2022-08-26, 13:10
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
1. Ryssland vinner inte kriget, men kan komma att behålla vissa landområden'
2. Europa behöver inte Ryssland för att överleva, men ett fredligt Ryssland är bra för de demokratiska staterna..
3. Vi skall se till att ryssarna betalar ett högt pris för sitt oröättfärdiga krig så att de inte gör om detta.
det skall kosta att starta krig mot västerländska demokratier/stater på väg mot demokrati.
Det gäller Europas framtid och ett krigiskt Ryssland skall inte stoppa oss.

Var får du allt det där ifrån? SVT right.

Det är främst EU som lidit av sanktionerna och kommer att fortsätta betala dyrt för dem.

Sverige har mer att förlora här än vad du förstår.
2022-08-26, 13:11
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Tack för ditt betryggande inlägg. Jag har hemskt gärna fel här.

Hur snabbt tror du vi kan vara självförsörjande? Och hur går det till?

Jag har inte uppfattat det som att våra politiker VILL fokusera på att göra Sverige självförsörjande.

Har du något underlag eller räcker det att vi litar på dig?
Sverige är inte beroende av Ryssland på något sätt.

Sverige ska samarbeta med de fria staterna i Europa. Det är helt rätt väg att gå. Det underlättar för alla med fri rörlighet på alla sätt. Ett öppnare och friare Europa där Ryssland inte har någon plats. USA har alltid haft bra samarbete med Europa och det ska fortsätta. Amerikansk kultur vill vi ha!

Men jag har alltid tyckt att Kärnkraftverk är rätt sätt att gå om inte klimatsmarta lösningar räcker. Bygg fler och satsa pengar på dess säkerhet.
2022-08-26, 13:12
Medlem
Skulle Ryssland delvis vinna den "speciella operationen" i Ukraina (kriget lär ju bli utdraget) så påverkar det oss inte ändå särskilt mycket mer än att vi kommer som Natomedlem markera med en skarpare försvarspolitik mot Ryssland. För Sverige tillhör ju redan det vinnande laget i väst avseende global lönande handel med stora starka ekonomier som USA EU-länderna och Kina och snart är vi även med i den militärt starkaste sidan som fräscha Natomedlemmar. Kan det bli bättre inför framtiden.
Och stackars Ryssland kan ju inte göra mycket åt den utvecklingen vilket som, vill man sälja eller inte, kunden har ju alltid rätt. Och energi, ja det finns faktiskt att tillgå även om Ryssarna stryper exporten av sin energi till väst. Det är bara omställningen som Putin så villigt hjälper oss med genom sin politik som kan orsaka störningar hos oss under något eller några år. Så Ryssland drabbas värst inte minst genom att fläka upp sig i parti och minut och under den falska civiliserade ytan visa upp sitt ruttna innandöme inför hela världen.

Så ingen rädder för lille ryssen här.
2022-08-26, 13:12
Medlem
Länder som inte är med i EU eller inte med i Nato , dom ligger risigt till. Tror ändå att det inte är långt till större raketer skickas iväg och en ny världsordning råder.
Kina attackerar Taiwan, Nord Korea anfaller söder över . Israel drar av en salva... finns möjligheter till en svart framtid, ja för dom som är kvar.
2022-08-26, 13:14
Medlem
psychicsailors avatar
Lite oklar frågeställning. Där är ingen definition av "vinna kriget".
2022-08-26, 13:15
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag dör hellre än viker mig för Ryssland.

Ryssland och Putin bryr sig föga om du och en miljon svenskar svälter sig till döds i protest. Vi behöver Ryssland, Ryssland behöver inte oss.

Efter detta kriget, när USA gett Europa kalla handen så kanske Ryssland tar sig an Sverige.
2022-08-26, 13:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ryssland och Putin bryr sig föga om du och en miljon svenskar svälter sig till döds i protest. Vi behöver Ryssland, Ryssland behöver inte oss.

Efter detta kriget, när USA gett Europa kalla handen så kanske Ryssland tar sig an Sverige.
Jag kommer att vara den där dåren som springer mot en pansarkolonn nertyngd av sprängmedel och skrot. Död över vanära.

