Citat:
Ursprungligen postat av
OliverCromwell
Du, jag har försökt dammsuga info från så väl Dan Eriksson som Jonas De Geer vad gäller Paulsson.
De pratar om kopplingar hit och dit, och "hemlighetsmakeri". De verkar mer irriterade på Paulssons strategi. Nästan avundsjuka över hans framgångar med E4F.
Dan Eriksson har sedan hans SvP-dagar varit en labil person. Jag har verkligen haft svårt att ta honom på allvar. Och hans utfall om Paulsson ger fan inte mycket i substans.
Jonas De Geer har jag åtminstone viss respekt för. Men återigen, verkar dessa plus redaktionen på Nya Dagbladet ha en mer personlig vendetta mot Paulsson.
Förvisso, allt snack om "nätverk" gör det hela till en intressant deckare. Men var i ligger själva problemet. Vore mer givande om de kunde hänga ut fakta typ att de har en inspelning där Paulsson tackar och tar emot ett litet kuvert med pengar från Klaus Schwab.
Förstår du vad jag menar. Lite mer substans vore bra, för jag förstår fortfarande vari problemet är med det här "nätverket".
Visst det må låta som en deckarhistoria, men benämningen "nätverket" är korrekt, då det är nätverk av samma personer som ligger bakom eller är kopplade till E4F (eller Paulsson på olika sätt), alternativa bokmässan, Blågula Korset, Blågula stiftelsen, Exakt24 (de bytte namn till något annat som jag nu glömt), Frihetsnytt, Nya Tider, alla hobbydissidenter och listan kan fortsätta. Det blir lite av en monopolställning.
Det är ungefär som att man försöker ta kontroll över alla alternativa medier/dissident, vilket man även har lyckats med till stor del, se bara alla de haft som gäster hos E4F och intervjuat... dom är helt klart en storspelare nu och det kommer sluta som med systemmedia fast åt andra hållet, det är min teori i alla fall. Nästa måltavla AfS? Vi vet att Matikainen är kopplade till alla dessa typer inom E4F-sfären och jag är osäker på vem han är mest lojal mot, vi kan ju aldrig riktigt veta. AfS låter sig även intervjuas och håller föredrag som dessa typer håller i, det i sig har jag inget emot, det är bra för AfS att ha flera platformer för att nå ut så mycket det går. Jag hoppas bara att Kasselstrand och de andra är försiktiga.
Att allt detta skulle vara en slump, ja, för mig är det ganska osannolikt, det är helt klart organiserat. Absolut, mer substans är välkommet. Slutligen vill jag betona att många av dessa som jag nämnt har även gjort väldigt bra saker också, det är bara det att jag håller en viss distans till allt det här, min fot är dock mer på JDG:s och Erikssons sida, och till och med de har ju haft lite ont att säga om varandra, men där väljer jag ingen sida då jag gillar och har följt båda två i flera års tid, jag har mer koll på dessa herrar och litar mer på dom än på Paulsson & CO.