2022-09-03, 21:06
Och artikel bakom betalvägg https://www.dn.se/kultur/camilla-lac...-sa-far-ni-se/

Men det intressanta är ju att i detta fallet så framstår hennes åsikt som positiv annars hade det ju varit stora skandal rubriker...

Vänd på det, om någon till höger sagt liknande om sossar eller miljöpartister... Vilket drev...

Nån som har tillgång till hela intervjun?

OBS för er som mig som inte kan läsa intervjun så står bara citatet på DN´s 1a sida
Citera
2022-09-03, 21:07
Medlem
Cokeers avatar
Vilken djävla jubelidiot! Och vem fan är detta? Aldrig hört om fanskapet
Citera
2022-09-03, 21:08
Citat:
Ursprungligen postat av Cokeer
Vilken djävla jubelidiot! Och vem fan är detta? Aldrig hört om fanskapet
Författare
Citera
2022-09-03, 21:09
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Hon menar väl såklart inte detta ordagrant, men att ändå uttrycka sig med dessa ord sammansatta i en och samma mening är grovt obehagligt och provocerande.
I Sverige dör det varje år fem gånger fler människor i självmord än i trafikolyckor.

Trodde bättre om Camilla. Vidrigt och motbjudande.
Senast redigerad av JagMatarHuslimer 2022-09-03 kl. 21:32.
Citera
2022-09-03, 21:11
Undrar hur många av hennes läsare som är SD-anhängare. Med tanke på att cirka 20 % i dagsläget röstar på SD så är det inte helt otänkbart att en femtedel av hennes läsare också är SD.
Citera
2022-09-03, 21:13
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Obehagligt att höra henne uttrycka sig så. Vilket vider. Trodde bättre om Camilla.
Motbjudande.
Exakt, vilken jävla idiot! Så hon menar väl oss som röstar SD också....
Citera
2022-09-03, 21:14
Medlem
franges avatar
Som vanligt så är hat helt okej när det kommer från Rätt™ sida och är riktat mot De Onda™ oliktänkarna...
Citera
2022-09-03, 21:16
Medlem
cleovarnamnets avatar
Det hon menar är att man ska låta dem visa sitt i hennes tycke rätta ansikte och att folk då ska fatta vad för slags parti det är och vilket styre de förespråkar.* Att de alltså själva kommer att gräva sin egen grop. Det är en metafor. Inte en uppmaning att SD:are ska ta livet av sig.
”Låt SD komma till makten då så får ni se. Det kanske är det bästa. Ge dem rep och låt dem hänga sig själva.” säger hon. Men även om man inte läst hela citatet tycker jag det framgår och gör det inte det bör man nog läsa lite mer litteratur för att lära sig läsa mellan och bortom raderna.

* Nej, ni behöver inte skicka några arga PM till mig. Jag skrev ”enligt henne”, inte om mina egna politiska åsikter.
Citera
2022-09-03, 21:16
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Som vanligt så är hat helt okej när det kommer från Rätt™ sida och är riktat mot De Onda™ oliktänkarna...
Exakt, och just här så blir det så förbannat uppenbart!!
Citera
2022-09-03, 21:17
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Och artikel bakom betalvägg https://www.dn.se/kultur/camilla-lac...-sa-far-ni-se/

Men det intressanta är ju att i detta fallet så framstår hennes åsikt som positiv annars hade det ju varit stora skandal rubriker...

Vänd på det, om någon till höger sagt liknande om sossar eller miljöpartister... Vilket drev...

Nån som har tillgång till hela intervjun?

OBS för er som mig som inte kan läsa intervjun så står bara citatet på DN´s 1a sida

Ja, nu darrar kultureliten. Nu skälver det i arslet på samtliga. SD är Sveriges näst största parti. Oj, oj, oj...nu kommer det att bli jobbigt.
Citera
2022-09-03, 21:19
Medlem
Carnills avatar
Dessa förbannade PK-kändisar som lever i sin egen fina skyddade bubbla. Dom är så långt ifrån verkligheten som dom kan komma.
Citera
2022-09-03, 21:19
Är inte detta uttalande möjligt att anmäla? Är inte detta lika mycket hets mot folkgrupp som mot muslimer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in