Men om så blir fallet, och Ryssland faktiskt tar Sverige, och lyckas behålla det, så kommer jag att vara död men aldrig mitt minne. Medans du bara kommer att vara ännu en i raden med rysk kuk i röven.

Du gör som du vill grabben, men jag har stridit i hela mitt liv. Det ligger i min natur.
2022-08-26, 13:23
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Sverige är inte beroende av Ryssland på något sätt.

Sverige ska samarbeta med de fria staterna i Europa. Det är helt rätt väg att gå. Det underlättar för alla med fri rörlighet på alla sätt. Ett öppnare och friare Europa där Ryssland inte har någon plats. USA har alltid haft bra samarbete med Europa och det ska fortsätta. Amerikansk kultur vill vi ha!

Men jag har alltid tyckt att Kärnkraftverk är rätt sätt att gå om inte klimatsmarta lösningar räcker. Bygg fler och satsa pengar på dess säkerhet.

Flera länder verkar identifiera framtiden som jag och har inofficiellt påbörjat samtal med Ryssland.

EU’s förhållande med USA är bara bra utifrån USA’s vinkel.

Kärnkraftverk, absolut. Hela världen bygger redan kärnkraft nu. Ett nytt verk tar 10 år att bygga och få igång. Uranpris och tillgång kommer att bli tuff. Sverige har egen uran men en gruva från start till produkt tar också väldigt lång tid.
2022-08-26, 13:23
Medlem
duden83s avatar
Citat:

Den ena frågan som bör diskuteras här är om du är ett svenskt troll eller ett ryskt troll.
"Vi behöver Ryssland" jaså?.. utveckla gärna. För vadå?
Gas och bensin? Ni är inte de enda som säljer det.
För vad mer behöver vi Ryssland?
Jag kommer inte ihåg senast jag såg en pryl där det stod "made in Russia" på...
2022-08-26, 13:27
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag kommer att vara den där dåren som springer mot en pansarkolonn nertyngd av sprängmedel och skrot. Död över vanära.

Men om så blir fallet, och Ryssland faktiskt tar Sverige, och lyckas behålla det, så kommer jag att vara död men aldrig mitt minne. Medans du bara kommer att vara ännu en i raden med rysk kuk i röven.

Du gör som du vill grabben, men jag har stridit i hela mitt liv. Det ligger i min natur.

Jag är inte främmande för strid men jag är noga med vad jag slåss för. Jag gillar din energi men är rädd att du springer mot fel strid.
2022-08-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Den ena frågan som bör diskuteras här är om du är ett svenskt troll eller ett ryskt troll.
"Vi behöver Ryssland" jaså?.. utveckla gärna. För vadå?
Gas och bensin? Ni är inte de enda som säljer det.
För vad mer behöver vi Ryssland?
Jag kommer inte ihåg senast jag såg en pryl där det stod "made in Russia" på...
Vad exporterar Sverige numera, som tillverkas från ax till limpa i Sverige?

Greta Thunberg, gaypop och brottsförhärligande gangstarapp.

Inte så mycket mera...
2022-08-26, 13:34
Medlem
Citat:
När Ryssland vunnit kriget sitter Europa i en speciell situation. Europa behöver Ryssland för att överleva.

Ryssland kan mycket väl kräva att länder som ska handla framgent med Ryssland ska bryta med USA och NATO. Tyskland, Italien och Frankrike verkar redan ha inlett sådana diskussioner med Ryssland.

USA offrar hellre Sveriges befolkning än att ge upp något mot Ryssland. Våra politiker är givetvis uppdaterade och vet hur verkligheten ser ut men lyder ändå blint oavsett den potentiella skadan hos befolkningen.

Kommer Sverige, som är en lydstat till USA, kunna skapa dessa relationer med Ryssland efter vårt agerande kring Rysslands specialoperation i Ukraina?

Finns den politiska viljan? Vad kan vi göra för att charma Ryssland och vilket av våra stolpskott ska vi skicka?

Ickefråga då mongolryssarna inte kan vinna kr...specialoperationen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in