• 1
  • 2
2022-10-10, 01:11
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debe
Ja, om man använder Googles captcha så lär man dem läsa böcker och bildigenkänning och allt vad de har. Jag skrev inte att de borde använda googles (eller någon annans) big data honeypot CAPTCHA.

Om Flashback skulle börja använda captcha hoppas jag det är något jag klarar av. Så många gånger sajter påstått att jag är en robot. Det börjar bli jobbigt. Och jag börjar betvivla min identitet som människa.
Citera
2022-10-10, 01:15
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Captcha är inte primärt till för att skydda mot spam, det är för att lära robotar hur vi tänker, så att de slutligen kan lösa problem de var dåliga på först och målet är att de ska kunna undkomma robotkontroll.

Det lär ju dröja.

Förvånansvärt enkelt att avslöja botarna på denna plattform och även i kommentarsfält på andra sajter. Har man en gång avslöjat en bot så har man avslöjat allihopa. Jag trodde faktiskt dom hade kommit längre i utvecklingen, nu i slutet av 2022.

Botarna ignoreras. Jag skulle önska att alla gjorde det. Varför ska man försöka diskutera med en bot?
Citera
2022-10-10, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
CAPTCHA är djävulens påfund. Skall man sitta och krångla med sånt varje gång så kommer nog många lämna forumet.
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Om Flashback skulle börja använda captcha hoppas jag det är något jag klarar av. Så många gånger sajter påstått att jag är en robot. Det börjar bli jobbigt. Och jag börjar betvivla min identitet som människa.

Jag skulle klassificera dessa problem som "You problems".
Citera
2022-10-10, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
CAPTCHA är djävulens påfund. Skall man sitta och krångla med sånt varje gång så kommer nog många lämna forumet.
Jag håller med, i synnerhet visuella captchas. Ett dussin små halvsuddiga bilder av trafik, ofta tagna i disigt motljus, oskarpa, och så frågan "vilka av dessa bilder innehåller övergångsställen / tunnlar / motorcyklar?" (ofta halvt skymda av något annat i bilden). Bommar du en enda av dem blir det en ny och lika dålig bildserie. Sådant är ett jävla pain in the ass, men tyvärr den vanligaste sorten.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-10-10 kl. 02:26.
Citera
2022-10-10, 08:20
Medlem
Fråga från en "gammal" okunnig , vad är en Bot?
Citera
2022-10-10, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Fråga från en "gammal" okunnig , vad är en Bot?
Ett programstyrt konto som är gjort för att söka upp vissa slags situationer, generera vissa slags poster automatiskt utifrån sitt program - och helst få det att se ut som om det fanns en verklig person bakom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in