• 1
  • 2
2022-08-24, 10:25
Medlem
Lagerthas avatar
Cornelia Gustafzon har gett sig in i folkbildningsprojektet som främst Carl Norberg, De Fria, tidigare drivit. Kanalen heter Cornelia Unfiltered och har en betydligt lägre tröskel än tex Norberg. Det kanalen belyser är främst Djupa staten och familjen Wallenbergs del i den.

Rumble
https://rumble.com/c/Corneliaunfiltered

Youtube
https://www.youtube.com/results?sear...lia+unfiltered

Familjen Wallenberg presenteras som en av eller kanske tom DEN mest inflytelserika delen av djupa staten. Belägg för detta finns i familjens historik av affärer, förvärv och kopplingar och baserat på deras kontroll i viktig infrastruktur för internet och kommunikation.

Dessa teorier är inte nya, varken i Sverige eller internationellt men mig veterligen har ingen tidigare så direkt och avskalat presenterat ämnet.

Vad tror ni - stämmer det som Cornelia Gustafzon presenterar här och skulle det påverkar eller rent av skada Sverige om för stor del av befolkningen känner till detta?
Citera
2022-08-24, 10:30
Medlem
StudiumValors avatar
Berätta i korthet vad hon presenterar och ha lite egna åsikter om det.
Citera
2022-08-24, 10:40
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Berätta i korthet vad hon presenterar och ha lite egna åsikter om det.

Hon belyser tex bla Wallenbergs kontroll i Sverige och ställer frågan om skuggregering i detta avsnittet:
https://www.youtube.com/watch?v=w0039SGBGHQ

Cornelia blandar sina egna tankar med klipp etc. Tycker att hon gör ett bra jobb och det borde vara underhållande för alla, oavsett vad man tror och tycker.

Familjen Wallenbergs historia är imponerande, både om man lyssnar på deras version och om man lyssnar på den alternativa versionen. Ett ämne och kaninhål som jag tycker det är värt att trilla ner i.

För mig personligen råder det inga tvivel kring deras inflytande och delaktighet i Djupa Staten. Om de toppar själva pyramiden vet jag inte men de är nära.
Citera
2022-08-24, 11:09
Medlem
StudiumValors avatar
Hon överdriver.
Fast visst har Wallenberg makt att påverka.
det hade ju varit förskräckligt om industrin inte hade haft den möjligheten.
Nä det man inte kan fattar får istället kläs i konspirationer.
det är ju löjligt.
Citera
2022-08-24, 11:31
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Hon överdriver.
Fast visst har Wallenberg makt att påverka.
det hade ju varit förskräckligt om industrin inte hade haft den möjligheten.
Nä det man inte kan fattar får istället kläs i konspirationer.
det är ju löjligt.

Jag respekterar din åsikt och tro. Det finns delar i andra av hennes videos som kan ifrågasättas men att avfärda dessa delarna helt känns extremt naivt.

Jag har studerat den psykologin som ligger bakom och förstår den väl men blir ändå förvånad över den nivå av godtrogenhet man har lyckats med i Sverige.
Citera
2022-08-24, 11:33
Medlem
DevilsDens avatar
Wallenberg? har väl inte ens blodslinjer från faraonerna vad jag vet.

Ja dom har stort inflytande men är endast lydiga hundar från högre familjer.

Sen har vi House Of Bernadotte som ligger lite i bakgrunden, kolla släktträd.

Ännu djupare, Papal blodslinje, Orsini, sen nån under som Windsor under House Of Guelph. House Of Guelph är sammanvävd med Tyska House Of Hanover.

Kom ihåg, det moderna banksystemet ursprung från Italien.

”Black Nobility” nobiltà nera, aristocrazia nera. Nästan alla europeiska kungliga hus härstammar från House Of Hanover sen House Of Guelph om jag inte minns fel.

Dessa har styrt genom utpressning, hot, mutor, mord etc.

Vatikanen är genomkorrupt.

Börjar hon gräva i ”Black Nobility” kommer hon nära. Så nära så att hon förmodligen blir ”attackerad” men att dra upp knähundar med pengar och inflytelse är långt ifrån toppen. Glöm Bill Gates, Clinton, Busch, och alla ni har läst om.

När vi kommer djupare till de få, vilket många inte förstår vilka det är, då är vi så nära man kan vara. Dom få, äldre, är något ni inte kan begripa. För världen som den är för oss är skapad mot oss av ”dom”

Dessa sofistikerade, kalkylerande blodslinjer kan ingen röra. Dom döljer sig bakom judendom, frimurare ”lucifer är ljus” religioner, jesuiter, media, politik etc.

Dom har redan förlorat och Amnesty måste ges. Dom har startat krig, köpt media, företag, politiker, och mycket mer.
Senast redigerad av DevilsDen 2022-08-24 kl. 11:55.
Citera
2022-08-24, 11:59
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Wallenberg? har väl inte ens blodslinjer från faraonerna vad jag vet.

Ja dom har stort inflytande men är endast lydiga hundar från högre familjer.

Sen har vi House Of Bernadotte som ligger lite i bakgrunden, kolla släktträd.

Ännu djupare, Papal blodslinje, Orsini, sen nån under som Windsor under House Of Guelph. House Of Guelph är sammanvävd med Tyska House Of Hanover.

Kom ihåg, det moderna banksystemet ursprung från Italien.

”Black Nobility” nobiltà nera, aristocrazia nera. Nästan alla europeiska kungliga hus härstammar från House Of Hanover sen House Of Guelph om jag inte minns fel.

Dessa har styrt genom utpressning, hot, mutor, mord etc.

Vatikanen är genomkorrupt.

