2022-09-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Ypperligt exempel på att kvantitet utan kvalitet är värdelöst. Så många ord, så lite innehåll.

Så här: Person A observerar något som händer, och lägger fram en tes kring orsakerna. Person B och C lägger sen fram fakta som vederlägger person A:s tes på åtta olika punkter.

Om då person D trots bevisen på motsatsen väljer att ihärdigt hålla fast vid person A:s ursprungliga tes, så är person D en funktionell idiot.

I detta fall: Aftonbladet observerar en händelse och lägger fram nazist-tesen, bland annat utifrån något märkliga svar från en chef vid namn SA. Aftonbladets tes motbevisas å det kraftigaste av diverse andra personer som känner fika-polacken.

Ändå sitter Krafse och hans vänner här i tråden och håller krampaktigt fast vid Aftonbladets nazi-tes. Då finns det återigen två alternativ, antingen är man mentalt komprometterad eller ideologiskt kedjad.
Suck ... fortfarande inget svar på vad som är så förståndshandikappat med vad majoriteten av postarna i tråden skriver, vilket var detsamma som SD svarade. Det talar för sig självt, du inser att det inte håller.

Aftonbladet gjorde nog ingen "observation". Dom observerar säkert inte SDs interna mail, du vet. Dom fick nog in ett tips. Det säger dom, inklusive källmaterial (mailet). Aftonbladet ser då att det kan ligga i allmänhetens intresse, och då gör dom vad alla normala medier gör: dom kontaktar officiella företrädare för partiet för att höra deras position, verifiera sanningshalten, erhålla förklaringar och ställa borrande frågor m.m.
Så gör alla. Standard är att journalister verifierar med 2 oberoende källor, plus ett mått av egen slutledningsförmåga.

Det verkar AFB ha gjort. Aftonbladet får inte tag i avsändaren till mailet (står i AFB-artikeln) och kontaktar då SDs pressavdelning, som även dom fått e-mailet (enligt mottagarlistan). SDs representant ska då ha bekräftat för Aftonbladets reportrar:
- att tipsen är äkta
- att fikastunden ställdes in
- att mailet var extremt olämpligt
- att mail-författaren uttryckt kval för tilltaget
- att författaren till mailet kommer få en varning för tilltaget

Det här är precis såhär det brukar låta, när samhällsomstörtande politiska miljöer blir ertappade med internt beteende som dom vill dölja från allmänhetens ögon. Mailet likaså, har rubriken 'Fika med anledning av andra världskrigets inledelse', det inleds med ”Med anledning av 83-årsdagen av Nazitysklands anfall mot Polen .. ” (inte t.ex. 'för att minnas Tysklands invasion i Polen' el. dyl.) och det avslutas med en uppmaning att ”Fira” denna dag (då Nazityskland anföll Polen), och SD bekräftar saker för Aftonbladet som stärker den tesen, gällande ett parti med nästan kroniska problem med nazistiska kopplingar osv.

Förmodligen har sen en diskussion gått mellan flera medarbetare på AFB för att bestämma sig för hur man ska tolka saken, alla inkomna detaljer beaktat, och inga alternativa tolkningar har kanske framkommit. I princip alla markörer pekar i samma riktning. Saken är klar. Aftonbladet bestämmer sig för att publicera. Det skulle dom flesta medier gjort i det läget.
SD har ju decennielång historik att kalla folk som anser annorlunda än dom själva för landsförrädare, har även Åkesson gjort många gånger. Så AFB har en lång väg ner till SDs standard-nivå.

Självklart bestämmer sig SD sen internt för hur dom ska hantera saken offentligt. När man bestämt det, går kanske meddelande ut till t.ex.press-avdelningen, till parti-topparna om den framtagna strategin. Det läcker även ut till Chang Frick m.m. Man ska säga att det här är en medarbetare med polska rötter, som formulerat sig klumpigt i ett e-mail angående en polsk tradition.

Sant eller inte? Who knows. Även den typen av förklaringar är väldigt vanliga när auktoritära rörelser blir påkomna med 'alltför sanna' interna handlingar. Vore ju långt ifrån första gången SD kastar egna medarbetare under bussen för att dölja smutsig byk, eller hur?
Men Frick publicerar detta, och Åkesson lägger fram strate-enligt i P4 samma eftermiddag, enligt plan.Aftonbladet uppdaterar då sin artikel för att inkludera SDs 'nya' inställning i frågan, till skillnad från den Aftonbladet fick när dom först kontaktade SD. Helt i sin ordning.

Angående SD-rikdsagsmannen som ska ha filmat kuken och skickat till yngre kvinnor, då skrev du att 'om det inte finns någon bild på själva snorren som har visats upp, inge polisanmälningar, inga kollegor som trätt fram, vad är då storyn?'. Det var bra, att anstränga sig åtminstone lite, för att inte bara köpa saker rakt av.

