2022-08-29, 12:40
Medlem
Oavsett om man är insatt i psykedeliska drogers för- och nackdelar eller inte, intresset för dessa substanser har blåst upp de senaste åren och för närvarande pågår det en massa forskning inom ämnet. Kan rekommendera er en serie på Netflix om ni är intresserade, "How to change your mind". Handlar om människor som blivit hjälpta av olika typer av psykedelisk terapi, med psilocybin, LSD och MDMA t.ex. Jag blir alltid så avundsjuk på dessa människor, hur de har hittat en terapeut, psykologer eller en klinik som faktiskt utövar psykedelisk terapi i trygga miljöer. Finns det någon här som vet vart hittar man dessa seriösa och erfarna terapeuter, psykologer och liknande som faktiskt utövar psykedelisk terapi och vet vad det handlar om? Alltså inte flummiga eller halvskumma ayahuasca retreats eller något sådant. Tänker mig snarare formatet samtalsterapi före, under och efter intaget av psykedelia.

Utomlands? Holland? USA? Någon som sitter på bra information?

Tack
Citera
2022-08-29, 12:46
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleanslate88
Oavsett om man är insatt i psykedeliska drogers för- och nackdelar eller inte, intresset för dessa substanser har blåst upp de senaste åren och för närvarande pågår det en massa forskning inom ämnet. Kan rekommendera er en serie på Netflix om ni är intresserade, "How to change your mind". Handlar om människor som blivit hjälpta av olika typer av psykedelisk terapi, med psilocybin, LSD och MDMA t.ex. Jag blir alltid så avundsjuk på dessa människor, hur de har hittat en terapeut, psykologer eller en klinik som faktiskt utövar psykedelisk terapi i trygga miljöer. Finns det någon här som vet vart hittar man dessa seriösa och erfarna terapeuter, psykologer och liknande som faktiskt utövar psykedelisk terapi och vet vad det handlar om? Alltså inte flummiga eller halvskumma ayahuasca retreats eller något sådant. Tänker mig snarare formatet samtalsterapi före, under och efter intaget av psykedelia.

Tack

Storbritanien.
Citera
2022-08-29, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Storbritanien.

Okej, kan du vara mer specifik?
Citera
2022-08-29, 12:53
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Okej, kan du vara mer specifik?

Google är din vän.
Citera
2022-08-29, 13:08
Medlem
Någon med erfarenhet?
Citera
2022-08-29, 13:20
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Google är din vän.
https://psychedelic.support/network/...2&s=0&pc=false

Detta är bästa jag hittade.. har läst tidigare på forumet här att det finns en biolog i Danmark som jobbar med det också, men hittar inte inlägget nu.
Citera
2022-08-31, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
https://psychedelic.support/network/...2&s=0&pc=false

Detta är bästa jag hittade.. har läst tidigare på forumet här att det finns en biolog i Danmark som jobbar med det också, men hittar inte inlägget nu.

Det verkar bara vara med cannabis och ketamin, annars är det ju en sådan sida man vill ha som listar alla som jobbar med respektive substans.
Citera
2022-08-31, 20:07
Medlem
nonameds avatar
Det ända jag sätt är amerikansk psykolog som använde LSD. Finns studier med psykedeliska svampar mot depression med goda resultat. Tyvärr olagligt i västvärlden vad jag vet.
Citera
2022-09-03, 15:03
Medlem
Citat:

Tack

Betydligt bättre att hitta en person med erfarenhet och som gjort en liknande resa i livet som du på ett eller annat vis.

Då det är en medicin som fungerar dekonstruktivt på de system du använder för att kontrollera/förklara/begränsa din upplevda verklighet, ställer jag mig högst tveksam till att dessa mediciner ska släppas fria i händerna på psykiatriska institutioner.

Det blev inte så bra under andra världskrigets experiment, och det lär inte bli bättre idag.

Nätverket för Psykedelisk Vetenskap utbildar privata psykologer i att hjälpa människor integrera psykedelisk medicin. Om du känner att du vill ha den typen av vägledning, vilket många med våra programmeringar gör, är ett tips att vända sig dit. Föreningen har även pubträffar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in