2022-08-23, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Hmm. Ser ingen anledning att bli för vuxen. Festar på rätt bra trots jag e 40. Jag har dock inga barn. Har man barn bör detta vara prio 1.

Kvinnor som ligger runt ser jag noll problem med. Dom ligger ju delvis med mig. Ju lättare en tjej är att få i säng desto bättre.

Beror på situationen. Absolut finns det olämpliga föräldrar. Tycker tex att alla som röstar SD borde bli av med sina barn. Men hatiska åsikter är dock sällan rationella.

Jag är själv Sverigedemokrat och har fler än tre barn.
Ett tack till dig för att du inte för dina gener, värderingar och ditt leverne vidare. Det uppskattas. Fortsätt så.
Citera
2022-08-23, 20:28
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Helt rätt. Ansvar och hänsyn är två gamla fina egenskaper som alltmer försvinner ur yngre generationer.

Du vet att du nästan ordagrant citerar Sokrates, drygt 400år före kr. Rätt kul!
Citera
2022-08-23, 20:30
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Du vet att du nästan ordagrant citerar Sokrates, drygt 400år före kr. Rätt kul!

Jag hade en lärare i grundskolan som påstod att allt man tänker har redan tänkts av någon annan. Boom!
Citera
2022-08-23, 22:00
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeilSeiGegrust
Det är en infantilisering av folket och en stark ovilja till att växa upp och ta ansvar. Förr var religionen en viktig del av de flesta människors liv, vilket har ersatts av narcissism och prioritering av ens egen vilja och lustar, istället för att lägga fokus på att vara en god man/hustru och representabel medborgare i samhället.

Kvinnor har fått för mycket att säga till om och de klarar tyvärr inte av att tänka långsiktigt. Jag kan säga det eftersom jag själv är kvinna.

Gud ska komma först, mannen vara överhuvudet i familjen, föräldrarna har auktoritet över barnen. Idag har denna pyramid tyvärr vänts upp och ner! Vilket resulterar i katastrofala följder.

Ja säga vad man vill om religion men den har ju bidragit med goda värderingar och att man ska värna familjen och kärnfamiljen. Kvinnor har fått för mycket att säga till om ja där håller jag med.

Sen behöver man inte vara religös för att leva ett sunt liv och vara en god medborgare och man/hustru idag.
Citera
2022-08-23, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenlysandeJarl
Ja säga vad man vill om religion men den har ju bidragit med goda värderingar och att man ska värna familjen och kärnfamiljen. Kvinnor har fått för mycket att säga till om ja där håller jag med.

Sen behöver man inte vara religös för att leva ett sunt liv och vara en god medborgare och man/hustru idag.

Nej det finns nog ett väldigt tydligt moraliskt kompass inom oss också som vi kan förlita oss på om vi vill att det ska gå bra i livet, vi ska inte undervärdera oss själva. Men religion ger oss ju framförallt styrka och mod i hårda tider och svåra motgångar. Men dem tiderna har visst lämnat det västerländska minnet sedan en tid. Vi kanske har haft det för bra för länge?
Utan motgångar och strid glömmer vi bort varför vi behövde vara starka och uthålliga från första början. När vi har det för lätt så lär vi oss inte bygga den karaktär som skapade det välstånd vi nu tar för givet. Vad säger du om det?
Citera
2022-08-23, 22:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är en infantilisering av folket och en stark ovilja till att växa upp och ta ansvar. Förr var religionen en viktig del av de flesta människors liv, vilket har ersatts av narcissism och prioritering av ens egen vilja och lustar, istället för att lägga fokus på att vara en god man/hustru och representabel medborgare i samhället.

Kvinnor har fått för mycket att säga till om och de klarar tyvärr inte av att tänka långsiktigt. Jag kan säga det eftersom jag själv är kvinna.