Men när SD talar i egenintresse, vilket är exakt vad dom gör här, påstår 'såhär förhåller det sig', och alla - inklusive du själv - bara köper den utsagon rakt av utan ifrågasättande, t.o.m. kallar det för "bevis", är så godtrogna att man kallar folk som tänker lite längre för förståndshandikappade ... ja då får du ta att man blir lite besviken på mänsklighetens enfaldighet.

Du har ingen som helst aning huruvida SDs förklaring är sann eller inte. Det kan även vara så som Aftonbladet publicerat med. Jag själv vet inte, men jag tar inte heller sida. Du säger bara alla andra är dumma i huvet, när du själv är den naiva. Det är nog inte svårare än så. Jag får i alla fall ingen expanderande belägg från dig när jag frågar efter dom, som gör resten av oss till förståndshandikappade.
Senast redigerad av Robbinist 2022-09-03 kl. 21:16.
Citera
2022-09-03, 23:56
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Suck ... fortfarande inget svar på vad som är så förståndshandikappat med vad majoriteten av postarna i tråden skriver, vilket var detsamma som SD svarade. Det talar för sig självt, du inser att det inte håller.

Aftonbladet gjorde nog ingen "observation". Dom observerar säkert inte SDs interna mail, du vet. Dom fick nog in ett tips. Det säger dom, inklusive källmaterial (mailet). Aftonbladet ser då att det kan ligga i allmänhetens intresse, och då gör dom vad alla normala medier gör: dom kontaktar officiella företrädare för partiet för att höra deras position, verifiera sanningshalten, erhålla förklaringar och ställa borrande frågor m.m.
Så gör alla. Standard är att journalister verifierar med 2 oberoende källor, plus ett mått av egen slutledningsförmåga.

Det verkar AFB ha gjort. Aftonbladet får inte tag i avsändaren till mailet (står i AFB-artikeln) och kontaktar då SDs pressavdelning, som även dom fått e-mailet (enligt mottagarlistan). SDs representant ska då ha bekräftat för Aftonbladets reportrar:
- att tipsen är äkta
- att fikastunden ställdes in
- att mailet var extremt olämpligt
- att mail-författaren uttryckt kval för tilltaget
- att författaren till mailet kommer få en varning för tilltaget

Det här är precis såhär det brukar låta, när samhällsomstörtande politiska miljöer blir ertappade med internt beteende som dom vill dölja från allmänhetens ögon. Mailet likaså, har rubriken 'Fika med anledning av andra världskrigets inledelse', det inleds med ”Med anledning av 83-årsdagen av Nazitysklands anfall mot Polen .. ” (inte t.ex. 'för att minnas Tysklands invasion i Polen' el. dyl.) och det avslutas med en uppmaning att ”Fira” denna dag (då Nazityskland anföll Polen), och SD bekräftar saker för Aftonbladet som stärker den tesen, gällande ett parti med nästan kroniska problem med nazistiska kopplingar osv.

Förmodligen har sen en diskussion gått mellan flera medarbetare på AFB för att bestämma sig för hur man ska tolka saken, alla inkomna detaljer beaktat, och inga alternativa tolkningar har kanske framkommit. I princip alla markörer pekar i samma riktning. Saken är klar. Aftonbladet bestämmer sig för att publicera. Det skulle dom flesta medier gjort i det läget.
SD har ju decennielång historik att kalla folk som anser annorlunda än dom själva för landsförrädare, har även Åkesson gjort många gånger. Så AFB har en lång väg ner till SDs standard-nivå.

Självklart bestämmer sig SD sen internt för hur dom ska hantera saken offentligt. När man bestämt det, går kanske meddelande ut till t.ex.press-avdelningen, till parti-topparna om den framtagna strategin. Det läcker även ut till Chang Frick m.m. Man ska säga att det här är en medarbetare med polska rötter, som formulerat sig klumpigt i ett e-mail angående en polsk tradition.

Sant eller inte? Who knows. Även den typen av förklaringar är väldigt vanliga när auktoritära rörelser blir påkomna med 'alltför sanna' interna handlingar. Vore ju långt ifrån första gången SD kastar egna medarbetare under bussen för att dölja smutsig byk, eller hur?
Men Frick publicerar detta, och Åkesson lägger fram strate-enligt i P4 samma eftermiddag, enligt plan.Aftonbladet uppdaterar då sin artikel för att inkludera SDs 'nya' inställning i frågan, till skillnad från den Aftonbladet fick när dom först kontaktade SD. Helt i sin ordning.

Angående SD-rikdsagsmannen som ska ha filmat kuken och skickat till yngre kvinnor, då skrev du att 'om det inte finns någon bild på själva snorren som har visats upp, inge polisanmälningar, inga kollegor som trätt fram, vad är då storyn?'. Det var bra, att anstränga sig åtminstone lite, för att inte bara köpa saker rakt av.

