2022-08-28, 09:53
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...gorelse-tierp/

Lite märkligt kan jag ju tycka Nån borde ju rimligtvis ha sett nåt..
Senast redigerad av Tjonk 2022-08-28 kl. 09:56.
Citera
2022-08-28, 10:47
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigSvensk
Källa till detta?
Det stämmer
Citera
2022-08-28, 12:16
Medlem
Zorzarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhyAreYouBrainDead
De går smidigt med en plasmaskärare att kapa en fartkamera och in i en paketbil, tyst också.

Ska man släpa med ett elverk för att använda plasman menar du? För både kompressor för tryckluft och plasman kräver såklart ström. En batteridriven vinkelslip gör jobbet bra mycket snabbare.
Citera
2022-08-28, 12:20
Medlem
Zorzarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Du tror på riktigt att någon skulle använda en plasmaskärare för detta? Jävligt tyst när man drar igång ett stort jävla elverk för att mata skäraren?

Sitter väl på ett vanligt jävla stålrör.

Jag var visst tvåa på bollen. Sjukt opassande verktyg med en plasma. Sen vill plasman ha tryckluft också, en kompressor bak i ett skåp ihop med elverket som bullrar blir inte särskilt stealthy
Citera
2022-08-28, 12:39
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk

Av notisen kan man tolka det som om de inte har tagit hela stolpen utan endast själva innehållet i lådan
Citat:
Enligt en förbipasserande, som kontaktade polisen, ska skåpen vara öppna och sladdar ska hänga ut från dem.
Citera
2022-08-28, 13:35
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk

Klassiker. När vi ser brott som vi kan sympatisera med, som att ta bort fartkameror, så tittar nog många åt andra hållet. Då ser eller hör inte många så mycket!

Jag tycker inte om övervakningssamhällen. Vad är nästa steg? Motorelektroniken med GPS i din nya bil kommunicerar med polisen automatiskt om du kör för fort. Då dras böterna direkt på ditt konto!

Partier som v och mp blir nog helt våta i trosorna av dessa möjligheter.

Nej, respekt till de som gör medborgerligt motstånd mot övervakning!
Citera
2022-08-28, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Klassiker. När vi ser brott som vi kan sympatisera med, som att ta bort fartkameror, så tittar nog många åt andra hållet. Då ser eller hör inte många så mycket!

Jag tycker inte om övervakningssamhällen. Vad är nästa steg? Motorelektroniken med GPS i din nya bil kommunicerar med polisen automatiskt om du kör för fort. Då dras böterna direkt på ditt konto!

Partier som v och mp blir nog helt våta i trosorna av dessa möjligheter.

Nej, respekt till de som gör medborgerligt motstånd mot övervakning!

Man kan väl kanske gissa att det inte är "Originalsvennar" som snott dessa.. Ligger väl i nån lastbil på väg österut
Senast redigerad av Tjonk 2022-08-28 kl. 13:51.
Citera
2022-08-28, 13:43
Medlem
Ett tips, förse kamerorna med inbyggd GPS, så att de blir spårbara.
Citera
2022-08-28, 15:12
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Vissa som sitter i tråden och hejar på om förstörda kameror måste gå i skolan igen.

Det är skattebetalare som får bekosta dessa, och går man med underskott måste man i sin tur höja skatten. Trafikverket, myndigheter har en budget man går efter. Finns inte pengar måste man ansöka om mer. Vilket den vanliga skattebetalare får bekosta.

Det räddar liv. Räcker för mig. Alla som inte kan hålla hastigheterna kan det av någon märklig anledning vid dessa kameror. Det gör mig trygg i alla fall
Citera
2022-08-28, 15:24
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Ett tips, förse kamerorna med inbyggd GPS, så att de blir spårbara.

Man kan ju tycka att dom borde varit det från början ? vet inte priset vad en sån här kamera kostar men helt billiga är dom väl inte kan jag tänka mig.

Bra larmade borde dom väl också varit ? eller är det bara såga ner dom och inget larm eller nåt går igång ? vi såg det inte komma
Citera
2022-08-28, 15:43
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Ja för det kommer ju inte upp nya direkt? Kan man inte köra bil i rätt hastighet inte ens vid fartkameror kanske man ska resa på annat sätt?

Sannolikt inte. Det är knappast så att man har ett stort lager med reservenheter "i fall att", utan man lär få vänta på nyanskaffning alternativt omfördela befintliga.

Vad gäller trängselstationerna i Stockholm lär det enligt en hyggligt trovärdig källa finnas ett enda komplett reservskåp, så klipper man flera lär det ta en stund att ersätta dessa.
Citera
2022-08-28, 16:23
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det var 2018, nu kostar dom enligt artikeln 200000:-.
Man kan salta priserna ordentligt när man säljer till myndigheter som inte bryr sig om hur mycket skattepengar som slösas. Innehållet och plåten är nog bara värda några tusen som lösa komponenter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in