2022-08-28, 22:29
Medlem
Hej! Jag undrar hur kan man som en vanlig knegare ppna ett bankkonto i Schweiz ?

Syftet r att spara. Pengarna kommer frn vanlig sparkonto som man har redan skattat och det r inga strre summor heller. Hur gr man tillvgar ?
Citera
2022-08-28, 22:46
Medlem
S.O.Stolps avatar
ppna ett bankkonto i Schweiz: Allt du br veta
Citera
2022-08-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WD400
Hej! Jag undrar hur kan man som en vanlig knegare ppna ett bankkonto i Schweiz ?

Syftet r att spara. Pengarna kommer frn vanlig sparkonto som man har redan skattat och det r inga strre summor heller. Hur gr man tillvgar ?
Glm det om det r smsummor det handlar om. Om det r valutan du r ute efter s titta p att spara i ngon kort CHF-rntefond istllet, ex. https://www.nordnet.se/marknaden/fon...-ubs-lux-money
Citera
2022-08-28, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Glm det om det r smsummor det handlar om. Om det r valutan du r ute efter s titta p att spara i ngon kort CHF-rntefond istllet, ex. https://www.nordnet.se/marknaden/fon...-ubs-lux-money

Av vad jag har frsttt s verkar det vara minst en miljon svenska kronor som gller.

Jag tnkte mer att ha 200.000-300.000 i ett utomlands bankkonto fr att vara p den skra sidan.

Vad har man fr fler alternativ fr att slippa ha alla gg i samma korg? kontanter funkar ju inte av praktiska samt skerhetsskl.
Citera
2022-08-29, 01:31
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:

k till CH, Ta ett jobb, arbetsgivare ger dig ett papper. Och s kan du ppna ett konto.

Du kan chansa p att g in och be om att f ppna ett lnekonto.
Har du tur s begr de ej arbetsgivarpapper.
Citera
2022-08-29, 08:58
Medlem
Citat:

Vad tjnar man p det?
Citera
2022-08-29, 11:34
Medlem
Citat:

Om det bara r valutan du r ute efter kan du ju ha ett konto i CHF i Revolut?
Citera
2022-08-30, 17:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Vad tjnar man p det?

Mycket bra frga! Man kanske inte vill att myndigheterna ska se att man har sparpengar fr att inte olika bidrag ska minska?

Frr hade vi frmgenhetsskatt, d kunde det lna sig att ha miljonerna i Genve.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in