Men när SD talar i egenintresse, vilket är exakt vad dom gör här, påstår 'såhär förhåller det sig', och alla - inklusive du själv - bara köper den utsagon rakt av utan ifrågasättande, t.o.m. kallar det för "bevis", är så godtrogna att man kallar folk som tänker lite längre för förståndshandikappade ... ja då får du ta att man blir lite besviken på mänsklighetens enfaldighet.

Du har ingen som helst aning huruvida SDs förklaring är sann eller inte. Det kan även vara så som Aftonbladet publicerat med. Jag själv vet inte, men jag tar inte heller sida. Du säger bara alla andra är dumma i huvet, när du själv är den naiva. Det är nog inte svårare än så. Jag får i alla fall ingen expanderande belägg från dig när jag frågar efter dom, som gör resten av oss till förståndshandikappade.
Så många ord, så lite innehåll. Igen.

Återigen; man kan hålla fast vid den ”fakta” som fanns vid den initiala publiceringen, eller så kan man välja att ta till sig fakta som presenteras därefter.

Du väljer alternativ ett, jag alternativ två.

Vad gäller dickpick-skandalen som du länkar, där håller jag med dig. Den stora skandalen verkar vara att ingen lyckats verifiera att det finns offer, eller polisanmälningar. Låt mig gissa att varken AB eller Expressen kommer att ändra sig ändå. Lixom, vad spelar sanningen för roll i en valrörelse?
Citera
2022-09-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Så många ord, så lite innehåll. Igen.

Återigen; man kan hålla fast vid den ”fakta” som fanns vid den initiala publiceringen, eller så kan man välja att ta till sig fakta som presenteras därefter.

Du väljer alternativ ett, jag alternativ två.

Vad gäller dickpick-skandalen som du länkar, där håller jag med dig. Den stora skandalen verkar vara att ingen lyckats verifiera att det finns offer, eller polisanmälningar. Låt mig gissa att varken AB eller Expressen kommer att ändra sig ändå. Lixom, vad spelar sanningen för roll i en valrörelse?
Såna här anklagelser kommer mot Aftonbladet etc oavsett om det är val eller ej. Spelar ingen roll.

Så varför 'håller du fast' vid Sverigedemokraternas enhetliga förklaring i det här fallet? Vad övertygar dig, när dom talar i egen sak, och låter precis som dom alltid gör när dom blir påkomna? Detaljerat please.
Citera
2022-09-04, 01:31
Medlem
SD - Skandal Demokraterna
Citera
2022-09-04, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevakasha
Det är just den här typen av händelser som gör att man alltid tvekar över att lägga sin röst på dom.

Vad var det som hände precis i förra valrörelsen med SD? Var någon typ av skandal med någon partirepresentant som avslöjades med något i samma nivå med det här. Någon som minns?

Fast i detta fall var det för att hylla Polen på deras veteran dag som vantolkats
Citera
2022-09-04, 06:47
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Du vill alltså avskaffa religionsfriheten.
Du drar dessutom alla flyktingar över en kam.

Jadu, jag jobbar i det offentliga och möter dagligen folk från olika kulturer. Det är faktiskt en gåva att få ha ett sånt jobb, med människor. De strävar, vill bli bra, utbildar sig.

De är inte inskränkta. Som du är.

(Ja, det finns rötägg. Bland flyktingar, bland svenskfödda)
Av mångårig erfarenhet genom mitt yrke vet jag att ca 50% av invandrarna som har kommit de sista 30 åren är som du påstår, övriga 50% varken vill eller kan utbilda sig eller få ett jobb överhuvudtaget pga diverse skäl som tex schyssta och kravlösa bidragssystem, lathet, mindre förståndshandikapp, låg IQ.
Det är även stor risk att många av deras barn aldrig kommer att bidra till samhället med något positivt.
Dessutom, vart får du att de inte är inskränkta? De är minst lika fördomsfulla och inskränkta som vi svennebananer, tex när det gäller kvinnor, judar, mer mörkhyade personer än en själv etc.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2022-09-04 kl. 06:53.
Citera
2022-09-04, 07:31
Medlem
Citat:
Du drar dessutom alla flyktingar över en kam.

Jadu, jag jobbar i det offentliga och möter dagligen folk från olika kulturer. Det är faktiskt en gåva att få ha ett sånt jobb, med människor. De strävar, vill bli bra, utbildar sig.

De är inte inskränkta. Som du är.