Gud ska komma först, mannen vara överhuvudet i familjen, föräldrarna har auktoritet över barnen. Idag har denna pyramid tyvärr vänts upp och ner! Vilket resulterar i katastrofala följder.
Din egen bristande tankeförmåga ger du helt klart tydligt prov på ... Däremot blir det givetvis fel när du försöker generalisera dina tillkortakommanden och klistra dem på andra.
Citera
2022-08-23, 22:20
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Vad är det för fel på föräldrar som skiter i sina barn och istället drar runt på stan och festar hela tiden eller helt enkelt beter sig som om de fortfarande vore undgomar ? Tar hem kompisar och dricker när barnen är hemma osv.....

Mammor som ligger runt och beter sig som horor och låter någon annan ta hand om barnet under tiden. Hon kanske till och med gör porr och lägger ut sig själv på internet.

Vad är det för fel på sånna här föräldrar? Barnen bör omhändertas eller vad tycker ni?
Kan man inte vara en riktig, stabil förälder och en bra förebild så ska man inte skaffa barn överhuvudtaget!
Det här är resultatet av dagens seprationssamhälle. man bearbetar inte sorgen efter seprationen och håller på förnekelse och flyktbeteende.Man hellre få bekräftelse. Jag håller med hellre att fler inte skaffar barn för att folk väljer fel och sedan ingen satsar hel hjärtat och kärlek numera handlar om självkärlek.kvinnor vill ha barn biologisk men sedan förstår inte att barn är uppoffring.Män tror att giftemål handlar om sex och njutning.
Citera
2022-08-23, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Din egen bristande tankeförmåga ger du helt klart tydligt prov på ... Däremot blir det givetvis fel när du försöker generalisera dina tillkortakommanden och klistra dem på andra.

Ja, ers höghet. Ni har naturligtvis rätt.
Citera
2022-08-23, 22:29
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:

Kunde inte sagt det bättre jag är också en kvinna och så glad att du ser det som jag gör. All ära till dig.
Hur kan vi vända pyramiden igen?
Citera
2022-08-23, 23:04
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Citat:
Nej det finns nog ett väldigt tydligt moraliskt kompass inom oss också som vi kan förlita oss på om vi vill att det ska gå bra i livet, vi ska inte undervärdera oss själva. Men religion ger oss ju framförallt styrka och mod i hårda tider och svåra motgångar. Men dem tiderna har visst lämnat det västerländska minnet sedan en tid. Vi kanske har haft det för bra för länge?
Utan motgångar och strid glömmer vi bort varför vi behövde vara starka och uthålliga från första början. När vi har det för lätt så lär vi oss inte bygga den karaktär som skapade det välstånd vi nu tar för givet. Vad säger du om det?

Ja så kan det absolut vara jag förstår vad du menar, vi har haft det för bra för länge och då blivit bekväma och lite slappa och då lägger vi fokus på fel saker och uppskattar inte de självklara grundpelarna. Ett krig hade nog kunnat vara ganska bra för svensken om jag säger så för att vi ska bli lite mer hårda igen
Citera
2022-08-23, 23:40
Bannlyst
Citat:

Mammor som ligger runt och beter sig som horor och låter någon annan ta hand om barnet under tiden.
Fast hur många mammor gör det? Finns hur många pappor som helst där ute som är med på tinder, badoo, bodycontact, darknet eller vad det heter. Som söker sex då (men verkar inte få om vi ska tro eliten). Omoget beteende att de ändå lägger ned tid på sidorna och apparna varje dag för eventuella knull. Vad skullle barnen säga?
Citera
2022-08-24, 02:46
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Ser inte direkt problemet. Men man skulle iofs inte vilja att ens mamma låg med allt som rörde sig, så du har en viss poäng från aspekten att barnet bör komma först.

Var ju mer ett skämt, men om jag ska svara på det seriöst visar i min mening en röst på SD brist på både intelligens och ansvarskänsla. Är man en dum oansvarig idiot är det förmodligen bäst att man låter evolutionen ha sin gång å ta ut sig själv ur ekvationen.
Angående SD; motargument är det att alla som inte fattar problemen med Sverige idag som SD som enda parti har lösningar till kan bara beskrivas som hjärndöda spån. Speciellt folk som röstar på MP, C och V/VPK/Kommunisterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in