Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-08-27, 21:26
Medlem
Pribois avatar
Finns en massa trådar, men ingen som svarat på detta? Hur är det egentligen när man får sitt konto fryst på safello? Är det många här som fått det & hur löste ni det? Vad hände efteråt ?
Citera
2022-08-27, 21:52
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priboi
Finns en massa trådar, men ingen som svarat på detta? Hur är det egentligen när man får sitt konto fryst på safello? Är det många här som fått det & hur löste ni det? Vad hände efteråt ?
Har du använt dom till att köpa bitcoin för att sen föra över till flugsvamp? är svaret ja så vet du nog varför du är fryst
Citera
2022-08-27, 21:57
Medlem
Pribois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Har du använt dom till att köpa bitcoin för att sen föra över till flugsvamp? är svaret ja så vet du nog varför du är fryst
Han har tydligen kollat tv på nätet eller något sånt. Var lite luddigt...
Citera
2022-08-27, 21:59
Medlem
Metaverses avatar
Citat:
Ditt konto hos Safello är fryst då du mest troligen har köpt Bitcoins som sedan har skickats till en wallet som tillhör Flugsvamp 3.0 eller en liknande marketplace på darknet.

Tills nästa gång när du ska köpa Bitcoins så borde du istället ta emot det i en wallet och sedan flytta det till en ny wallet, för att sedan skicka det till mottagaren.

Det är dock värt att nämna att transaktionerna alltid kommer finas på blockkedjan, det gör det däremot mer krångligt för, i detta fall Safello, att knyta dig till transaktionen.
Citera
2022-08-27, 22:00
Medlem
Metaverses avatar
Citat:
Nu fattar jag inte..

Ditt inlägg är minst lika luddigt.
Citera
2022-08-27, 22:01
Medlem
Pribois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaverse
Ditt konto hos Safello är fryst då du mest troligen har köpt Bitcoins som sedan har skickats till en wallet som tillhör Flugsvamp 3.0 eller en liknande marketplace på darknet.

Tills nästa gång när du ska köpa Bitcoins så borde du istället ta emot det i en wallet och sedan flytta det till en ny wallet, för att sedan skicka det till mottagaren.

Det är dock värt att nämna att transaktionerna alltid kommer finas på blockkedjan, det gör det däremot mer krångligt för, i detta fall Safello, att knyta dig till transaktionen.

Hej & tack. I detta fallet tv via internet ? Som inte är lagligt som jag förstår? Eller är det en gråson?
Citera
2022-08-27, 22:03
Medlem
Pribois avatar
Citat:
Nu fattar jag inte..

Ditt inlägg är minst lika luddigt.

Såhär är det, en äldre bekant har köpt iptv & gjort det flera år? Nu skulle han förlänga & är då fryst.
Citera
2022-08-27, 22:07
Medlem
Metaverses avatar
Citat:
Såhär är det, en äldre bekant har köpt iptv & gjort det flera år? Nu skulle han förlänga & är då fryst.
Tänk om du istället skulle ha lagt ner tiden på att titta på Safello´s hemsida, istället för behöva lägga tid på att skapa en trådstart.

Citat:
Varför är mitt konto fryst?
Om ditt konto har blivit fruset kan det bero på någon av följande orsaker:

Du har skickat bitcoin till en darknet-adress eller du försöker sända pengar till darknet.

Du har betalat för illegala IPTV-tjänster eller du har använt Safellos plattform för en direktbetalning.

https://help.safello.com/sv/articles/3710841-varfor-ar-mitt-konto-fryst

Du får be din vän att följa mitt tips som jag skrev i mitt tidigare inlägg, då slipper han få sitt konto fryst. Det finns flera andra svenska företag som säljer Bitcoins som han kan vända sig till.

https://btcswe.com/

Skål!
Citera
2022-08-27, 22:18
Medlem
Pribois avatar
Citat:
Jag skulle inte vilja påstå jag är otrevlig, men man kan ju åtminstone förvänta sig att TS läser vad det faktiskt står på Safello´s hemsida innan man skapar en trådstart.

Dessutom gav jag dig svaret på din fråga, varsegod.

Du har rätt. Dock frågade jag inte varför han blivit fryst, utan vad han kan förvänta sig nu? Går det att få det åtgärdat ? Som jag förstått det är det engångsadresser man betalar med ? Som försvinner efter att man betalat. Hur kan dessa spåras ?
Citera
2022-08-27, 22:32
Medlem
Metaverses avatar
Citat:
Du har rätt. Dock frågade jag inte varför han blivit fryst, utan vad han kan förvänta sig nu? Går det att få det åtgärdat ? Som jag förstått det är det engångsadresser man betalar med ? Som försvinner efter att man betalat. Hur kan dessa spåras ?
Din vän kommer inte kunna använda Safello igen då han har brutit deras användarvillkor.

Varenda Bitcoin går att spåra exakt var den varit, är och var den tar vägen, då allt sparas i blockedjan.
Det är en stor skillnad på anonymitet och spårbarhet när det kommer till Bitcoin.

Jag skulle gissa på att Safello har en lista på ”olagliga” wallets, som uppdateras frekvent.
Även fast att du skickar Bitcoins till en engångsadress så skickas dom säkerligen vidare till en annan wallet, som Safello förmodligen har koll på.

Safello är börsnoterat, dom gör allt för att hålla det rumsrent.
Finansinspektionen har säkerligen också ett öga på Safello.

Det finns som sagt andra företag på den svenska marknaden, så det är ingen förlust att din vän inte längre kan använda Safello igen. Din vän får väl se detta som en läxa.

Din vän kan dock vara lugn om du syftar på rent juridiskt.
Citera
2022-08-27, 22:37
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
TV? låter skumt, har du betalt nån skum TV stream som är förbjuden?
Citera
2022-08-27, 22:46
Medlem
Pribois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
TV? låter skumt, har du betalt nån skum TV stream som är förbjuden?
Iptv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in