Citat:
Ursprungligen postat av
Adventurer6
Jag brukar må dåligt som vem som hellst ibland och ibland extra dåligt men sen går det över. Känner dock att hopplösleten har legat kvar extra länge nu och jag blir lite orolig.
Någon som har något tips på vad jag bör göra så här innan någon deppression brutit ut på riktigt?
Egentligen finns det väl ingen direkt gräns för när en deppresion startar, jag antar att det är ganska suddigt.
Har hört att man bör ta deppressioner på allvar. Jag vill inte hamna i ett jävla mörkt hål utan förmågan att ta mig ut. Alla tips välkommnas (jag vet att jag bör gå till en psykolog vilket jag ev kan göra / kommer att göra om det inte blir bättre.)
Hej
Jag tror det är viktigt att röra på sig konstant hela dagen.
Människan är inte byggd för att sitta still och titta på en tv 8 timmar om dagen.
Vi är byggda för att samla bär och jaga djur.
Konstant, hela dagen.
Möjligtvis finns tid för att vila en minut mellan varven
Prova att gå i skogen en timma om dagen.
Prova att jobba på en åker 8 timmar om dagen.
Då får du tungt fysiskt arbete som ändå avbryts av naturliga pauser (annars kollapsar du ju).
Avsluta alla sociala medier. Permanent.
Där kan alla andra berätta vad de gör med sitt liv utan att bry sig ett dugg om hur du mår eller vad du vill göra med ditt liv.
Alla på sociala medier är alltid bättre än dig. Och det kommer de berätta för dig dygnet runt.
Och prova att hjälpa en ny människa varje dag.
Ditt liv kommer bli ett äventyr
Lycka till nu