• 3
  • 4
2022-08-27, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Gjort. Hittar inget. Bild tack.

Jag m ha missfrsttt dig i din (enligt mig) otydliga bild.....

Det kan ju vara vrt att nmna att jag inte befinner mig i Sverige
Citera
2022-08-28, 10:13
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
R det bygeln mellan skyddsjordsplinten och nollplinten iskringsskpet du tagit bort?

Edit: Om s r fallet s har du skapat ett nollfel i anlggningen och kan f in 400v i alla strmfrbrukare i hela huset......
Sl ifrn huvudstrmbrytaren och ring en elektriker asap!

Precis min uppfattning.

Nu skriver TS visserligen att det inte r i Sverige , men funkar nog likadant i mnga civiliserade lnder med PEN (jord/nollskruv) om det inte r rent utvecklingsland dr regler inte fljs.

Det har allts gtt ver 400V till andra anslutna enfas objekt s mycket lr ha gtt snder som varit inkopplat.
Citera
2022-09-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Jag m ha missfrsttt dig i din (enligt mig) otydliga bild.....

Det kan ju vara vrt att nmna att jag inte befinner mig i Sverige

r du i Indien och kopplar s sg jag en dokumentr om en el-gud dr! Du behver inte sl avspnning nr du skall arbeta, det rcker med att du bara hller andan, s hr inte el guden dig =) Men kanske det bsta hade varit infrskaffa sig lite mtverktyg, i ditt fall en dispoler hade varit bra, och en megger s kan du isolationsmta din anlggning. S slipper du gissa! PS. Nr jag kpte min kk s anvnde frra garen G/G som tndtrd lite hr och dr! Men som sagt, mt istllet fr att gissa, det slog jag in i huvudet p mina lrlingar en gng i tiden!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in