• 1
  • 2
2022-08-31, 23:58
Medlem
Är en 21 årig kille som börjat komma igång med gymmet igen efter ca 1,5 år utan det. Har tappat massa muskelmassa och är ganska spinkig med väldigt tydliga så kallade love handles. Kan man få bort dom? Har smal midja och rätt breda handles så ser mest ut som ett päron
Citera
2022-09-01, 00:12
Medlem
Kickassfarsans avatar
Du måste köra hårt på gymmet Joppe.

Sen drar du ner på dina cals så kommer du bli hårdare.
Citera
2022-09-01, 04:10
Medlem
hockexs avatar
Ja åt mindre bara då du har en del kroppsfett men om du inte tränar kommer du se ut som du kommer direkt ifrån auschwitz.

Smalfet är en kombination av kroppsfett och lite muskler samt att kroppen väljer vart den ska lägga allt hull. Då blir det som det blir, om du bara är 21 så passa på och gymma hårt!
Citera
2022-09-01, 07:45
Medlem
Bananboxens avatar
Just nu hade jag inte fokuserat på musklerna utan lägga krutet på cardio 90 %. Visst du kan lyfta lite givetvis men ha fokus är att tappa fett även om musklerna kanske tappas lite. Det du tappar kan du lätt ta igen på 2 veckor på gymmet sen när du blivit av med fettet runt midjan.

Sen så måste du ändra kosten, annars spelar det ingen roll hur mycket du svettas på löpbandet eller cykeln. Sluta helt med chips, godis ostbågar. Dra ner på pastan och ät bara om du verkligen hungrig, inte att du sugen. Gillar du öl? Öl är extremt mycket kalorier i, både massa socker och alkohol. Sluta eller dra ner med ölen rejält. Typiskt för spritfeta är just "love handels" och det blir uppblåsta i ansiktet.
Senast redigerad av Bananboxen 2022-09-01 kl. 07:48.
Citera
2022-09-01, 07:49
Medlem
Bananboxens avatar
I maj 2022 var du 18 men nu är du 21?
Citera
2022-09-01, 07:58
Medlem
Om målet bara är att bli av med kärlekshandtagen kan du skita i träningen. Bara ät mindre än vad du gör av med (räkna kalorier) så löser det sig.

Vill du se bra ut rekommenderar jag styrketräning 3-5 gånger i veckan.

