2022-08-24, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Aftonbladet skriver:
En helikopter cirkulerade länge i natt vid 01-tiden över Bro och Kungsängen. Tidigt i morse stod tre polisbilar vid Fasanstigen i Bro. Det kan ju ha ett samband.

Ser ut att vara på Råbystigen 34 polisen varit, men jag kan ha fel.
Citera
2022-08-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm2021

Misstänkt gripen på p-plats i centrala Bro enligt Brottsplats Stockholm.
Citera
2022-08-24, 18:41
Medlem
Vet inget om kallhäll specifikt, förutom att det är ett jävla skit ställe. Vet dock att det mer eller mindre utförs direkt utpressning från kommunerna och polisen mot förorts pubägare för att få dom att göra något åt drogförsäljningen på och omkring förorts pubar. Det sätter dom i en jobbig situation då dom inte vill få det lokala nätverket mot sig och inte heller kommunen och mista sitt servering tillstånd eller liknade. Det är en svår balansgång. Kanske har denna släkt gått lite för långt på kommunens linje. Vad vet jag bara en teori.
Citera
2022-08-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm2021

Om du menar bilden som syns på polis vid en portdörr med numret 34 i bakgrunden, så är det inte på Råbystigen. Troligare att det handlar om Örnstigen eller Fasanstigen.
Citera
2022-08-25, 06:40
Medlem
Ambityps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattmedjolle
Vet inget om kallhäll specifikt, förutom att det är ett jävla skit ställe.

Ja du Kattis, du vet inte så mycket du. Kallhäll är vanligtvis ett ganska lugnt välmående område dock med ett problemområde(Termovägen). Så att säga att Kallhäll är ett skitställe är en stark överdrift.

Men med det sagt är det som har hänt förjävligt!
Citera
2022-08-25, 09:11
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambityp
Ja du Kattis, du vet inte så mycket du. Kallhäll är vanligtvis ett ganska lugnt välmående område dock med ett problemområde(Termovägen). Så att säga att Kallhäll är ett skitställe är en stark överdrift.

Har varit tyst om Termovägens värstingar, klanen Darrar ganska länge nu, men kanske är det dom som bytt från butiksrån till utpressning av företag i Kallhäll centrum?
Citera
2022-08-25, 09:57
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattmedjolle
Vet inget om kallhäll specifikt, förutom att det är ett jävla skit ställe. Vet dock att det mer eller mindre utförs direkt utpressning från kommunerna och polisen mot förorts pubägare för att få dom att göra något åt drogförsäljningen på och omkring förorts pubar. Det sätter dom i en jobbig situation då dom inte vill få det lokala nätverket mot sig och inte heller kommunen och mista sitt servering tillstånd eller liknade. Det är en svår balansgång. Kanske har denna släkt gått lite för långt på kommunens linje. Vad vet jag bara en teori.

Kallhälls lokala pub/alkisställe är inget tillhåll för ghettoknarkare. Så nej, jag tror inte att drogförsäljning har med detta att göra. Om det nu är puben situationen handlar om.
Senast redigerad av JustZlatan 2022-08-25 kl. 10:00.
Citera
2022-08-25, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sefjefwekwfewpo
Verkar vara Patriks den här gången. Två olika restauranger?

Min teori, första restaurangen var fel resturang eller så är det beskyddspengar som krävs ifrån hela centrum. Jag tror på första. Jag tror också gärningsmannen kommit med pendeltåg. Då tiderna är så pass nära inpå varandra. Speciellt om man kollar Bro-Kallhälls tåget som inkom 00:00.

Så ung gärningsman som gjort fel första vändan är min teori

Han kom i bil. Finns flera vittnen som såg han springa in i en bil med en eller flera passagerare. Dom har tagit en 20-åring i Bro just därför.
Citera
2022-08-25, 15:40
Medlem
Citat:
Han kom i bil. Finns flera vittnen som såg han springa in i en bil med en eller flera passagerare. Dom har tagit en 20-åring i Bro just därför.

Intressant att de var så nära varandra i tider. Kändes som att det borde följt någon tidtabell.
Citera
2022-08-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambityp

Jag menar inte att det är ett skit ställe som att det är ett ghetto eller nått sånt. Det va mera mina personliga erfarenheter av kallhäll, vilka e väldigt få.
Citera
2022-08-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kallhälls lokala pub/alkisställe är inget tillhåll för ghettoknarkare. Så nej, jag tror inte att drogförsäljning har med detta att göra. Om det nu är puben situationen handlar om.

Kanske har det inget med det att göra men det säljs till 100% droger i anslutning till alla förorts pubar i stockholm.
Citera
2022-08-26, 18:52
Medlem
Polisen Järfälla/Upplands-Bro skriver på sin facebooksida:

Citat:
Med anledning av att skottlossning inträffat i Kallhälls centrum två nätter i rad och att ett misstänkt farligt föremål hanterats av polisens nationella bombskydd har lokalpolisområdet fattat beslut om tillfällig kamerabevakning av platsen.
Övervakningskamera är monterad och driftsatt vid Gjutarplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in