• 1
  • 2
2022-08-24, 15:19
Medlem
Finns det något principiellt att endast människor får ha konton här?

Det verkar finnas några botar bakom registrerade konton redan. Snart kanske det inte finns någon skillnad i hur deras texter ser ut jämfört med människor texter. Vad händer då?
Citera
2022-08-24, 15:53
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Finns det något principiellt att endast människor får ha konton här?

Det verkar finnas några botar bakom registrerade konton redan. Snart kanske det inte finns någon skillnad i hur deras texter ser ut jämfört med människor texter. Vad händer då?

På twitter är det tydligen upp emot 90% bots https://www.eutimes.net/2022/07/90-b...sh-the-masses/

Citat:
Elon Musk’s plan to buy Twitter might be on hold for now after the world’s richest man came to the conclusion that artificial intelligence (AI) bots posing as human users account for the vast majority of users on the platform.

Based on his assessment, Musk alleges that up to 90 percent of Twitter’s entire user base is fake. This situation has obvious implications for the valuation of the company. If most of the users are fake, advertisers will be far less interested in spending money to place ads on the platform. But the implications of the bot count don’t stop there and reveal much about the true, inner workings of Big Tech.

Because Musk’s assessment reveals that Twitter’s fake accounts are not just about ad revenue. The vast majority of Twitter’s “daily users,” it appears, are automated spam bots that the Big Tech giant uses to induce mass formation psychosis and other forms of social conditioning.

Det kan såklart finnas sådana även här, men så länge de är ärliga om att det är bots så borde det kanske vara okay, för om det inte anses okay så kommer de ändå finnas här men inte vara ärliga om att de är bots.
Citera
2022-08-24, 16:07
En bot kan inte vara medlem. Däremot är det tillåtet att låta en bot posta åt dig, men det är du som står ansvarig för regelbrotten.
Citera
2022-08-24, 16:09
Medlem
BigFatCones avatar
Vi säger ju alltid alla som följer reglerna är välkomna.
Citera
2022-08-24, 16:48
Medlem
Regel 2.03 kring åldergräns blir nog ganska svår att följa för bot, så med i alla fall det i åtanke bör det ju i sig inte vaar okej att programmera en bot att skapa konton.
Citera
2022-08-24, 22:46
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiiingens
Regel 2.03 kring åldergräns blir nog ganska svår att följa för bot, så med i alla fall det i åtanke bör det ju i sig inte vaar okej att programmera en bot att skapa konton.
Åldersgränsen gäller väl i så fall för den som lagt ut boten för jag tror inte 2.03 innebär att man måste använda programvara från 2004.
Är väl som sagts vad man gör med boten som avgör. Använder du den för att pumpa ut tio tusen spamminlägg i timman lär det bli KFK rätt snabbt. Följer inläggen du pumpar ut däremot regelverket så lär ju ingenting hända.
Senast redigerad av Jonas1968 2022-08-24 kl. 22:49.
Citera
2022-10-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Följer inläggen du pumpar ut däremot regelverket så lär ju ingenting hända.

Vilket kan/lär hända.
Blir det döden för forumet tro, när enbart botar sitter kvar och spottar ut meningslösa inlägg?
Citera
2022-10-07, 12:24
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debe
Vilket kan/lär hända.
Blir det döden för forumet tro, när enbart botar sitter kvar och spottar ut meningslösa inlägg?
Är inläggen helt meningslösa dvs. Off topic, trams eller liknande så tas dom väl bort av den anledningen oavsett om dom är skriven av en tramsande svensson, ett rysstroll eller en bot? Ser inte problemet. Den som spammar ner forumet lär förr eller senare bli avstängd eller bannad som KFK.
Citera
2022-10-10, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Är inläggen helt meningslösa dvs. Off topic, trams eller liknande så tas dom väl bort av den anledningen oavsett om dom är skriven av en tramsande svensson, ett rysstroll eller en bot? Ser inte problemet. Den som spammar ner forumet lär förr eller senare bli avstängd eller bannad som KFK.

Jag menar inte meningslösa som i OT, jag menar meningslösa som i att "varför ska man sitta och läsa vad en AI har skrivit?": Helt meningslöst.
Skulle du vilja sitta i ett forum (som brukade vara hur nice som helst) och vada runt i datorgenererade skräpmeddelanden för att någon gång då och då hitta ett meddelande från en riktig människa?
Jag tror att FB behöver lägga in regler mot botar snarast, samt någon slags svårlöst CAPTCHA.

Inser du hur långt AI har kommit nu och hur långt det kommer att gå?

Senast redigerad av debe 2022-10-10 kl. 01:31.
Citera
2022-10-10, 01:00
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Jag tror att FB behöver lägga in regler mot botar snarast, samt någon slags svårlöst CAPTCHA.

Captcha är inte primärt till för att skydda mot spam, det är för att lära robotar hur vi tänker, så att de slutligen kan lösa problem de var dåliga på först och målet är att de ska kunna undkomma robotkontroll.
Citera
2022-10-10, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Captcha är inte primärt till för att skydda mot spam, det är för att lära robotar hur vi tänker, så att de slutligen kan lösa problem de var dåliga på först och målet är att de ska kunna undkomma robotkontroll.

Ja, om man använder Googles captcha så lär man dem läsa böcker och bildigenkänning och allt vad de har. Jag skrev inte att de borde använda googles (eller någon annans) big data honeypot CAPTCHA.
Citera
2022-10-10, 01:09
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag menar inte meningslösa som i OT, jag menar meningslösa som i att "varför ska man sitta och läsa vad en AI har skrivit?": Helt meningslöst.
Skulle du vilja sitta i ett forum (som brukade vara hur nice som helst) och vada runt i datorgenererade skräpmeddelanden för att någon gång då och då hitta ett meddelande från en riktig människa?

Svar från AI:
CAPTCHA är djävulens påfund. Skall man sitta och krångla med sånt varje gång så kommer nog många lämna forumet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in