Citat:
Ursprungligen postat av
G-kraft89
Det framkom en hel del intressant information hur han går tillväga utifrån första intryck.
Innan skeptikerna öppnar champagnen kan jag säga att detta medium var delvis skrämmande konsekvent, delvis failade.. Så enligt mig lägger han till och drar ifrån oavsett förmåga. Och det är inte okej för mig. Han borde bara säga det han ser....
Kan börja med att mitt telefonnummer är anonymt och han får endast mitt förnamn inför träffen.
Första träffen anländer jag i en Lacostetröja och han påstår sig se att jag är en student. Men han vet inte ämne.
Jag anländer 10 år senare i skorta och linebyxor. Ser fattig ut. Hans första intryck är då konstnärssjäl - något skapande. Väldigt svävande. Han lägger till "även en analytisk sida" så är nätet han kastat ut tillräckligt stort. Helt i enlighet med min klädsel. Han gick in i fällan.
Till min stora besvikelse har han inte mediterat den här gången, för just mig. Han vill inte göra den processen längre. Och mycket riktigt börjar han jättedåligt. Jag är ingen konstnärssjäl. Tvärtom bristande kreativt....
"Du ska bli pappa till två barn" - första konkreta spådomen för 10 år sedan, första nu också....
Jag är fortfarande singel, men nu 33.. Han sade när jag var 22 att det är endast en partner i mitt liv. Han säger samma sak nu: " Du har en helt tom relationshistorik, men du har en tjej som är med dig livet ut". Han tycker mitt liv som helhet har varit dåligt för 10 år sedan. Det tycker han nu också.
Hur konsekvent är han gällande tjejen då? För 10 år sedan hade hon manlig personlighetsprofil.
Nu är du trängd in i ett hörn mr medium.. En och samma tjej, så du måste prestera här.
"Hon har manlig energi, så pass att jag först tror att det är en man, men det är din tjej".
WOW! Den här gången lägger han till: "jag landar ändå i att hon är en androgyn personlighetsprofil." Jag kan inte ge han underkänt här... möjligt att hon förändrats eller att han ser henne djupare. Men viss avvikelse.
"Du är androgyn personlighetsprofil" - 10 år sedan. Vad är jag idag? -Du är androgyn, det är hon också. Han tyckte inte att hon var androgyn för 10 år sedan, men fortfarande manlig energi som denna gång slås ut av kvinnlig.
För 10 år sedan ber jag honom om flickvännens utseendebeskrivning: "Jag kan inte!". Lät det då... Men mörka drag (vill minnas brunt hår).
Nu 10 år senare: Jag ser henne klart, denna träff måste äga rum snart. Hon är blond (hoppsan!). Hon är lik mig (jag, er skribent). Det sade han också för 10 år sedan, men ändå svårt att få in henne då.
Beskriver läppar, röv, axlar, anger längd. hår.
Jag håller honom i händerna: Det blir tyst sen säger han: Jag tittar på er.. Vad lycklig jag blir. Det var kul att ta emot dig som klient.
Intressen? Hon var intresserad av historia då åtminstone., Nu säger han fotografi, film, älskar film. Natur.
din mor har du regelbunden kontakt med, din pappa är frånvarande. Han säger samma sak här som 10 år sedan. Ju längre jag sitter där, desto mer träffsäker blir han.
Jag testar hans fjärrskådning.. Den är obefintlig. Han förmår inte att beskriva rätt ras på min hund.
Min summering är: möjligt retro och prekognitiv förmåga baserat på en hel del överlappande info som brädade mig, inte klärvoyant (synsk på distans) för fem öre, lägger till och drar ifrån oavsett förmåga.
Vad säger skeptikerna?
Medier är "bra på att läsa av folk":
De kollar på dig, hur du ser ut och låter etc. Sedan ger de en "träffsäker" prognos:
Ser du ut som en halvknarkig "regnbågstjej" med näverskor, henna-färgat-hår, tattueringar och fjällrävenväska, så säger mediumet; "du kommer träffa ett sexigt språkrör i MP som lär dig att odla morötter i torvmossa långt ute i skogen, och ni får en massa mysiga skäggbarn tillsammans".
Ser du däremot ut som en ung Carl Bildt, skötsam i slips och kostym, kommer mediumet säga "du kommer att få avkastning på 94% om du köper Åtvidaberg AB, du kommer gifta dig med en italiensk grevinna och äta en massa ost. Först ska du dock gifta dig och skilja dig med Bohmans dotter, och få en dotter med henne du ska döpa till "Bamsesnor"".
Skämt åsido: Medier "läser av" folk, och ger sina spådomar därefter.
Hade varit "lätta pengar" att jobba som medium i random förort?
-"Du kommer bli skjuten inom ett år när du först har mördat din bästa kompis för ni började jiddra om vilka gathörn i ghettot ni ska sälja knark på. Din bästa kompis som du haft från dagis alltså.. Den som skjuter dig är din kusin"..
Klart det är bluff!