2022-09-02, 11:33
Bannlyst
Det verkar gått många förbi att det är partiledardebatt idag i P1 ekot.
Citera
2022-09-02, 11:37
Medlem
MyJustices avatar
Är sd så stora nu .
Att en västerländsk röst räkning inte kan råda bot på resultatet .utan att bli för uppenbart .
Ser vi nu ett direkt ingripande mot demokratin ?
Citera
2022-09-02, 11:47
Avslutad
Vilket jävla tramsande. Det största hotet mot rikets säkerhet stavas Y G E M A N.
Citera
2022-09-02, 11:47
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Sossarna börjar bli "lite" tuffare, troligen för sent. De har "upptäckt" att SD, trots deras taffliga försök till vittvättning, alltid varit bruna, en färg som aldrig gått ur partiet.

Egentligen behövs en omfattande sammanställning/utredning om vad SD sysslar med bakom din fina fasaden, en överblick om deras försök till att ständigt desinformera, hota, trakassera.

Sverigedemokraterna skall kallas för vad de är: nyfascister!
Citera
2022-09-02, 11:49
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det går inte att förstå (s) tänk här. SD kommer ju inte ens att sitta i en regering, så varför har S valt ut dem som huvudfiender?

(s) borde lägga ner tid på att få ihop S MP C V istället. Men det kanske är lite för jobbigt...

"risk för rikets säkerhet", är det ett brott? Kanske borde (s) polisanmäla och låta domstolarna döma? Eller är (s) numera domare?

Därför att SD med stor sannolikhet är på väg att bli näst största parti i Sverige.
Är det verkligen så svårt att räkna ut varför det parti som har förlorat och förlorar störst antal väljare till SD vill smutskasta dem?
Citera
2022-09-02, 11:49
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Sossarna börjar bli "lite" tuffare, troligen för sent. De har "upptäckt" att SD, trots deras taffliga försök till vittvättning, alltid varit bruna, en färg som aldrig gått ur partiet.

Egentligen behövs en omfattande sammanställning/utredning om vad SD sysslar med bakom din fina fasaden, en överblick om deras försök till att ständigt desinformera, hota, trakassera.

Sverigedemokraterna skall kallas för vad de är: nyfascister!
Jag röstar SD, jag är 55+ matematiker och 5-barnsfar.

Fascist, det är enligt wikin någon som tågar under gemensamma fanor och gillar vapenmakt. Berätta om SDs vapenmarscher, du som sett dem.
Citera
2022-09-02, 11:50
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Därför att SD med stor sannolikhet är på väg att bli näst största parti i Sverige.
Är det verkligen då svårt att räkna ut varför det parti som har förlorat och förlorar störst antal väljare till SD vill smutskasta dem?
Jo, men trots storleken så får SD ingen direkt makt utanför en regering. Så den största motståndaren är fortfarande M. Men de är kanske lite svårare att smutskasta.
Citera
2022-09-02, 11:51
Medlem
Reguluss avatar
Intressant att regeringen nu använder samma fulspel som de amerikanska demokraterna gjorde 2016: påhittade anklagelser om att politiska motståndare (republikanerna) samarbetar med Ryssland strax innan valet.

Man frågar sig om regeringen också börjat använda FRA och Säpo för att spionera på och smutskasta oppositionen, som demokraterna gjorde.
Citera
2022-09-02, 11:52
Bannlyst
Jag hatar sossar men till och med jag skämdes när jag såg presskonferensen, jag var tvungen att byta kanal.

Var dom inte 3 ministrar? kanske den korte ej nådde upp över podiet
Citera
2022-09-02, 11:52
Medlem
Sånt här för mig jäkligt irriterad.
Jag har stått och velat lite inför valet, men detta fick mig att bestämma mig. Det blir SD i riksdagsvalet.
Citera
2022-09-02, 11:54
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Är sd så stora nu .
Att en västerländsk röst räkning inte kan råda bot på resultatet .utan att bli för uppenbart .
Ser vi nu ett direkt ingripande mot demokratin ?

Demokratin måste väl få försvara sig?

I det förment demokratiska västlandet Belgien förbjöd man 2004 helt sonika ett invandringskritiskt parti som hette Vlaams Blok när de hade vuxit sig för stora. Anledningen sades vara "rasism":

Citat:
Belgium's top court has dealt a temporary blow to one of Europe's most successful anti-immigrant parties, Vlaams Blok, by declaring it racist.

Belgium's supreme court on Tuesday voted to uphold a verdict by a lower court in April that found the far-right nationalist party guilty of "permanent incitement to segregation and racism." The justices rejected all 21 arguments put forward by the Vlaams Blok in an appeal case, arguing that freedom of speech had its limits under the country's tough anti-racism legislation.

The verdict effectively shuts down one of Belgium's most popular parties by cutting it off from some €250,000 ($325,000) in annual public funding. Anti-racist activists, who have lobbied to keep the party, which espouses anti-immigrant policies and advocates secession, out of the country's politics, applauded the court's decision.
...

Two recent opinion polls ranked Vlaams Block the most popular party in the Flemish-speaking north, where it won 24 percent of votes in June's regional elections. In national elections in May last year, the party posted its best performance in its 26-year history by taking 18 seats in Belgium's national parliament.

https://www.dw.com/en/belgium-bans-popular-racist-party/a-1391522

Morgan "Mogge" Johansson arbetade under 2021 på en liknande lagstiftning men det gick, som tur är, aldrig i mål. Men vem vet vad som händer efter valet? Inte för att jag tror på det men sånt här har alltså hänt i Europa för inte så längesen:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/utredning-om-forbud-mot-rasistiska-organisationer
Citera
2022-09-02, 11:54
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det värsta av allt är att det samtidigt finns en föredetta en fd. socialdemokratisk statsminister i Tyskland som nyligen fick delar av sina förmåner ryckta på grund av sitt långa och nära arbete med den ryska regeringen och kanske mer specifikt ett långt lobbande för rysk gas som ett miljövänligt uppvärmningsalternativ för tyska bostäder. Skall man utnyttja Gerhard Schröder som slagträ mot vänsterkanten nu också eller? Hur långt ner i sandlådan ska vi krypa?
Gerhard Schörder var Tysklands Bundeskanzler (Merkel) 1998-2005. Han är en ÄKTA rysskramare och Putinälskare och ledare för hela konsortiet som byggde Nordstream 2 som skulle ge Ryssland Europa-herravälde med sin gas.

Schröder är socialdemokrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in