2022-08-28, 21:50
Medlem
Jonas Sjöstedt var förmodligen den bästa partiledaren under den tiden han var aktiv. Den här tjejen är bland de sämsta jag har sett i modern tid. Hennes känslor tar över allt för ofta och hon verkar vara osäker kring sitt eget partis politik
Citera
2022-08-28, 21:52
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Förmodligen var det så att hon har koll på partilinjen, men har en något annorlunda egen uppfattning. Lätt hänt att i en dylik intervjusituation råka säga sin mening, snarare än partilinjens. Det kan ha gett upphov till en viss uppbromsning, innan hon styrde in sig själv på partilinjen.

Viktigt också att notera att Kvartoft tog upp ungdomsförbundets åsikter och ställde Nooshi till svars för dessa, men det kan Nooshi inte stå till svars för. Ungdomsförbunden har ofta olika uppfattning än moderpartiet i vissa frågor, men det får stå för dem. Det påtalade Nooshi också.

Nooshi var medlem i ett ungdomsförbund som prisade kommunism.

Hur kan man inte stå till svars för det?
Citera
2022-08-28, 21:54
Medlem
(FB) SVT Partiledarutfrågning Nooshi Dadgostar (V)
Citera
2022-08-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Förmodligen var det så att hon har koll på partilinjen, men har en något annorlunda egen uppfattning. Lätt hänt att i en dylik intervjusituation råka säga sin mening, snarare än partilinjens. Det kan ha gett upphov till en viss uppbromsning, innan hon styrde in sig själv på partilinjen.

Viktigt också att notera att Kvartoft tog upp ungdomsförbundets åsikter och ställde Nooshi till svars för dessa, men det kan Nooshi inte stå till svars för. Ungdomsförbunden har ofta olika uppfattning än moderpartiet i vissa frågor, men det får stå för dem. Det påtalade Nooshi också.

Ungdomsförbundet togs även upp på utfrågningen av Jimmie (SD).
Där är det ju till och med så att SD klippt med förbundet pga mer radikala åsikter.
Något som påtalades även av honom.

Klär mig är ungdomsförbunden rätt irrelevanta hos alla partier inför ett val till Riksdagen, minst sagt.
Citera
2022-08-28, 21:55
Medlem
Farbaute666s avatar
Det var en liten slamkrypare och Noshi tog ju faktiskt avstånd från de nämnda, i det sammanhanget.

CH Hermansson tog avstånd från det han sa, tydligen redan på ett tidigt stadium.

https://www.svd.se/a/Xd9GB/hermansson-skamdes-over-hyllningen-till-stalin

Gillar inte vänstern, men det gick inte till som TS framställde det.
Citera
2022-08-28, 21:58
Bannlyst
Måste väl vara stort missnöje inom V för en så dålig prestation eller???
Citera
2022-08-28, 21:58
Medlem
Overminds avatar
Icke sett denna kommer se den imorgon men om jag förstått rubriken rätt så kräver Nooshi ännu en gång att få sitta i en S-ledd Regering om de skall ha V's stöd. Mycket bra tycker jag då de måste sluta vara en dörrmatta åt S.

Bara hoppas MP åker ur Riksdagen så blir detta mycket mer spännande och intressantare.
Citera
2022-08-28, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungKalleG
Måste väl vara stort missnöje inom V för en så dålig prestation eller???

Lägg ut orden.

Säg tre saker hon gjorde dåligt.

1.
2.
3.

Obs att jag inte röstar V, ens nära.
Men orka med troll…
Citera
2022-08-28, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Lägg ut orden.

Men orka med troll…

1. Betedde sig som en fjortis
2. Förneka att V står för kommunism
3. Har inte koll på EU bestämmelser

Tycker du hon gjorde bra i nån av de 3 punkterna?

Synd att inte Anders va där och slog henne på fingrarna när hon försökte med babyprat/härskarteknik mot den vackra programledaren
Citera
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Lägg ut orden.

1.
2.
3.

Men orka med troll…

V har i princip halverat sitt väljarstöd i opinionsundersökningarna på ett år.

Det är många som inser att skattehöjningar på 60 miljarder om året inte främjar Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Nooshi var medlem i ett ungdomsförbund som prisade kommunism.

Hur kan man inte stå till svars för det?

Varför Kvartoft inte ställde henne till svars för det, om det som du påstår rakt ut ur det blå nu är sant, det får du fråga Kvartoft om. Jag svarade på vad som sades i programmet.
Citera
2022-08-28, 22:05
Medlem
Bluebeast72s avatar
Tycker hon klarade sig jättebra, dom kommer få många ungas röster ihop med Socialdemokraterna.

Raka svar, såg till de svaga o de med lägst löner. Sparka uppåt..Gillas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in