Finns väl inget att fira, det blir skattebetalarna som får stå för notan som vanligt - förutsatt att man ersätter dessa. Kan man inte bara skita i det istället?
Man drar ju ändå ner solskydd eller håller handen över ansiktet när man kör vid fartkameror. Aldrig att jag skulle sakta ner i onödan, det är ju inte miljövänligt.
Bra för mig då jag äger aktier i Sensys Gatso som tillverkar och säljer dessa.
Känns som någon som fått tag på en nyckel till skåpen åker runt och plockar innehållet. Är det rätt komponenter så går det säkert att sälja.
Den första generationen fartkameror hade fullformatskameror, Nikon om jag inte minns fel, som var svindyra för sin tid, kanske är det någon som tror det är såna kameror fortfarande. edit; Nikon D1 satt i dom; https://www.mestmotor.se/automotorsp...m-fartkameror/ .
Första generationen kom 1991 och som jag minns åkte de runt och tömde kameran på film. Men i vilket fall kom väl Nikon D1 senare än så.
Sedan återstartades fartkameraprojektet ca 2001 och då stämmer det nog med digitalkamera.
Kamerorna som sitter i stolparna är absolut inte odugliga eller isärplockade.
I stolparna sitter det en Nikon DSLR från deras mellanserie (D***) samt ett fast ljusstarkt 50mm-objektiv som går utmärkt att använda som en vanlig handhållen kamera när den plockas ur från stolpen.
Med kostnaden räknas förutom inköp även monteringen, avstängningen som behövs för att gör jobbet, framdragning av el/opto, gjutning fundament och skyltning.
Vissa som sitter i tråden och hejar på om förstörda kameror måste gå i skolan igen.
Det är skattebetalare som får bekosta dessa, och går man med underskott måste man i sin tur höja skatten. Trafikverket, myndigheter har en budget man går efter. Finns inte pengar måste man ansöka om mer. Vilket den vanliga skattebetalare får bekosta.
Vissa som sitter i tråden och hejar på om förstörda kameror måste gå i skolan igen.
Det är skattebetalare som får bekosta dessa, och går man med underskott måste man i sin tur höja skatten. Trafikverket, myndigheter har en budget man går efter. Finns inte pengar måste man ansöka om mer. Vilket den vanliga skattebetalare får bekosta.
Dom som sitter och applåderar detta är säker blattar som går på bidrag. Knappast nån skattebetalare…..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!