Kom ihåg att det tar flera år att få en snygg kropp. Du kan inte träna dig till en snygg kropp med sexpack till nästa sommar om du samtidigt vill ha muskler.
Citera
2022-09-01, 08:00
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joppemannenn
Är en 21 årig kille som börjat komma igång med gymmet igen efter ca 1,5 år utan det. Har tappat massa muskelmassa och är ganska spinkig med väldigt tydliga så kallade love handles. Kan man få bort dom? Har smal midja och rätt breda handles så ser mest ut som ett päron
Äta mindre röra dig mer.
Citera
2022-09-01, 08:25
Medlem
Bananboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Äta mindre röra dig mer.
Man behöver nödvändigtvis inte äta mindre men kost med mindre kolhydrater och skippa kosten som inte ger näring. Hittade en bok för 5 kr på secondhand med han Fredde Paulins (müslikillen) om kost. Det var bra med mycket bra råd och fakta.
Senast redigerad av Bananboxen 2022-09-01 kl. 08:28.
Citera
2022-09-01, 08:37
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Äta mindre röra dig mer.
Detta är det absolut bästa tipset i denna tråd.
Yttermera så är det bra att bygga muskler för dessa kräver bränsle för att kunna växa och bibehållas dvs du ökar din förbränning.
Men om ditt mål för dagen är förbränning så är det också av vikt att du gör något under längre tid.
Det absolut enklaste är att börja promenera, 1 timme åt gången.
När du är van vid det så kan du så sakta öka tempot men jag menar inte att du skall gå över till att jogga, det är en annan historia och också bra om du väljer den vägen.
Att få bort lovehandels tar tid så börjar du på gymmet och lägger till promenaderna så ska du inte titta dig själv i spegeln på i alla fall 6 månader, sen kan du nog skönja förändring.
Var medveten om att gymträningen i sig inte bränner fett för du lyfter aldrig vikter under så lång tid som det tar för att starta fettförbränningen.
Det finns såklart andra sätt men jag förutsätter att du inte tänkte börja träna på heltid så då är det långsiktigt som gäller.
Sätt dig ner och titta på vad du äter, finns det godis, kolhydrater i massor och annat som tillkommer utan för dina huvudmåltider så börja med att kapa där.
Att äta för lite eller för sällan kan också generera uppbyggnad av fettdepåer så länge du inte svälter dig såklart.
Citera
2022-09-01, 09:21
Medlem
Jag vill bli miljonär. Hade du inte slutat träna hade du kanske aldrig tappat. Ta lärdom av misstagen och börja igen redan idag. Träna för att det är bra för hälsan. Hitta något som är kul så du inte lägger av igen. Ingen tycker det är kul att gå till jobbet och ingen tycker det är kul att träna. Man man gör det för att man vet att man måste.
Äter du näringsrikt och tränar regelbundet så kommer du genom livet att vara tacksam över det.
Svaren på dina frågor vet du.
Citera
2022-09-01, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananboxen
Just nu hade jag inte fokuserat på musklerna utan lägga krutet på cardio 90 %. Visst du kan lyfta lite givetvis men ha fokus är att tappa fett även om musklerna kanske tappas lite. Det du tappar kan du lätt ta igen på 2 veckor på gymmet sen när du blivit av med fettet runt midjan.

Sen så måste du ändra kosten, annars spelar det ingen roll hur mycket du svettas på löpbandet eller cykeln. Sluta helt med chips, godis ostbågar. Dra ner på pastan och ät bara om du verkligen hungrig, inte att du sugen. Gillar du öl? Öl är extremt mycket kalorier i, både massa socker och alkohol. Sluta eller dra ner med ölen rejält. Typiskt för spritfeta är just "love handels" och det blir uppblåsta i ansiktet.
Ska man ner i vikt så ska focus ligga på styrketräning för att bevara muskelmassa.
Är man otränad så kan man rent av bygga muskelmassa samtidigt som man tappar fettmassa.

Vidare så går det mycket fortare att bygga kondition än muskelmassa.

Hade jag varit ts så hade jag haft focus på styrketräning sedan lagt in 20 min intensiv cardio i slutet av passet eller allra helst på någon annan dag eller på morgonen dagen man styrketränar.
Citera
2022-09-01, 17:16
Medlem
Bananboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Ska man ner i vikt så ska focus ligga på styrketräning för att bevara muskelmassa.
Är man otränad så kan man rent av bygga muskelmassa samtidigt som man tappar fettmassa.

Vidare så går det mycket fortare att bygga kondition än muskelmassa.

Hade jag varit ts så hade jag haft focus på styrketräning sedan lagt in 20 min intensiv cardio i slutet av passet eller allra helst på någon annan dag eller på morgonen dagen man styrketränar.

Jag håller inte med helt, jag förstår dock ditt tänk.

Feta ohälsosamma människar har inte så mycket muskelmassa, den du förlorar på viktnedgång tar du fort igen när du börjar gymma. Du tappar fett mycket fortare än du bygger muskler. Att fokusera på båda är svårt då för bygga muskler behöver du äta mycket.

Men alla vägar som leder till Rom fungerar.

Man kan ha bra kondis även om smällfet. UFC heavy weights har väldigt bra kondition trots sin storlek.
Sumobrottar har också bra, kräver mycket syre för stångas i sumobrottning, de har jättebra kondis óch feta som paddor.
Senast redigerad av Bananboxen 2022-09-01 kl. 17:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in