2022-11-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weke96
Ni måste väl ändå förstå att det inte är så kul att polisen knackar på och vill gå igenom ens lägenhet, plånbok och mobil?
Det blir ju ett jäkla snack bland grannarna.

Självklart är påföljderna mycket värre för sexköpare, men ingen vill väl få hembesök av polisen?
Har de rätt att göra så för att de kommit på att du är hora då?
Citera
2022-11-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstallion
Har de rätt att göra så för att de kommit på att du är hora då?
Ja.

Husrannsakan kan företas av två anledningar, endera för att söka efter föremål som kan tas i beslag eller för att söka efter en person som ska gripas/anhållas/häktas. För få ett förordnande om husrannsakan för att söka efter föremål krävs det att det finns anledning att anta att ett brott har begåtts, vilket är den lägsta s.k. misstankegraden, jfr RB 28:1-2.

Polisen misstänker sexköp = brott vilket betyder att de får rätt att göra husrannsakan för att beslagta bevismaterial så som mobiler, datorer.
Citera
2022-11-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Varför skulle dom vara rädda för polisen? Det är helt lagligts att sälja sex
Det förstör för deras business om de får span på sig. Sen kan de ju behöva börja skatta på sina inkomster om dem inte redan gör det.

Det är inte brottsligt men det får ekonomiska och sociala konsekvenser för dem.
Citera
2022-11-21, 16:59
Medlem
heffaheffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Varför skulle dom vara rädda för polisen? Det är helt lagligts att sälja sex
Att sälja sex är lagligt. Men många av dem är ekobrottslingar och betalar ingen skatt på intjänad inkomst samt kanske även uppbär en massa bidrag pga sin "låga" inkomst. Sen är ju att få span på sig eller husrannsakning inte bra för affärsverksamheten. Om det kommer ut så blir man nog av med sina kunder.
Citera
2022-12-13, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intramuscular
Har blivit ombedd att skicka en bild på mig själv.
Andra har bett om att få ha videosamtal innan träff och då har jag sagt nej.

Har ni skickat bild på er i förväg?
Hur har ni gjort för att försäkra er om att denna bild inte används som bevis längre fram?
Går det ens?

Är det bara att säga hejdå och höra av sig till nästa? Hela min magkänsla säger att detta bör vara en big no no.

SR:s Kaliber hade i våras ett helt program om en "eskort" i Gbg som finansierar sitt lyxliv på utpressning. Först snärjer o kartlägger karlarna som kontaktat henne, därefter systematisk utpressning på pengar.
Länk till programmet: https://sverigesradio.se/avsnitt/anja-har-lurat-man-pa-miljoner-jag-aker-inte-fast
Citera
2022-12-14, 03:21
Medlem
Rarity2023s avatar
Citat:
Ok, du ser ingen säkerhetsrisk alls? Du tror det handlar om att sålla ut fula?

För min del handlar det om att jag vill se att personen verkar vara överens med den de utger sig för att vara. Men accepterar även telefonsamtal för verifiering.
Citera
2022-12-15, 03:56
Medlem
intramusculars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rarity2023
För min del handlar det om att jag vill se att personen verkar vara överens med den de utger sig för att vara. Men accepterar även telefonsamtal för verifiering.

Ok, så accepterar du exempelvis att någon skickar en bild på typ haka och bröstkorg? Man vill ju helst inte skicka sitt ansikte till någon som sen kan använda det för utpressning eller annat trevligt.
Citera
2022-12-15, 04:26
Medlem
intramusculars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElCabron
SR:s Kaliber hade i våras ett helt program om en "eskort" i Gbg som finansierar sitt lyxliv på utpressning. Först snärjer o kartlägger karlarna som kontaktat henne, därefter systematisk utpressning på pengar.
Länk till programmet: https://sverigesradio.se/avsnitt/anja-har-lurat-man-pa-miljoner-jag-aker-inte-fast

Lol, fy fan. Dessa avskum borde skjutas
Citera
2022-12-15, 09:06
Medlem
Rarity2023s avatar
Citat:
Ok, så accepterar du exempelvis att någon skickar en bild på typ haka och bröstkorg? Man vill ju helst inte skicka sitt ansikte till någon som sen kan använda det för utpressning eller annat trevligt.

Ja, det gör jag. Vill mest se att hudfärg stämmer och att det verkar stämma med konversationen vi haft. Sedan vill jag alltid prata i telefonen innan träffen också lite snabbt.
Råkat ut för en del stolpskott.
Citera
2022-12-15, 09:15
Medlem
SKA en hora inte ha ngn urskiljning? Den som säljer sig för droger tar väl emot vad som helst(?).......men ALLA är ju inte det läget!
Citera
2023-01-07, 19:07
Medlem
Jag brukade skicka bild av min farbror som tagits 20 år innan , han var en känd italiensk skådis .
Bilden ganska lik mig och tjeerna svarar mig att jag är snygging och träffen lyckas .
Det kan blir en tips till dom som börjde sin torsk karrier.
Citera
2023-01-08, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rennie96
Jag brukade skicka bild av min farbror som tagits 20 år innan , han var en känd italiensk skådis .
Bilden ganska lik mig och tjeerna svarar mig att jag är snygging och träffen lyckas .
Det kan blir en tips till dom som börjde sin torsk karrier.
Exelente...Ingen av kvinnorna visar dagsfärska bilder. Så varför skulle John göra det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in