2022-08-23, 16:22
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Vad är det för fel på föräldrar som skiter i sina barn och istället drar runt på stan och festar hela tiden eller helt enkelt beter sig som om de fortfarande vore undgomar ? Tar hem kompisar och dricker när barnen är hemma osv.....

Mammor som ligger runt och beter sig som horor och låter någon annan ta hand om barnet under tiden. Hon kanske till och med gör porr och lägger ut sig själv på internet.

Vad är det för fel på sånna här föräldrar? Barnen bör omhändertas eller vad tycker ni?
Kan man inte vara en riktig, stabil förälder och en bra förebild så ska man inte skaffa barn överhuvudtaget!
Citera
2022-08-23, 16:43
Medlem
Suecotes avatar
Helt rätt. Ansvar och hänsyn är två gamla fina egenskaper som alltmer försvinner ur yngre generationer.

Folk blir allt senare "vuxna", d.v.s. mentalt. Man lever kvar längre i tonårsstadiet och festar och lever rövare. Även när barnen kommer vill man fortsätta det livet och släpar med sig spädbarn på semesterresor och förpestar livet för andra. Vuxenlivet börjar allt senare.

Jag tror det beror på att folk bor kvar hemma längre och får all service av föräldrarna, och inte vill bli stora. Eftersom det framför allt innebär att behöva ta ansvar, för sig själv och andra, och göra en massa tråkiga saker som att jobba, laga mat och betala skatt.

Jag kan förstå att man vill leva bekymmersfritt ungdomsliv så länge som möjligt, men även om den mentala mognaden inte infinner sig får man faktiskt ta sig i kragen när man bildar familj. Då finns det en liten varelse som är helt beroende av vuxna under minst 18 år. Då får festandet och resandet stå tillbaka. Man kan inte ha kakan och samtidigt äta upp den.
Citera
2022-08-23, 17:22
Medlem
htdgs avatar
Med en kommande recessionen kommer det bli annat ljud i skällan. Då kommer vi föräldrar då slita för att få det att få ihop. Blir inget festande och resande då inte.
Citera
2022-08-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenlysandeJarl
Vad är det för fel på föräldrar som skiter i sina barn och istället drar runt på stan och festar hela tiden eller helt enkelt beter sig som om de fortfarande vore undgomar ? Tar hem kompisar och dricker när barnen är hemma osv.....

Mammor som ligger runt och beter sig som horor och låter någon annan ta hand om barnet under tiden. Hon kanske till och med gör porr och lägger ut sig själv på internet.

Vad är det för fel på sånna här föräldrar? Barnen bör omhändertas eller vad tycker ni?
Kan man inte vara en riktig, stabil förälder och en bra förebild så ska man inte skaffa barn överhuvudtaget!

Hmm. Ser ingen anledning att bli för vuxen. Festar på rätt bra trots jag e 40. Jag har dock inga barn. Har man barn bör detta vara prio 1.

Kvinnor som ligger runt ser jag noll problem med. Dom ligger ju delvis med mig. Ju lättare en tjej är att få i säng desto bättre.

Beror på situationen. Absolut finns det olämpliga föräldrar. Tycker tex att alla som röstar SD borde bli av med sina barn. Men hatiska åsikter är dock sällan rationella.
Citera
2022-08-23, 18:01
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Helt rätt. Ansvar och hänsyn är två gamla fina egenskaper som alltmer försvinner ur yngre generationer.

Folk blir allt senare "vuxna", d.v.s. mentalt. Man lever kvar längre i tonårsstadiet och festar och lever rövare. Även när barnen kommer vill man fortsätta det livet och släpar med sig spädbarn på semesterresor och förpestar livet för andra. Vuxenlivet börjar allt senare.

Jag tror det beror på att folk bor kvar hemma längre och får all service av föräldrarna, och inte vill bli stora. Eftersom det framför allt innebär att behöva ta ansvar, för sig själv och andra, och göra en massa tråkiga saker som att jobba, laga mat och betala skatt.

Jag kan förstå att man vill leva bekymmersfritt ungdomsliv så länge som möjligt, men även om den mentala mognaden inte infinner sig får man faktiskt ta sig i kragen när man bildar familj. Då finns det en liten varelse som är helt beroende av vuxna under minst 18 år. Då får festandet och resandet stå tillbaka. Man kan inte ha kakan och samtidigt äta upp den.

Nej så är det ju! Om man inte har barn så är de väll acceptabelt att leva som man vill, men om man däremot har barn så är det annorlunda och då ska barnet prioriteras, precis som du skriver. Att låta sina egna föräldrar ta hand om barnen när man härjar runt eller till och med ta med barnet på sina äventyr, vad fan är de för skit egentligen
Citera
2022-08-23, 18:29
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Hmm. Ser ingen anledning att bli för vuxen. Festar på rätt bra trots jag e 40. Jag har dock inga barn. Har man barn bör detta vara prio 1.

Kvinnor som ligger runt ser jag noll problem med. Dom ligger ju delvis med mig. Ju lättare en tjej är att få i säng desto bättre.

Beror på situationen. Absolut finns det olämpliga föräldrar. Tycker tex att alla som röstar SD borde bli av med sina barn. Men hatiska åsikter är dock sällan rationella.

