• 1
  • 2
2022-01-24, 18:22
Medlem
ratebratoms avatar
Ännu en nazist från Nordiska motståndsrörelsen häktad för bombplaner:
https://www.etc.se/inrikes/nmr-nazis...oer-bombplaner

Citat:
En 18-årig man i Tyresö häktades på lördagen misstänkt för förberedelse till grov allmänfarlig ödeläggelse samt innehav av explosiva varor. Mannen är aktiv i Nordiska motståndsrörelsen.

Någon som har mer information om händelsen?
Citera
2022-01-24, 18:24
Medlem
grungewhores avatar
Dagens Etc är ungefär lika pålitligt som Expo. De ser nazister där andra ser burkplockare. Kommunistblaska i klass med En Ding Ding Värld.
edit: inte ens en blänkare i Aftonbladet eller Expressen, två andra skittidningar som ser spöken på ljusa dan....
Senast redigerad av grungewhore 2022-01-24 kl. 18:31.
Citera
2022-01-24, 18:31
Medlem
Homoaktivists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Dagens Etc är ungefär lika pålitligt som Expo. De ser nazister där andra ser burkplockare. Kommunistblaska i klass med En Ding Ding Värld.

Om du läst vad dom skriver istället för att skjuta budbäraren så hade du kunnat notera följande.

Citat:
Han har deltagit i flera demonstrationer, flygbladsutdelningar och friluftsaktiviteter. Den 14 april var mannen kransbärare under en minnesceremoni vid den svenske nazisten Gösta Hallberg-Cuulas grav.

Citera
2022-01-24, 18:34
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Om du läst vad dom skriver istället för att skjuta budbäraren så hade du kunnat notera följande.
Jag läste artikeln. Och noterar att ingen av de andra kommunistblaskorna noterat detta.
Citera
2022-01-24, 18:38
Medlem
ErikEriksdottirs avatar
Bra att polisen tar allvarligare på nazism än vad flashback gör.
Citera
2022-01-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratebratom
Ännu en nazist från Nordiska motståndsrörelsen häktad för bombplaner:
https://www.etc.se/inrikes/nmr-nazis...oer-bombplaner

Någon som har mer information om händelsen?

Nej inte mer än att han bara var med en kort stund under 2019-2020, så 1,5 år sedan han gick ur.
Citera
2022-01-24, 19:35
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Nej inte mer än att han bara var med en kort stund under 2019-2020, så 1,5 år sedan han gick ur.
Men varför var han kransbärare för den där kriminelle finnen den 14 April förra året om han stack för 1.5år sedan?
Citera
2022-01-24, 19:37
Medlem
BoISarens avatar
Datum tillagt i rubriken

//Mod
Citera
2022-01-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Men varför var han kransbärare för den där kriminelle finnen den 14 April förra året om han stack för 1.5år sedan?
Var det ens Motståndsrörelsen som var initiativtagare där? Jag är rätt säker på att han tillhör en annan organisation de senaste åren.

Vad är kriminellt med Gösta Hallberg Cuula?
Citera
2022-01-24, 19:47
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Var det ens Motståndsrörelsen som var initiativtagare där? Jag är rätt säker på att han tillhör en annan organisation de senaste åren.

Vad är kriminellt med Gösta Hallberg Cuula?
Hängde han med med resten av ungdomarna WB och körde mannarförbund som Söderman är så glad i?

Cuula var en asocialt element så han blev nekad svensk medborgarskap. Från minnet tror jag att han blev nekad 2 gånger. Innan du frågar så skall jag självklart leta upp en källa till dig så fort kvällens bestyr är över
Citera
2022-01-24, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Personlig vän.
Citera
2022-01-24, 19:58
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Personlig vän.
Till Cuula? Låter högst osannolikt måste jag säga
Citera
  • 1
  • 2