2022-08-22, 00:25
Medlem
Hej Fback!

Jag blev inspirerad av: (FB) Jag r muslim, och ickebinr! Stll era frgor! som kom i papperskorgen

(ngon har kommit fram till att det r gynsamt att dra nytta av identitetspolitiken i sin vardag ex. hota med DO och lagboken vilket har gett en rad frdelar fr hono.... henne i tvister eller problem med myndigheter)

De flesta av oss r nog infrstdda att vissa frdelar tnjuts av att tillhra en identitetsprivilegerad grupp som - "minoritetee" Detta tfljs p.g.a. din tillhrighet av kn,ras,trosuppfattning,sexuell lggning etc.

En serie anklagelser, konflikter och uppmaningar kan betraktas som diskriminerande.
Gynsamma kvoteringsmjligheter, stipendier och sociala frmner upptrder.
Den svenska konfliktrdslan och dess sjukliga godhetssignalering som fr de flesta av oss icke konforma dissidenter med ett uns av frnuft kvar som bst utgr ett irritationsmoment r fr dessa en bundsfrvant i interaktionen med arbetslivet, skola, myndigheter eller den uppkftiga hyresvrden.

Enligt TS i lnkade trden har han redan kunnat tnjuta ngra av dessa frdelar vilka vi andra lgst ner p den rdande postmoderna marxistiska hierarkin finner oss - vita, hetrosexuella, mn, [...] - aldrig annars skulle kunna f.

S varfr konverterar du inte till Islam? Kommer i kontakt med din inre trans butch lesbisk sida?

I vr evigt allt mer flyktiga, nyckfulla samtid av "bli vad du vill" och hnge dig till den hedonitiska njutningen av att rotlst krossa normer fr att "bli den du r" ligger vgen redan krattad, cementerad och skyltad.
Innan skojade vi om att vi identifierar oss som attackhelikoptrar och titulerade oss som superstraight, men varfr bara inte hoppa p tget "p riktigt"?

Du behver inte slnga p dig peruk, lppstift eller springa runt med en koran utan kan enbart bli 'icke binr' och hitta din inre savannkrigare... Fr vem ska bertta fr dig vem du r och hur du uttrycker dig? - Vi lever ju faktiskt i current year inc.

Jag slnger lite bete p vadhelst dina tankar kring detta r men specifikt r jag inne p:

- Vilka identitetspolitiska frdelar skulle man tnjuta i denna intersektionella amplifierade symfoni: att bli translesbisk muslim som kontrast till hetro man i praktiken?

- Vad skulle du gra? Vilka tankar skulle du vdra nr du inte lngre r persona non grata.

- Hur skulle man mtas som "charlatan" i ett sdant sammanhang bland feministiskt upplysta dr din upplevda identitet nd str fullt juridiskt uppbackad?

- Skulle en tillrckligt stor grupp kunna underminera luftslottet som hela den marxistiska identitetspolitiska cirkusen r?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in