2022-08-26, 16:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Det är exakt samma inställning du visar som de Ukrainska hjältarna gör och den inställningen kommer att vinna kriget för Ukraina i slutändan.
Jag har alltid sagt att om man ska försöka ta Sverige, så kommer jag vara en av dom man måste ta sig igenom. Jag kanske dör det första jag gör, jag kanske blir motståndsrörelsens stora hjälte eller något däremellan. Staten Sverige kan dra åt helvete, men det landområde som i folkmun kallas Svea rike är mitt faders- och modershem och den bästa platsen i världen. I helvete att någon tar det utan att jag lackar så det stänker om det.
2022-08-26, 16:16
Medlem
exexexexs avatar
Dom här jäkla trolltrådarna blir bara sämre och sämre
2022-08-26, 16:27
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Dom här jäkla trolltrådarna blir bara sämre och sämre
Likheten mellan trådarnas kvalitet och Rysslands militär är slående
2022-08-26, 16:28
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har alltid sagt att om man ska försöka ta Sverige, så kommer jag vara en av dom man måste ta sig igenom. Jag kanske dör det första jag gör, jag kanske blir motståndsrörelsens stora hjälte eller något däremellan. Staten Sverige kan dra åt helvete, men det landområde som i folkmun kallas Svea rike är mitt faders- och modershem och den bästa platsen i världen. I helvete att någon tar det utan att jag lackar så det stänker om det.
Dö ska vi alla och jag kanske inte håller med dig i allt, men hamnar vi i samma skyttegrav kommer vi bli svåra att ta sig förbi
2022-08-26, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Likheten mellan trådarnas kvalitet och Rysslands militär är slående

Så jävla sant. Det går sannerligen utför med uralnegrerna
2022-08-26, 16:40
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

USA håller på att ta Sverige nu, långsamt genom att filtrera sig in via politiker och militär. Ut och lägg dig i skogen.
2022-08-26, 17:05
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Vad kan vi göra för att charma Ryssland och vilket av våra stolpskott ska vi skicka?

Jag röstar i sådant fall på dig!
2022-08-26, 17:19
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Du får gärna kalla mig troll, foliehatt, rasist etc. I min bok är det vad man kallar de som är för nära sanningen.

Ibland spelar det ingen roll om du är Bruce Lee - är din motståndare för stor och stark kan du inte vinna och då är det smartare att förstå sin plats.

När det gäller Ryssland då är all Jante plötsligt bortblåst. En chiwawa som skäller på en pitbull.

och vilken är Ryssland? chiwawan eller pitbullen i din analogi?
En seriös fråga för övrigt.

För Ryssland är större med fler folk och mer vapen.
Men Ukraina har också mycket folk, de försvarar sitt land (bättre moral på trupperna), har bättre (västerländska) vapen, har tiden på sin sida (sanktioner och Ryssland blöder pengar), väldigt mycket fler allierade, har USAs och övriga västerländska militärunderrättelse, har i princip hela världens befolkning bakom sig..

Så vem är Ryssland? chiwawan tror jag.
De verkar mest vara clowner med låg moral och alkoholproblem och rostiga vapen från 60-talet..
Senast redigerad av duden83 2022-08-26 kl. 17:21.
2022-08-26, 17:20
Medlem
JulietsBleedings avatar
Citat:
När Ryssland vunnit kriget sitter Europa i en speciell situation. Europa behöver Ryssland för att överleva.

Ryssland kan mycket väl kräva att länder som ska handla framgent med Ryssland ska bryta med USA och NATO. Tyskland, Italien och Frankrike verkar redan ha inlett sådana diskussioner med Ryssland.

USA offrar hellre Sveriges befolkning än att ge upp något mot Ryssland. Våra politiker är givetvis uppdaterade och vet hur verkligheten ser ut men lyder ändå blint oavsett den potentiella skadan hos befolkningen.

Kommer Sverige, som är en lydstat till USA, kunna skapa dessa relationer med Ryssland efter vårt agerande kring Rysslands specialoperation i Ukraina?

Finns den politiska viljan? Vad kan vi göra för att charma Ryssland och vilket av våra stolpskott ska vi skicka?

Jaa, vi sitter väl där med arslet fast planterat i amerikanska krigsmakten (NATO).
2022-08-26, 17:23
Moderator
vfs avatar
Vi väntar tills Ryssland eventuellt vunnit kriget,/Mod
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in