Har bredbandsbolaget som host, Telenor äger detta nu..
Iafall så har jag märkt att min mejl är full, får sms från företag att den är full, typ räkningar etc..
Iafall så loggade jag in på telenor, så jag skulle komma in på min webmejl. därav mitt problem blev stort. kommer ej ihåg mitt lösenord.. försöker återskapa till ett nytt. vilket jag inte kan.. Har varit i kontakt med telenor, får att det mejl adressen finns ej.. jaha tänkte jag.. kommer alltså inte ihåg mejllösenordet, har haft det sen dom bildades..
Det finns ett gratis program, som kunde visa lösenord i datorn iaf halva. vilket kan vara en stor grej för mig. men jag kommer fasen inte ihåg vad det heter programmet.. datorn e Win 10 med outlock som klient... ja jag har försökt att hitta en tråd här.. Nåväl lösenordet på datorn är 16tecken...
Har bredbandsbolaget som host, Telenor äger detta nu..
Iafall så har jag märkt att min mejl är full, får sms från företag att den är full, typ räkningar etc..
Iafall så loggade jag in på telenor, så jag skulle komma in på min webmejl. därav mitt problem blev stort. kommer ej ihåg mitt lösenord.. försöker återskapa till ett nytt. vilket jag inte kan.. Har varit i kontakt med telenor, får att det mejl adressen finns ej.. jaha tänkte jag.. kommer alltså inte ihåg mejllösenordet, har haft det sen dom bildades..
Det finns ett gratis program, som kunde visa lösenord i datorn iaf halva. vilket kan vara en stor grej för mig. men jag kommer fasen inte ihåg vad det heter programmet.. datorn e Win 10 med outlock som klient... ja jag har försökt att hitta en tråd här.. Nåväl lösenordet på datorn är 16tecken...
Är det asterix menar du? Alltså att det är ifyllt i klienten och där kan du räkna att de tär 16 tecken men det det syns i form av: **************** ?
Du har nu gjort det som det programmet du talar om gjorde, fast lite mer elegant fast jag har provat exakt det programmet du menar i ung ålder men kommer fasen inte ihåg vad det hette heller det var ju evigheter sedan.
jeep det är 16tecken med astrix..
programmet jag använde förr till sånt här hade jag halvversion (ej betalade) och när man drog över med musen över astrix tecken så visade den halva lösenordet resten *******
Rattatta22 iden var god men den visade ingen på outlooken..
jeep det är 16tecken med astrix..
programmet jag använde förr till sånt här hade jag halvversion (ej betalade) och när man drog över med musen över astrix tecken så visade den halva lösenordet resten *******
Rattatta22 iden var god men den visade ingen på outlooken..
Testa kontakta Telenor igen. Ring den här gången. Deras mejlsupport kanske bara var inkompetent. Alternativt tvärtom om du ringde sist.
Jag har ringt 4gånger till telenor, och dom kan ej lösa problemet?! Dom kan inte se att jag den mejlen helt enkelt, varav en helt okänd mejl läste dom upp som jag skulle ha, som jag aldrig har haft..
dom kunde inte göra något nu, åt detta..
Jag har ringt 4gånger till telenor, och dom kan ej lösa problemet?! Dom kan inte se att jag den mejlen helt enkelt, varav en helt okänd mejl läste dom upp som jag skulle ha, som jag aldrig har haft..
Byt till en seriösare mejltjänst. Rekommenderar Tutanota eller Protonmail. PM har rätt snygga domäner att välja mellan.
Oj, funkade inte första metoden och inte andra heller? Prova tredje då och går de inte denna gången heller så får du nog ringa en tekniker. Gör exakt enligt följande:
1. Tryck på startmenyn
2. Skriv powershell
3. Det kommer dyka upp en blå ikon med namnet powershell
4. Högerklicka på ikonen powershell och välj kör som administratör.
5. Klistra in nedan:
Kod:
vaultcmd /listcreds:"Windows Credentials"
Domän lösenord hamnar i mappen: %userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Vault.
Lokala lösenrod hamnar i mappen: %userprofile%\AppData\Local\Microsoft\Vault.
Är det fortarande ett stort problem och du inte fattar, okej. Sista försöket sedan ger jag upp för sedan kommer det bli lite svårare för varje ny metod jag kommer visa, ibland krävs det 4 klick i stället för 2 så att säga
Startmenyn: 1 klick
Högerklickapå: 2 klick
Kör som admin: 3 klick
Högerklicka i det fönstret som syns: 4. klick
Tryck på klistra in: 5 klick.
Vi tar en metod till iaf med så slite klick det bara går.
tryckl:
Kod:
windows button
Startmenyn är nu öppen, skriv nu:
Kod:
cmd
Om det första var för svårt, prova gärna detta istället det är ett ord mindre i den rutan som dök upp med svart bakgrund:
Kod:
cmdkey /list
To list available credentials:
cmdkey /list
cmdkey /list:targetname
Jag använder inte Windows själv, men är det jag som förklarar på en nivå som är i klass med kärnfysik eller atomlära så ber jag om ursäkt jag har gjort mitt bästa för att försöka göra mig förstådd.
// wuseman
Senast redigerad av wuseman 2022-08-24 kl. 19:04.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!