera
2022-09-03, 21:36
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Är det inte så att uppmuntra till självmord är olagligt? Jag har inte klickat på länken för jag vill inte sponsra DN.
Jag tänker samma sak, är inte detta anmälningsbart?
Citera
2022-09-03, 21:36
Medlem
tastass avatar
Citat:
Jag kan inte läsa artikeln, men citatet räcker bra för mig

När jag klickar på din bifogade länk ser jag inte citatet du refererar till, jag ser "låt SD komma till makten så får ni se"
Citera
2022-09-03, 21:37
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
När jag klickar på din bifogade länk ser jag inte citatet du refererar till, jag ser "låt SD komma till makten så får ni se"
Japp citatet står på 1a sidan innan du klickar på länken.. Har den sparad
Citera
2022-09-03, 21:38
Medlem
Ett vedertaget uttryck som ej ska tolkas bokstavligt, likt att man på engelska kan säga "It was raining cats and dogs" utan att det betyder att Fido och Majsan trillar ner från himlen.

Hon anser att SD har fel åsikter och att bästa sättet att bekämpa det är att låta dem få inflytande så att deras tankar testas och visar sig inte fungera, antagligen för att hon idag ser det som att man kan kritisera allt utan att behöva ta ansvar för något.

Om åsikten som sådan har jag ingen kommentar, men att hon som författare är väl bekant med uttryck och inte menar dem bokstavligt är jag helt övertygad om.

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in