Jag menar ju personer som har barn, då ska en mamma inte hora runt. Varför ska alla som röstar på ett demokratiskt folkvalt parti bli av med sina barn? Mycket märkligt
Citera
2022-08-23, 18:39
Medlem
Det har blivit orealistiska förväntningar på livet. Man ska ha kul jämt nästan och helst konsumera obehindrat. Att arbeta, städa och diska ses som något tråkigt som man bör försöka undvika, och som man gör för man ”måste”. Förr fanns en stolthet och självklarhet att jobba och stå i, alla förstod att alla måste bidra till samhället. Att städa och ta hand om barn och hem sågs som själva livet och inte ett tråkigt måste man gör innan nästa ”upplevelse” eller konsumtion.

Det hör väl ihop med en slags infantilsering av samhället och fördummande av massorna för att transformera dem till konsumtionsslavar. Folk blir mer som barn. Det är som USA. Där resonerar och agerar en stor del som barn. Noll eget ansvar och på semestern åker man som vuxen till disneyland och kramar Musse pigg.
Citera
2022-08-23, 19:01
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Det har blivit orealistiska förväntningar på livet. Man ska ha kul jämt nästan och helst konsumera obehindrat. Att arbeta, städa och diska ses som något tråkigt som man bör försöka undvika, och som man gör för man ”måste”. Förr fanns en stolthet och självklarhet att jobba och stå i, alla förstod att alla måste bidra till samhället. Att städa och ta hand om barn och hem sågs som själva livet och inte ett tråkigt måste man gör innan nästa ”upplevelse” eller konsumtion.

Det hör väl ihop med en slags infantilsering av samhället och fördummande av massorna för att transformera dem till konsumtionsslavar. Folk blir mer som barn. Det är som USA. Där resonerar och agerar en stor del som barn. Noll eget ansvar och på semestern åker man som vuxen till disneyland och kramar Musse pigg.

Samtidigt som man på 60-talet hade hemmafruar som släppte ut sina 3 åringar att leka själv i parken. Samtidigt som man satt hemma och putsade porslinet. Mina föräldrar brukar jämföra dagens föräldrar mot förr, inte alltid som man tror, att allt var bättre förr.

Tror det söps och knullades en hel del förr också. Tror vi idag ser hårdare på sånt än vad man gjorde då. Idag ska man ju dansa runt med olika färger på tröjorna för att stimulera din 3 årings kreativitet på kvällarna. Förr så skulle gubben komma hem från jobbet och få röka pipa ifred.

Dock var man mer konservativ med kärnfamiljsvärderingar förr. Fanns inga dejtingappar och kvinnor med barn förväntandes inte ses på krogen öht. Tror det är vad man egentligen stör sig på, att den äldre synen på vad som är anständigt har förändrats. Kanske inte alltid föräldrarnas insatts, den kunde vara rätt bristfällig historiskt också.
Citera
2022-08-23, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenlysandeJarl
Jag menar ju personer som har barn, då ska en mamma inte hora runt. Varför ska alla som röstar på ett demokratiskt folkvalt parti bli av med sina barn? Mycket märkligt

Ser inte direkt problemet. Men man skulle iofs inte vilja att ens mamma låg med allt som rörde sig, så du har en viss poäng från aspekten att barnet bör komma först.

Var ju mer ett skämt, men om jag ska svara på det seriöst visar i min mening en röst på SD brist på både intelligens och ansvarskänsla. Är man en dum oansvarig idiot är det förmodligen bäst att man låter evolutionen ha sin gång å ta ut sig själv ur ekvationen.
Citera
2022-08-23, 20:00
Medlem
jtds avatar
ja du. det är mycket korkade människor främst på landsbygden. jag har lämnat storstadslivet och tinder är som en ny värld här. har sett många profiler med gravida under 25 år, som poserar med gravidmagen och skriver typ "blir mAMmA i DecEmBeR HaR dU ProBleM MeD dET SveP väNsteR " och diverse 20-25 åringar med 2+ barn.
Citera
2022-08-23, 20:04
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Ser inte direkt problemet. Men man skulle iofs inte vilja att ens mamma låg med allt som rörde sig, så du har en viss poäng från aspekten att barnet bör komma först.

Var ju mer ett skämt, men om jag ska svara på det seriöst visar i min mening en röst på SD brist på både intelligens och ansvarskänsla. Är man en dum oansvarig idiot är det förmodligen bäst att man låter evolutionen ha sin gång å ta ut sig själv ur ekvationen.

Nej precis en mamma ska inte hålla på sådär. Och hur fan kom egentligen SD in i bilden? Varför kommer du med det i detta inlägget. Och där har du helt fel, att rösta på SD visar på att man har intelligens och förstår att Sverige behöver en riktig förändring och dom tar sitt ansvar för Sveriges bästa och sin barns bästa.

Så som du skriver om såna som inte delar dina åsikter bevisar bara att det är du som borde ta ut dig själv ur ekvationen.
Citera
2022-08-23, 20:14
Medlem
Det är en infantilisering av folket och en stark ovilja till att växa upp och ta ansvar. Förr var religionen en viktig del av de flesta människors liv, vilket har ersatts av narcissism och prioritering av ens egen vilja och lustar, istället för att lägga fokus på att vara en god man/hustru och representabel medborgare i samhället.

Kvinnor har fått för mycket att säga till om och de klarar tyvärr inte av att tänka långsiktigt. Jag kan säga det eftersom jag själv är kvinna.

Gud ska komma först, mannen vara överhuvudet i familjen, föräldrarna har auktoritet över barnen. Idag har denna pyramid tyvärr vänts upp och ner! Vilket resulterar i katastrofala följder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in