(Ja, det finns rötägg. Bland flyktingar, bland svenskfödda)

Grattis, du träffar 10 av 1000000 som vill göra sig rätta och bidrar till Sverige. Det är just dessa 10 SD vill stödja, inte 999990 som vill utnyttja svenska välfärden.

edit: https://twitter.com/EhsanShams81/status/1566196641081720833
Senast redigerad av Hs187 2022-09-04 kl. 07:35.
Citera
2022-09-04, 07:40
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
SD - Skandal Demokraterna

Fast nu var ju snarare skandalen att folk är så dumma i huvudet att de fan inte ens kan kolla upp hur det verkligen ligger till.

Det var en polack som ville fira Polens veteraner så som man gör där.

Känner du dig inte lite dum nu?
Citera
2022-09-04, 10:53
Bannlyst
Citat:
Är man anti-demokratisk för att man är emot SD?

I så fall menar du att drygt 80% är anti-demokrater i Sverige.

Jag hävdar att det är PRECIS tvärtom.

Det är bara någon tusendels promille av jodens befolkning som har något emot SD, den där tusendels promillen är antidemokrater.
Citera
2022-09-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Fast i detta fall var det för att hylla Polen på deras veteran dag som vantolkats

Har läst mejlet, tolkade inte det som något positivt och inget som lämpar sig.

Sen kanske fanskapet bara gått in på wikipedias förstasida och tittat i "this day in history" och tyckte att det var en lämplig faktoid att tillägna dagens fikastund åt.

Jävligt olämpligt hur man än vänder och vrider på det.
Citera
2022-09-04, 12:16
Medlem
Flammarions avatar
Citat:

Vi måste i alla fall lära oss att skilja på andligt utövande i enskildhet och inkompatibel, invasiv ideologi.

Religionsfriheten var en eftergift man gjorde för att slippa krångla med arbetskraftsinvandring.
Idag är den ett frikort för den som vill invadera nationen i guds namn.

Så kan vi ju inte ha det.
Citera
2022-09-04, 12:51
Medlem
Det kanske har behandlats här men är rätt många sidor att gå igenom och jag saknar egentligen tillräckligt med intresse för svensk politik. Röstar dessutom blankt.

SD:s mediehantering har blivit katastrofalt dålig de sista två åren eller så, fram till dess var de i regel alltid snabba, tydliga, och solida. Sparka presschefen, sparka de tjänstemän som inte hade något att inflika när man valde linje. Även om det innebär hela avdelningen, de måste få bukt på detta, ett parti som SD har inte råd att inte ha en expert på krishantering och som kan göra sig, och föra sig, i medierna på samma nivå som toppolitikerna.

Sparka även den som gjorde inspelat om varning. Alltså denna grej och avdelningens kommentar gjorde det omöjligt att vändan frågans sprängstoff och att skadan är skedd. I bästa fall stoppa flödet efter någon dag eller två. Få röster avgjorde valet 2018 i omräkningen. Presschefen/pressavdelningen kan på egen hand ha förlorat valet åt SD och de borgerliga partierna. Med lite självinsikt och lojalitet gentemot partiet, men framförallt Sverige, borde han/hon lämna per omgående och lämna över till någon som kan arbetet.

Bara för att jag röstar blankt betyder inte det att jag föredrar C, eller V, eller MP.

Ni skrev lite om MSB i början av tråden, det var för jag fick upp ögonen om hur utomordentligt kassa de har blivit. Sen kom Expressen dagen efter om något med Hells Angles, där man sa en sak, sen fick Åkesson säga motsatsen och skapa sig en egen artikel.

3 saker på 3 dagar alltså. Sista grejen tråden handlar om hängde med i 3 dagar dessutom.

Bra jobbat på press!

Ni som kan/vet, vad har hänt? Hur har de blivit rent av inkompetenta från att vara grymma. Inte så att man är medelmåttiga utan man är kassa. Stort hopp.

Berätta för en oinsatt tack. Man är ju nyfiken sett till resultanten liksom.

Edit: Glömde ju nämna att när de för en stund trodde att det var som Aftonbladet skrev, då nöjde man sig med ett snabbt samtal med berörd person som bad om ursäkt. Det var det första = oacceptabelt och förlorar väljare. Steg två car fö varningen som lades till. Men vad bra då! Ni tror er ha en tjänsteman som är nazist och vill fira bombningen utav Polen, och det pratar ni om och en skriftlig varning? Bara denna lilla del kan kosta dem valet. Nya väljare och potentiella väljare accepterar inte detta för fem över.

Ni hör att ju mer jag skriver och pekar på saker ju mer skit(ursäkta ordval) hittar man och ju mer skit finns inom de potentiella scenarierna.

Sparka chefen och de övriga, men åtminstone chefen Ta in någon som jobbade där tidigare under perioden fram till 2020 eller vad exakt det ju är för år. Uppenbarligen finns det kompetens inom rörelsen. Vad gör de idag? Vinge vet jag är gruppledare men sen minns jag inte namn på övriga presschefer.
Senast redigerad av GeorgeO8484 2022-09-04 kl. 13:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in