2022-09-03, 15:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Va?? Menar du att du inte hade sprungit ut framför en bil du märkt kör för fort vid ett övergångsställe för att sen få säga "jag hade rätt!" om du överlever studsen på huven?
Jag är personen som skickar ut en barnvagn i vägen med en docka i som är fylld med ketchup, för att lära bilföraren en traumatiskt inspirerad läxa.
Citera
2022-09-03, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Äsch, det är väl nästan bara tjänstemän/akademiker som lider av massa olika typer av mag och tarmrelaterade åkommor och har födoämnesallergier etc.

I alla fall är det så här omkring när man ska beställa/betala lunchen. Så fort kön stoppas upp av nån sån där som ska gå igenom hela innehållsförteckningen, veta allt om råvarornas ursprung och få tillverkningsprocessen förklarad i detalj är det i nio fall av tio en akademiker som krånglar till det.

En pizzaugn är så varm så den tar död på det mesta. Sen flyttas bara pizzan med en spade. Huvudsaken är att bestick och tallrik är ren. Lite skit rensar bara magen.

Det är väl få tjänstemän med överkänslig mage som äter på sådana där ställen ändå, finns det ens några akademiker kvar i orter som Burträsk? Tror snarare det rör sig om övernitiskt myndighetsutövande i kombination med den där typiska överdrivna Svenska byråkratin som är obefogad för klassiska syltor och kunderna till klassiska syltor och att det är därav ägaren överklagat. Kan bara tänka mig vilket helvete det måste vara att driva en krog om man ska följa alla regler till punkt och pricka och hålla sig inom prissegmentet för den här målgruppen.

Personligen har jag i alla fall fått ytterligare en pizzeria det skulle vara en upplevelse att besöka den i Falkenberg och den här.
Eftersom det påstås att det är ytterst sällan en
restaurang får stänga, tror då inte jag att ribban
är lagd särskilt högt för att klara det hygieniska. Utan byråkrati så skulle det bli hur
flummigt som helst i samhället, bananrepuplik
Citera
2022-09-03, 15:31
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Låter som "Göteburgare" som vi fick äta i Bamba på västkusten.

För övrigt är jag förbryllad över intresset som en sketen pizzeria i Burträsk drar till sig. Att en pizzeria är skitig och ohygienisk är lika otippat som att de enbart tar emot cash. Jag hoppas de rusande matpriserna rensar bort 75% av landets pizzerior.
Lite häftigt att Burträsk pizzeria razzia ligger högst upp på populära ämnen. Jag vet inte ens vart Burträsk är men halva Flashback verkar ha varit där någon gång. Finns det bara en pizzeria där? Vilken etnicitet har ägaren? Och hur hamnade han i Burträsk?
Senast redigerad av Giant Squid 2022-09-03 kl. 15:34.
Citera
2022-09-03, 15:36
Medlem
pohjoisestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jvstalin
Synd, sista stället jag såg 50cl burk Coca Cola för kanske 20 år sedan. Edit: kul att de öppnat redan. Men hur är det nu med värdshuset har de pizzor eller inte? Otydligt i ts

Har käkat på värdshuset en gång för ett par år sedan, det var iallafall då thailändsk personal. Bjöds på 2 rätter varav en stark thai och en husman till dagens. Inga pizzor men tror dom bjöd på burgare om jag minns rätt på a la carten.

Betyget får bli 8/10. Brickorna som maten bars på var från 80talet med tillhörande gamla reklamannonser. Väldigt charmigt och trevligt. Maten var också god
Citera
2022-09-03, 15:37
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Räcker ju med att man glömt stänga locket på toaletten för att inspektörerna ska stänga ner.

Krävs väldigt mycket för att dom ska stänga ner.
Citera
2022-09-03, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Eftersom det påstås att det är ytterst sällan en
restaurang får stänga, tror då inte jag att ribban
är lagd särskilt högt för att klara det hygieniska. Utan byråkrati så skulle det bli hur
flummigt som helst i samhället, bananrepuplik

Jo viss nivå är väl bra men samtidigt kan man ju fundera lite på varför så många akademiker som bara köper högkvalitativa råvaror, för den egna matlagningen, och enbart äter på sådana där ställen där kocken har plasthandskar och jobbar i helt sterila kök har colon irritabile, crohns sjukdom, ibs, gluten och laktosintolerans och alla andra tänkbara mag och tarmrelaterade besvär som saknar motstycke jämfört med övriga världens befolkning, framförallt om man beaktar hur lagar och regler ser ut, för livsmedelshantering, i många andra länder.

Sen är ju ändå inte Burträsk pizzeria och liknande syltor inriktade mot känsliga akademiker med födoämnesallergier etc.

Den viktigaste indikationen är trots allt om någon av gästerna som besöker stället faktiskt åkt på en matförgiftning och det kan man inte läsa något om bland recensionerna.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-09-03 kl. 16:16.
Citera
2022-09-03, 16:00
Medlem
Tycker det är rätt gott på denna pizzeria, ibland får man lite hår i maten bara
Citera
2022-09-03, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jo viss nivå är väl bra men samtidigt kan man ju fundera lite på varför så många akademiker som bara köper högkvalitativa råvaror, för den egna matlagningen, och enbart äter på sådana där ställen där kocken har plasthandskar och jobbar i helt sterila kök har colon irritabile, crohns sjukdom, ibs, gluten och laktosintolerans och alla andra tänkbara mag och tarmrelaterade besvär som saknar motstycke jämfört med övriga världens befolkning, framförallt om man beaktar hur lagar och regler ser ut i många andra länder.

Den viktigaste indikationen är trots allt om någon faktiskt åkt på en matförgiftning och det kan man inte läsa något om bland recensionerna.
Det sägs att det finns en tydlig koppling mellan hur allergier och astma ökar och moderna hus
som är för täta och sterila.
Kanske det inte är bra med för steril matlagning
Citera
2022-09-03, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Det är ingen hamburgare det är en parisare du syftar på tror jag.

Skribenten syftar nog på den här hamburgaren.

https://lh3.ggpht.com/p/AF1QipO4J69_...sXKaZCV9=s1024

Större bild på hamburgaren.

https://lh3.ggpht.com/p/AF1QipO4J69_...sXKaZCV9=s8192
Citera
2022-09-03, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Då har de inte tittat på bensinmacken i Sorsele där en massa Balkanfolk röker så att det luktar cigarettrök därinne.

Ja men det är väl bra att de röker inne och inte vid pumpen.. Är du säker att de inte röker varmkorv på Balkanvis 🌭 ?

Vem äger byggnaden som inhyser pizzerian i Burträsk, hög/låg hyra med tanke på skicket och tar denne bara kontanter i hyresbetalning ?
Kan det vara en skattesmitande norländsk sosse ?
Citera
2022-09-03, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det sägs att det finns en tydlig koppling mellan hur allergier och astma ökar och moderna hus
som är för täta och sterila.
Kanske det inte är bra med för steril matlagning
Håller delvis med. Så länge man sköter det så det inte sprids sjukdomar borde det vara upp till ägarna. Lite skit rensar magen.
Citera
2022-09-03, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Skribenten syftar nog på den här hamburgaren.

https://lh3.ggpht.com/p/AF1QipO4J69_...sXKaZCV9=s1024

Större bild på hamburgaren.

https://lh3.ggpht.com/p/AF1QipO4J69_...sXKaZCV9=s8192
Vad i helvete... Har dem inte råd med större bröd eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in