2022-08-28, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thisistheend
Sverige 100% rövknullat sedan 15 år menar du? Trodde att det varit kört längre.
Du verkar inte kunna svenska. Det står "inom". Du kanske borde flytta hem igen?
Citera
2022-08-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Å nej, inte en invandrare till som skall ta ut sin livsfrustration på svenskarna och måla upp en ren fantasibild om hur det är i andra länder.

Om man besöker en bergsby i långt-bort-i-stan där ingen västerlänning satt sin fot kommer människor vara mycket gästfria.

Går man som svensk turist och knackar på dörren hos en turkisk familj i Aya-Napa kommer de ta fram hagelbössan eftersom de med rätta är trött på fulla svenskar.
Fel. Alla svenskar är likadana, skåningar liksom en bonde i Abisko. Det är genetiskt, går inte att ändra på.
Citera
2022-08-28, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du hade även gett honom din förstfödda om han hade bett om det eftersom du är en sån god ickesvensk
Typiskt svensk, ge ut sitt wifi password är som att offra sitt barn. Gå tillbaka till Netflix eller Dota. Det är där du hör hemma.
Citera
2022-08-28, 16:14
Medlem
Vireks avatar
Du kan väl låna ut det, sen byta lösenord
Citera
2022-08-28, 16:15
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Vem ringer på sin granne kl 1 på natten för att fråga om en sån grej? Personen ska vara glad han inte fick en smäll. Spelar ingen roll om det handlar om wifi eller låna en kopp socker. Man gör inte så.

Tycker TS var mer snäll än han behövde vara.

hans mamma lever väl in en annan tidszon antar jag?
Citera
2022-08-28, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elenberg
Du verkar inte kunna svenska. Det står "inom". Du kanske borde flytta hem igen?
Haha, du är inte så smart va? Jag menar att Sverige redan varit rövknullat i 15 år. Jag förlåter dig, kan tänka mig att du inte har det så lätt. Jag kan t om tänka mig att ge dig lösenord, eller ett gratis SIM så att du får access till SAOL osv.
Citera
2022-08-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thisistheend
Haha, du är inte så smart va? Jag menar att Sverige redan varit rövknullat i 15 år. Jag förlåter dig, kan tänka mig att du inte har det så lätt. Jag kan t om tänka mig att ge dig lösenord, eller ett gratis SIM så att du får access till SAOL osv.
Om du tror det här är rövknullning tycker jag synd om sig. Din mamma, din syster, dina vänner, alla kommer att bli gruppvåldtagna av dina kära muslimer. Det här är ingenting jämfört med vad som väntar. Du har mycket att se fram emot och jag gratulerar dig, flytta inte från Sverige. Vi vill inte ha yra svenskar i andra länder.
Citera
2022-08-28, 21:52
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elenberg
Typiskt svensk, ge ut sitt wifi password är som att offra sitt barn. Gå tillbaka till Netflix eller Dota. Det är där du hör hemma.

Blev du stött nu, eller kränkt kanske? Du liksom många andra låtsas som att utlandsfödda är några givmilda individer som bjuder över folk på mat var och varannan dag men i verkligheten så säger ni inte ens hej om man inte hejar först på parkeringen. Om det är en svenskt beteende så är alla utlandsfödda lika svenska som alla andra
Citera
2022-08-28, 22:02
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Du kan väl låna ut det, sen byta lösenord

Alltså, med risk för att bli hånad - jag kan väl ta det... Hur byter man ens lösen till lägenhetens wifi? Har faktiskt inte tänkt tanken, eftersom jag inte har tänkt på någon eventuell nytta med det.

Vi har Telia.
Citera
2022-08-28, 22:22
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Alltså, med risk för att bli hånad - jag kan väl ta det... Hur byter man ens lösen till lägenhetens wifi? Har faktiskt inte tänkt tanken, eftersom jag inte har tänkt på någon eventuell nytta med det.

Vi har Telia.

du loggar in i routern med ett adminkonto och ändrar det

det bästa hade varit att ha 2 nätverk, ett för gäster ett för dig. sen kan du aktivera det för gäster vid behov

de flesta moderna routrar stödjer det
Citera
2022-08-29, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666

Vi har Telia.
https://www.telia.se/privat/support/info/logga-in-pa-router
vanlig adress är: 192.168.1.1
nästan alla lokala nätverk har 192.168.n.n, adresser under det är reserverat för lokala nätverk. Finns några varianter till.
Men följ Telias instruktioner i länken. Man bör byta inloggningen på routern, namn och lösen. Dessa är standardvarianter på alla routrar som vem som helst kan slå upp.
Sen kan du byta namn/SSID på wiFi nätverket, till t.ex. Farbaute666 och till ett lösen som är lättare att komma ihåg.
Senast redigerad av nbsp 2022-08-29 kl. 00:59.
Citera
2022-08-29, 01:39
Medlem
Gothenburgers avatar
Låna ut wifi till främlingar är som att låna ut bank -ID uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in