Citat:
Ursprungligen postat av
Megatron
Jag ser inte varför detta är att lägga alla ägg i samma korg? Man kan komma på andra kreativa lösningar men enklare lösningar än att folk ska springa runt med kontanter när det inte behövs.
Om du inte har något att dölja så är det väl okej? Det är väl hela poängen med lagar och regler och organen som ser till att detta efterföljs. Hur ska man annars upprätthålla regler om alla ändå kan mygla som de vill?
Jag förstår hur du tänker.
Men om vi skalar ner det till dess grund. Så är kontanter ett fysiskt material. Och digital valuta är ett elektroniskt material.
Med fysiskt material så kan du bli rånad eller tappa bort det osv. Så i denna aspekten är digitala pengar mycket bättre.
Med elektroniskt material så är man helt enkelt beroende av att hela kedjan av digital verksamhet skall fungera. Och detta är inget du kan påverka själv.
Jag har nästan inget förtroende för våra politiker eller banker. Så att jag skall förlita mig på att dom håller systemet felfritt kommer aldrig att hända. Det skulle krävas minst 20 år av vettiga politiker som tar vettiga beslut. Och detta är en dröm som vi alla vet.
Men iden om digitala pengar är jättebra. Felet för mig är skörheten i systemet och idioterna som styr det