• 1
  • 2
2022-08-25, 20:25
Bannlyst
Minns ni pokerboomen och hur förhållandevis enkelt det var att tjäna pengar då? Det går inte längre och varenda pokerspelare med åtminstone lite substans innanför pannbenet borde fråga sig själva varför.

Jag vet precis hur mycket kritik mitt inlägg kommer få och hur mycket jag "suger". Men poker fungerar inte så idag, varken på Svenska Spel eller någon annan pokersite.

Onlinepoker idag handlar om att suga ut varenda krona från den som har råd att förlora pengarna. Som är naiv nog att tro att denne hade otur.

Hur många duktiga pokerspelare idag ställer sig inte frågan "vad gör denna vinnande pokerspelare som jag själv inte är kapabel till?"

Det handlar inte längre om vem som är "fisk" eller inte, det handlar om algoritmer som, när du når en viss stackdepth alltid kommer göra dig sugen att spela och förlora i längden.

Väntar du på AA, säger du? Då kan du räkna med en 678 flop i samma färg som dina ess saknar. Det förhåller sig på det viset i längden för att gynna mer rake till sidan.

Bara "de bästa" kan gå plus. Men kom igen nu, vad egentligen skiljer dig från "de bästa"?

Sjukt mycket otur, right?

Nej, så fungerar det inte. "De bästa" får information uppifrån, det räcker med att en "coach" säger att "jag har tittat igenom ditt spel och du spelar för många 77" UTG. Tro fan att de går plus då, när siten kan ändra om algoritmerna genom ett knapptryck.

Vad, alla pokerspelare är dumma i huvudet right?

Är du en utböling kommer du aldrig kunna göra pengar genom poker. Du måste streama och bli "en duktig och intressant person" för att göra pengar genom poker, någon att se upp till och följa.

Tro mig, glöm all spel och dobbel, det är styrt genom algoritmer från det att du registrerar dig. Har du ett överflöd av pengar så är det styrt så att pengarna kommer gå till siten i längden. Oavsett vad. Det går inte att plusa i längden genom poker, lägg av med det.

Antingen får du topphänder som brutalt whiffar floppen 9/10 ggr eller så får du spekulativa händer som ger dig toppar där motståndaren alltid kommer få det bästa ur kakan. (I längden).

Varenda nybörjare spelar mot bättre vetande, på i princip varenda pokerbord. Riggen idag är 100% verklig.

Kan någon seriöst förklara för mig vad som skiljer PRO:s från mig? Jävla trams och politiskt är vad det är. Ingen ska kunna göra sig en förmögenhet genom poker utan riggens inverkan. Givetvis kommer folk skylla på "otur" eller att "motståndaren var bättre", men seriöst?

Börjar det inte bli lite för uppenbart nu?
Senast redigerad av Snuthus 2022-08-25 kl. 20:57.
Citera
2022-08-25, 20:35
Medlem
Du låter som en riktig megafisk som sätter in 100 spänn på svs och efter lite väntan limpar AA för att sen förlora allting mot 7-8h som träffar både stege och färg.
"Vaaa AA ska vinna 80 nånting procent, det är riggat ".
Citera
2022-08-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Du låter som en riktig megafisk som sätter in 100 spänn på svs och efter lite väntan limpar AA för att sen förlora allting mot 7-8h som träffar både stege och färg.
"Vaaa AA ska vinna 80 nånting procent, det är riggat ".

Spot on
Citera
2022-08-25, 20:40
Bannlyst
Var försiktiga med de som svarar, de har andelar eller jobbar inom spel och dobbel.
Citera
2022-08-25, 20:41
Medlem
MrMadoffs avatar
Tror faktiskt du har rätt
Citera
2022-08-25, 20:47
Medlem
Så snackar en riktig jävla loser. Buhu buhu jag som skulle bli rik på poker.

Det finns inga genvägar, vad skillnaden på dig och en vinnande spelare är? Dom kan spela poker det kan inte du crybaby
Citera
2022-08-25, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Tror faktiskt du har rätt

Jag har rätt.

Något så kallat "PRO" får gärna ge mig tusen olika teoretiska händer i den här tråden, exempel på hur och när jag skulle gjort vad, mot valfri stackdepth. Lovar att mitt spel är plusande, men själva outcomen är alltid förlorande.
Citera
2022-08-25, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antonbergh
Så snackar en riktig jävla loser. Buhu buhu jag som skulle bli rik på poker.

Det finns inga genvägar, vad skillnaden på dig och en vinnande spelare är? Dom kan spela poker det kan inte du crybaby

Menar allvar när jag säger det. Akta er för kommentarer som dessa. De vill få dig att tro att du kan någonting som ingen annan kan.

Hade poker handlat om matematik och någonting som förhöll sig till genuin matematik så hade terrorister i längden kunnat överta hela världen ekonomiskt, med sitt kapital.

Jag tjänar inte en krona på att skriva det jag skriver.
Senast redigerad av Snuthus 2022-08-25 kl. 21:04.
Citera
2022-08-25, 21:07
Bannlyst
Citat:
Nu ska vi inte vara sådana. Ladda på lite mer stålars så ska du se att du kommer springa bra.
GLHF

Verkligen, hörru. Det har varit fullständigt riggat sen 2011 någon gång. Ditt arsle ligger hyfsat illa till när folk får reda på att deras "otur" inte har varit otur, utan en scam. Riggen har ständigt förbättrats inom varenda spelbolag. För att det inte ska kunna märkas. Det är dags nu att varenda lilla horunge börjar ta ansvar för sina egna giriga tankar
Senast redigerad av Snuthus 2022-08-25 kl. 21:11.
Citera
2022-08-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuthus
Verkligen, hörru. Det har varit fullständigt riggat sen 2011 någon gång. Ditt arsle ligger hyfsat illa till när folk får reda på att deras "otur" inte har varit otur, utan en scam. Riggen har ständigt förbättrats inom varenda spelbolag. För att det inte ska kunna märkas.

Intressant, berätta gärna mer.
Att du är en whinande fisk som har gulat för 144:e gången, det förstår jag.
Men hur mitt arsle skulle ligga illa till förstår jag inte?
Citera
2022-08-25, 21:14
Bannlyst
Citat:
Intressant, berätta gärna mer.
Att du är en whinande fisk som har gulat för 144:e gången, det förstår jag.
Men hur mitt arsle skulle ligga illa till förstår jag inte?

Som sagt, ge mig en miljon teoretiska händer så får läsarna själva avgöra om mitt spel är vinnande eller ej?
Citera
2022-08-25, 21:14
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Eller så har du bara lite ont i rumpan över dina försluter TS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in