2022-08-28, 21:38
Medlem
Slötittade lite från soffan idag då V ligger så jäkla långt ifrån mig.
Men jag noterade och blev förvånad, vid ett par tillfällen, att hon inte riktigt verkade ha koll på partiets linje. I somliga frågor.
Det kändes som hon ville säga något, enligt sitt eget tycke, men bromsade för att hon inte hade koll på partilinjen.
Kändes en smula märkligt.

Som person verkar hon vara en vänlig själ.
Inte fullt så aggressiv som de övriga tre damerna vi har som partiledare.
Citera
2022-08-28, 21:39
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Bara för att Turkiet anser PKK är en terrorgrupp så behöver det inte vara det eller hur?
Eller,är du så lättlurad…?

Detta är direkt från Wikipedia:

Kurdistans arbetarparti (kurdiska: Partiya Karkerên Kurdistan eller Kurdistanê), vanligen omnämnt med sin kurdiska förkortning PKK, är en kurdisk organisation i Turkiet som är terroristklassad av Turkiet, EU, Nato, USA, Sverige, Finland och en rad andra länder.
Citera
2022-08-28, 21:40
Medlem
Riddarhusets avatar
nooshi har varit rätt bra i små korta intervjuer (jämfört med vad jag tyckte om henne innan hon tillträdde)
och spelat tuff.
I denna utfrågning sågade hon av sig själv vid fotknölarna efter att hon blivit avklädd..
Om någon var en tveksam vänsterpartist innan detta program är hen nog en övertygad sosse efteråt.
Citera
2022-08-28, 21:42
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
nooshi har varit rätt bra i små korta intervjuer (jämfört med vad jag tyckte om henne innan hon tillträdde)
och spelat tuff.
I denna utfrågning sågade hon av sig själv vid fotknölarna efter att hon blivit avklädd..
Om någon var en tveksam vänsterpartist innan detta program är hen nog en övertygad sosse efteråt.

Sannolikt tappar V väljare till Mp istället.
Citera
2022-08-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Slötittade lite från soffan idag då V ligger så jäkla långt ifrån mig.
Men jag noterade och blev förvånad, vid ett par tillfällen, att hon inte riktigt verkade ha koll på partiets linje. I somliga frågor.
Det kändes som hon ville säga något, enligt sitt eget tycke, men bromsade för att hon inte hade koll på partilinjen.

Förmodligen var det så att hon har koll på partilinjen, men har en något annorlunda egen uppfattning. Lätt hänt att i en dylik intervjusituation råka säga sin mening, snarare än partilinjens. Det kan ha gett upphov till en viss uppbromsning, innan hon styrde in sig själv på partilinjen.

Viktigt också att notera att Kvartoft tog upp ungdomsförbundets åsikter och ställde Nooshi till svars för dessa, men det kan Nooshi inte stå till svars för. Ungdomsförbunden har ofta olika uppfattning än moderpartiet i vissa frågor, men det får stå för dem. Det påtalade Nooshi också.
Citera
2022-08-28, 21:43
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Sannolikt tappar V väljare till Mp istället.
också.
Citera
2022-08-28, 21:45
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A

De övriga tre "damerna" är slipade inom sina partier sen länge, ND går på känslor och det kan aldrig ifrågasättas.
Om så ändå sker kan hon alltid börja gråta och då är allt förlåtet.
Citera
2022-08-28, 21:46
Medlem
Härlig kommentar från Nooshi när kvartoft ville kalla det för Ultimatum om V vill sitta med i en S-regering, och Nooshi svarar - Det är inget utlimatum, det är ett erbjudande.

Och det är ju precis så det är.

- V är gärna med i en S-regering.

Det är ett erbjudande. Inga krav. Bara ett erbjudande.

Annie däremot, hon håller på med ultimatum, med det nämner kraftigt vinklade partiska SVT aldrig

Annie:
- Om ni vill ha med C i er S-regering, då får ni inte ha med V.

Det är ett ultimatum. Antingen gör ni som vi säger, annars är vi inte med. Ultimatum.
Citera
2022-08-28, 21:46
Medlem
Kul när Nooshi måste neka när hon själv är kommunist.. Man ser hur hur fejkar när hon spelar "seriös"
Vilken liten hårig vänstermussla
Citera
2022-08-28, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
och spelat tuff.
haha
Träffande.
Jag har hört några radiointervjuer där hon inte presterat så bra också
Citera
2022-08-28, 21:47
Medlem
Tänk att ha som standarduttalande att "på den punkten har V varit väldigt tydliga" och sedan ducka, svamla bort eller inte ens vilja kännas vid något på hela utfrågningen.

Ämnet Skolan var bäst - Man ska minska segregeringen med att flytta problembarn till "bättre" skolor, men ändå inte flytta några av de "bättre" områdenas elever till de "sämre" områdena. Föräldrar ska inte få välja grundskola...men det ska de få göra ändå !

Alla ska få allt (och lite till) med V. Alla ska bli subventionerade med allt ifrån elbilar till studier och sjukvård i världsklass....Halleluja, det lät ju som en dammsugarförsäljare och 50000 kr/månad efter skatt !!!

Det enda som var givande var dessa tre fantastiska vänstermänniskor som bidragit såååå mycket till mänskligheten

POL POT
MAO
STALIN
Citera
2022-08-28, 21:49
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Kvartoft var mycket bra idag tycker jag, speciellt när det pratades om kommunismen.

Dadgostar verkar inte särskilt påläst om sitt eget parti

Hon tänker att om jag bara flinar på ett överlägset sett så har jag också blivit en teflonpanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in