Du verkar ha bra koll, roligt!

Makten att kontrollera ligger hos familjen Wallenberg men som du säger, de kanske bara är lydiga hundar.

Rätta mig gärna om jag har fel. Wallenberg kommer från familjen Waldenberg som är en tysk adel, underordnad familjerna Hohenzollern och Wurttemberg som i sin tur ligger under huset Habsburg som ännu idag har tung auktoritet. Familjen Waldenberg har sitt ursprung från Schwaben, Swabia (Sverige) som enligt de suaviska nybyggarna betydde "suverän". Kanske tillhör familjen Waldenberg blodslinjer från faraonerna?

De menar väl att det inte är banksystemet som är den stora boven utan just centralbankerna, och i detta ämnet världens första centralbank.

Oavsett så har de idag en oslagbar position tack vare sina bolag och deras historia lämnar på TOK för många vinklar för att inte starkt misstänka att Cornelia har helt rätt.
Citera
2022-08-24, 12:18
Medlem
DevilsDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Du verkar ha bra koll, roligt!

Makten att kontrollera ligger hos familjen Wallenberg men som du säger, de kanske bara är lydiga hundar.

Rätta mig gärna om jag har fel. Wallenberg kommer från familjen Waldenberg som är en tysk adel, underordnad familjerna Hohenzollern och Wurttemberg som i sin tur ligger under huset Habsburg som ännu idag har tung auktoritet. Familjen Waldenberg har sitt ursprung från Schwaben, Swabia (Sverige) som enligt de suaviska nybyggarna betydde "suverän". Kanske tillhör familjen Waldenberg blodslinjer från faraonerna?

De menar väl att det inte är banksystemet som är den stora boven utan just centralbankerna, och i detta ämnet världens första centralbank.

Oavsett så har de idag en oslagbar position tack vare sina bolag och deras historia lämnar på TOK för många vinklar för att inte starkt misstänka att Cornelia har helt rätt.

Habsburg, ja. Vissa är sammanvävda.

Man kan säga att dagens elit är över 1000 år och Wallenberg har en roll. Det är ett nät av familjer där dom äldsta är ”dolda”

Det är svårt att förklara för den innersta kärnan är inte vad man tror att det är.
Citera
2022-08-24, 12:30
Medlem
for manga ar sedan sag jag ett inslag eller var det en dokumentar ? om 'peter walenberg sr' pa svt. vad jag kommer ihagvfran den var att peter var alltid forste man att att anlanda till kontoret fore bade sekreterare och staderska, detta for att vara forst pa nyheterna som formedlades via en mangd morgontidningar.

ur denna synvinkel later det mer som det ar eller var de svenska media mogulerna som ar/var kingpings.
Citera
2022-08-24, 17:56
Medlem
Det vore så trevligt om slutsatserna som dessa körsbärsplockare lägger fram inte krävde en kandidatexamen i konspirationsteorier för att ens betänka bland de många fler och mer sannolika, men mindre exceptionella, förklaringarna, då jag i sådana fall inte hade behövt må dåligt efter att ha tillägnat min, i de vanligaste fallen, värdelösa tid åt dom.

Låt mig återgå till att lägga ytterligare obetald övertid på att göda ett företag grundat av Wall-en-berg; det nyttjar mig mer.
Citera
2022-08-25, 18:09
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
Det vore så trevligt om slutsatserna som dessa körsbärsplockare lägger fram inte krävde en kandidatexamen i konspirationsteorier för att ens betänka bland de många fler och mer sannolika, men mindre exceptionella, förklaringarna, då jag i sådana fall inte hade behövt må dåligt efter att ha tillägnat min, i de vanligaste fallen, värdelösa tid åt dom.

Låt mig återgå till att lägga ytterligare obetald övertid på att göda ett företag grundat av Wall-en-berg; det nyttjar mig mer.

Tröskeln blir inte lägre än så här. Förstår du inte det nu så gör du rätt i att ägna dig åt annat.
Citera
2022-09-01, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Habsburg, ja. Vissa är sammanvävda.

Man kan säga att dagens elit är över 1000 år och Wallenberg har en roll. Det är ett nät av familjer där dom äldsta är ”dolda”

Det är svårt att förklara för den innersta kärnan är inte vad man tror att det är.

Du har rätt, men fel Den "innersta kärnan" är inte "illuminati-familjerna".. den "innersta kärnan" är Kungen av Atlantis, Kungen av alla Arier och far till alla "foreign/hidden"-rulers of Egypt.

"Illuminati-familjerna" är adeln. Den evigt konspirerande adeln. Dem som liksom Kungen spelade the Game of Thrones, men ej vann.

"Ej Vann??", Kanske du tänker, då.. men alltså.. Ni, alla, måste börja fatta nu.. att vara Kung(FRONTMAN) är och har aldrig någonsin varit en vinnande position. Allting handlar om positionering. Inte heller är det en vinnande position att fronta för banken(Wallenberg/Rothschild)... osv..

Det är hemliga sällskap, konspirationer och tusenåriga hemliga planer som styr och regerar världen.

Att "illuminati-familjerna" eller "judarna" skulle vara dem som egentligen styr eller har mest makt är.. genomkorkat. Och en illusion dem själva gärna klär sig i.. för att vinna mer makt i helvetet.

Det är liksom planerat, ett tag, och har redan gått i cirkulation ett par gånger om.. Hur det var en man som för 100-150 år sedan tex använde sexarbetare för att korrumpera och utpressa politiker.. som hette Epstein. Name of the game is control.

Fenicierna(Vikingarna) gav liksom Alfabetet till "judarna" för 6000 år sedan, name of the game..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in