• 2
  • 3
2006-11-26, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cataclysm
Hur kommer det sig att ett "dumt" folkslag kunde lura världen?

Det kan jag inte svara på. Har heller aldrig påstått att de skulle vara dumma, däremot bedrägliga vilket i sig skulle kunna anses som dumt ur ett visst perspektiv.
2006-11-26, 15:31
Medlem
Nedomanskys avatar
Jag skrev:
Citat:
Detta utvecklar sig till ännu en - "Å vad vi älskar Albaner" tråd, det verkar inte vara någon hejd på hur omtyckta dessa albaner är!
Vilket
Cataclysm skrev:
Citat:
Vilket säger en hel del om din och andras förmåga att uppfatta diskussionsunderlaget
Detta har ingenting med min förmåga att uppfatta diskussionsunderlaget att göra, utan är bara ett krasst konstaterande om vad som händer i denna tråd, vilket du förmodligen också upptäckt?
2006-11-26, 16:15
Medlem
Cataclysms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerArnold
Det kan jag inte svara på. Har heller aldrig påstått att de skulle vara dumma, däremot bedrägliga vilket i sig skulle kunna anses som dumt ur ett visst perspektiv.
Men visst är det svårt att se att din teori skulle hålla (med tanke på att enligt en del debattörer på denna tråd som väljer att hålla sig till OT i brist på på annat i sitt liv) om man utgår ifrån att detta folkslag skulle ha en hel del/alla sämsta karaktärsdrag (om det är det du vill diskutera) och samtidigt lura världen, men inte kunnar bilda en egen stat med en fungerande demokrati?
Någon slutsats bör man väl kunna dra av den hittills OT debaterandet
2006-11-26, 16:18
Medlem
Cataclysms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigissen Nedomansky
Detta har ingenting med min förmåga att uppfatta diskussionsunderlaget att göra, utan är bara ett krasst konstaterande om vad som händer i denna tråd, vilket du förmodligen också upptäckt?
Du uppfattade tidigt att vissa här (inklusive dig själv) saknar förmåga att hålla sig till trådens ämne, samt saknar kunskaper om Balkanhistoria. Därmed är dett lättare att dumförklara sig själv med några välkända fraser som man använt många ggr i andra sammanhang.
2006-11-26, 16:21
Medlem
Citat:
Men visst är det svårt att se att din teori skulle hålla (med tanke på att enligt en del debattörer på denna tråd som väljer att hålla sig till OT i brist på på annat i sitt liv) om man utgår ifrån att detta folkslag skulle ha en hel del/alla sämsta karaktärsdrag (om det är det du vill diskutera) och samtidigt lura världen, men inte kunnar bilda en egen stat med en fungerande demokrati?
Någon slutsats bör man väl kunna dra av den hittills OT debaterandet

Nej, ser inte alls den motsägelsen. Att lyckas bedra världen är inget som motsäger att det skulle vara ett "dåligt" folkslag... snarare tvärtom så bekräftar det.
2006-11-26, 16:27
Medlem
Cataclysms avatar
Citat:
Nej, ser inte alls den motsägelsen. Att lyckas bedra världen är inget som motsäger att det skulle vara ett "dåligt" folkslag... snarare tvärtom så bekräftar det.
Det beror på vad du menar med dåligt såklart. Sen vill jag gärna att du utvecklar på vilket sätt "bekräftas det"?
Jag kopplade med begreppet dumt folkslag.
Fast nu pratar du endast om kosovoalbaner som "lyckats" göra det omöjliga.
Det är mindre än hälften av albanerna i Balkan. Teorin skulle inte vara representativ i så fall.
2006-11-26, 16:46
Medlem
Citat:
Det beror på vad du menar med dåligt såklart. Sen vill jag gärna att du utvecklar på vilket sätt "bekräftas det"?
Jag kopplade med begreppet dumt folkslag.

Vill ogärna upprepa mig men då det inte framgått blir jag tvungen... har aldrig sagt att det var ett dumt folkslag.
Går det in?

Citat:
Fast nu pratar du endast om kosovoalbaner som "lyckats" göra det omöjliga.
Det är mindre än hälften av albanerna i Balkan. Teorin skulle inte vara representativ i så fall.

Förstår faktiskt inte vad du menar med detta. Utveckla gärna.
2006-11-26, 17:31
Medlem
Cataclysms avatar
Citat:
Vill ogärna upprepa mig men då det inte framgått blir jag tvungen... har aldrig sagt att det var ett dumt folkslag.
Går det in? .
Jag upprepar: det är mn tolkning.

Citat:
Förstår faktiskt inte vad du menar med detta. Utveckla gärna
Absolut.
Det handlar om kriget i Kosovo.
Först snackade du nedlåtande om albaner i allmänhet.
Sen beskrev du att du har kommit i kontakt med en UCK kille som förklarat hur albanerna lurade världen osv osv.
Albaner i allmänhet är ett folkslag som bor i fem olika länder (räknar inte utvandringen) Serbien (Kosovo), Montenegro, Makedonien, Grekland och Albanien.
Du drar din slutsats baserad på en enda berättalse från en UCK kille. Då utgick jag ifrån att om man skall ta din teori för sann (vilket jag såklart inte håller med om med tanke att man bludnar för andra faktorer) så handlar det fortfarande om 2 miljoner av de 5 miljoner som finns.
Alltså det handlar om kriget i Kosovo vilket berör endast kosovoalbaner. Därmed är din teori icke representativ även om den skulle vara sann.
2006-11-26, 17:53
Medlem
Citat:
Alltså det handlar om kriget i Kosovo vilket berör endast kosovoalbaner. Därmed är din teori icke representativ även om den skulle vara sann.

Ber om ursäkt att jag uttryckt mig slarvigt! Jag talar naturligtvis om kosovoalbaner då jag säger albaner och inte andra typer av albaner.
2006-11-27, 20:17
Medlem
miklons avatar
Den här tråden har sedan länge lämnat topic och låses därför.

/Moderator
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in