2022-09-02, 11:02
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Blodtryck pallar inte att se på clown och pajas
Sammanfattning?
De anser att SD är en risk för rikets säkerhet och poängterade tre gånger att Jimmie Åkesson "inte kunde välja mellan Putin och Biden".

Det Jimmie Åkesson har sagt är att han inte skulle vilja ha någon av dem som statsminister i Sverige och att "USA är en västerländsk demokrati och Ryssland är inte det, utan Ryssland är ett auktoritärt samhälle i dag och utvecklas ännu mer i den riktningen. Självklart väljer jag USA:s samhällssystem framför det ryska."

Det här är inte bra. S förstår det inte själva, men de påminner väldigt mycket om Kreml och det började inte idag.
Citera
2022-09-02, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
De anser att SD är en risk för rikets säkerhet och poängterade tre gånger att Jimmie Åkesson "inte kunde välja mellan Putin och Biden".

Det Jimmie Åkesson har sagt är att han inte skulle vilja ha någon av dem som statsminister i Sverige och att "USA är en västerländsk demokrati och Ryssland är inte det, utan Ryssland är ett auktoritärt samhälle i dag och utvecklas ännu mer i den riktigt. Självklart väljer jag USA:s samhällssystem framför det ryska."

Det här är inte bra. S förstår det inte själva, men de påminner väldigt mycket om Kreml och det började inte idag.

Ja precis.

Varför envisas V att tjata om detta hela tiden? Åkesson var glasklar med att han väljer USA framför Ryssland.

Der är bara att gå tillbaka till intervjun och titta.
Citera
2022-09-02, 11:04
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
För att inte tala om hur S volonärer i alla tider hjälp senila åldringar, mentalt eftersatta o invandrare att rösta rätt.

Dagens pressträff var ett nytt lågvattenmärke. Men också ett kvitto på att S håller på att tappa greppet.
Förtidsröstade och fick vänta för att en babbe levde rövare och skulle hjälpa sin kusin i båset att välja rätt valsedlar.
Vilket inte valförrättarna godtog.
Insåg då att allmän rösträtt är överspelad i det här landet. Är man inte kapabel att själv välja röstsedel då ska man f-n i mig inte ha rösträtt heller.
Alternativt kanske man inte ens ska ha svenskt medborgarskap?
Citera
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Fast olja, el och mat har ju varit på väg uppåt i priset i stora delar av världen. Måste erkänna att jag fortfarande har lite svårt att se hur S-politiken kan skapa en inflation och en energibrist i Libanon och i England.

Det är en global inflations- och energikris som pågår. Vissa menar att en livsmedelskris också stundar på sina håll. Att skylla på "sossarna" är att infantilisera diskussionen. Sen att de överbeskattar vissa av de här sakerna i Sverige är åt helvete såklart, men det är bara en liten i del det som sker.

The Guardian idag t.ex.:

‘Powder kegs waiting for a spark’: rising costs threaten global unrest, say risk analysts

More than half the world’s countries at heightened risk of conflict and instability because of soaring food and energy prices

https://www.theguardian.com/global-development/2022/sep/02/rising-costs-threaten-global-unrest-say-risk-analysts
Senast redigerad av Guillounism 2022-09-02 kl. 11:08.
Citera
Medlem
Flufffens avatar
Jag vet inte om Herr IT-skandal ska stå där och peka ut vem som är en fara för rikets säkerhet eller ej. Hultqvist skulle väl avgå vid en eventuell NATO-ansökan också. Noll trovärdighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Har också tänkt på detta.

Exakt VAD är det han ska välja mellan?

Vem av dom 2 som han vill spela golf med?

Vem av dom 2 som han vill döda?

Vem av dom 2 som han vill ge en present?

Svensk MSM och vänsterpolitiker verkar tro att svenskar får rösta i andra länders val, de har lite storhetsvansinne. De förstår heller inte att Biden och Putin inte ställer upp i ett och samma val.
Citera
2022-09-02, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yiputi
Jag uppmanar er alla att INTE förtidsrösta.

Rösträkningen är också OFFENTLIG, så jag uppmanar folk som röstar höger, särskilt SD, att stå och titta medan de räknar rösterna.

Det finns en stor risk att S kommer fuska i valet. Inga röster från högerblocket får "tappas bort".

Så snälla, ni som röstar höger, stå och håll koll på rösträkningen i er vallokal. För ert och Sveriges bästa.
Helt rätt!!!! Rösta enbart på valdagen!!!!
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Har också tänkt på detta.

Exakt VAD är det han ska välja mellan?

Vem av dom 2 som han vill spela golf med?

Vem av dom 2 som han vill döda?

Vem av dom 2 som han vill ge en present?

Åksesson svarade som jag skulle ha svarat. Amerika alla dagar i veckan framför Ryssland. men jag vill inte ha en President som Joe Biden. Jag tycker han är helt avskyvärd. Likaså Putin.
Citera
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Var detta spiken i kistan för sossarna? Har sossarna gjort bort sig fullständigt nu eller sitter folk hemma i stugorna och faktiskt blir rädda för att SD ska få vara med och styra? Det är ju ändå svenskar vi pratar om, måste vara ett av världens mest hjärntvättade folk enligt mig
Citera
2022-09-02, 11:08
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil

Det Jimmie Åkesson har sagt är att han inte skulle vilja ha någon av dem som statsminister i Sverige och att "USA är en västerländsk demokrati och Ryssland är inte det, utan Ryssland är ett auktoritärt samhälle i dag och utvecklas ännu mer i den riktningen. Självklart väljer jag USA:s samhällssystem framför det ryska."

Det värsta av allt är att det samtidigt finns en föredetta en fd. socialdemokratisk statsminister i Tyskland som nyligen fick delar av sina förmåner ryckta på grund av sitt långa och nära arbete med den ryska regeringen och kanske mer specifikt ett långt lobbande för rysk gas som ett miljövänligt uppvärmningsalternativ för tyska bostäder. Skall man utnyttja Gerhard Schröder som slagträ mot vänsterkanten nu också eller? Hur långt ner i sandlådan ska vi krypa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det där är ju enbart spekulationer. "Erbjudandet ska ha nått bland annat Jimmie Åkesson, men det framkommer inte om man tog emot miljonerna." Jaså, kan de inte spåra om SD tog emot pengar men de kunde spåra att erbjudande skickades. jösses.

Tjavars, SD-folk som nu jobbar för Ryska bolag pekas ut i texten. Du får tolka det som du vill men det är ingen rök som syns utan kopplingen är tydlig. Frågan är hur många Putinister som är kvar inom partiet även om problemet är inte unikt för SD...
Citera
Medlem
Zyclone-Bs avatar
S spårade ur för längesedan men detta är fanimej historisk idioti på elitnivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in