2006-11-26, 00:17
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
En apa som runkade i en soptunna?

Hur som helst, ett mixfolk som med ursprung från turkarna? En häxblandning med det sämsta som regionen kan erbjuda. Ett genetisk soptipp.
2006-11-26, 00:43
Bannlyst
En kompis från Slovenien som dog nu i februari i asbestlunga och jobbat här sedan sextiotalet berättade för mig:
Han hade forskat om sitt forna land Jugoslavien och kommit fram till att Romarna dumpade alla sina kriminella där i typ koncentrationsläger liksom England gjorde i Australien.

Därför är alla i Balkanhalvön drivna av tjuveri och brist på civilisation.
Tito som förenade de lösa staterna där under mitten av förra århundradet gjorde oss alla en tjänst då vi endast fick en mindre invandring från denne region under efterkrigstiden.

Vid kommunismens fall så drabbades vi av att allt tjuvblod gick över i ett vansinnigt inbördeskrig vilket gjorde att krigsförbrytarna kunde fly till Sverige genom de mildra flyktingreglerna som borgarna införde och att de nu har skapat sitt nya ”Sion” i Sverige där de kan styra handeln med samtliga olagliga varor från prostitution, narkotika till vapen.

Deras oklara etniska skillnader gör oss handlösa då deras uppgörelser och hat mot alla andra grupperingar liksom oss Svenskar blossar upp mitt bland oss och för oss av oklar anledning.

Kosovo-Albaner har jag alltid blivit varnad för av mina gamla vänner från 60-talets invandrare vilka kom och arbetade vid Kockums varv i malmö och Landskrona och de hatar dem mer än oss då även de förlorat all sin respekt, som de försökt bygga upp i Sverige under 40 år.
De blir behandlade som "juggesvin" fast de varit med och byggt upp vårt land.
De känner sig själva som Svenskar med all rätt.

Även under inbördeskriget så kunde varken jag eller andra Svenskar inse vilka personer de var som kom hit till Sverige i tiotusentals, med min granne visste, jag mörkade och trodde att han hade fördomar mot andra regioner i sitt forna land.
Men så rätt han hade och så jävla dumma vi svenskar är
2006-11-26, 00:49
Medlem
Nedomanskys avatar
Detta utvecklar sig till ännu en - "Å vad vi älskar Albaner" tråd, det verkar inte vara någon hejd på hur omtyckta dessa albaner är!
2006-11-26, 08:12
Medlem
Loved by some.
Feared by many.
2006-11-26, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
En kompis från Slovenien som dog nu i februari i asbestlunga och jobbat här sedan sextiotalet berättade för mig:
Han hade forskat om sitt forna land Jugoslavien och kommit fram till att Romarna dumpade alla sina kriminella där i typ koncentrationsläger liksom England gjorde i Australien.

Därför är alla i Balkanhalvön drivna av tjuveri och brist på civilisation.
Tito som förenade de lösa staterna där under mitten av förra århundradet gjorde oss alla en tjänst då vi endast fick en mindre invandring från denne region under efterkrigstiden.

Vid kommunismens fall så drabbades vi av att allt tjuvblod gick över i ett vansinnigt inbördeskrig vilket gjorde att krigsförbrytarna kunde fly till Sverige genom de mildra flyktingreglerna som borgarna införde och att de nu har skapat sitt nya ”Sion” i Sverige där de kan styra handeln med samtliga olagliga varor från prostitution, narkotika till vapen.

Deras oklara etniska skillnader gör oss handlösa då deras uppgörelser och hat mot alla andra grupperingar liksom oss Svenskar blossar upp mitt bland oss och för oss av oklar anledning.

Kosovo-Albaner har jag alltid blivit varnad för av mina gamla vänner från 60-talets invandrare vilka kom och arbetade vid Kockums varv i malmö och Landskrona och de hatar dem mer än oss då även de förlorat all sin respekt, som de försökt bygga upp i Sverige under 40 år.
De blir behandlade som "juggesvin" fast de varit med och byggt upp vårt land.
De känner sig själva som Svenskar med all rätt.

Även under inbördeskriget så kunde varken jag eller andra Svenskar inse vilka personer de var som kom hit till Sverige i tiotusentals, med min granne visste, jag mörkade och trodde att han hade fördomar mot andra regioner i sitt forna land.
Men så rätt han hade och så jävla dumma vi svenskar är

Måste bara säga hur väl denna bild stämmer in i min världsbild.

Kan tillägga att jag genom gemensamma bekanta råkat kommit vissa ur detta folkslag närmare och har då i förtroende hört från dessa hur de lurat hela världen att tro att de var offren i balkan-kriget.. medan de i själva verket tog initiativet när de genom bakhåll från bergen attackerade Serbien när landet var upptaget i ett annat krig.. när väl sedan serberna slog tillbaka tyckte hela världen väldigt synd om de stackars albanerna.... notera att jag hörde detta från en uck-alban själv!
2006-11-26, 13:11
Medlem
Cataclysms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Och grekerna hatar dem, det har jag hört av många greker. Och en makedon jag känner hatar också albanerna, riktigt hjärtligt mycket. Och italienarna har inte heller mycket till övers för dem. För att inte tala om serberna förstås...
Grekerna är hatade av albaner, makedoner, turkar.
De i sin tur hatar de flesta.
Makedoner är hatade av alla.
Likaså serber med undantag av just greker.
Sen fattar jag inte vad detta har med trådens ämne egentligen.
Tittar man på de senaste inläggen så börjar man undra på intelligensgraden hos dessa personer. De har totalt missat trådstartarens diskussionsunderlag, utan skriver något som är långt ifrån själva diskussionsämnet handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Detta utvecklar sig till ännu en - "Å vad vi älskar Albaner" tråd, det verkar inte vara någon hejd på hur omtyckta dessa albaner är!
Vilket säger en hel del om din och andras förmåga att uppfatta diskussionsunderlaget.
2006-11-26, 13:13
Medlem
Cataclysms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerArnold
Kan tillägga att jag genom gemensamma bekanta råkat kommit vissa ur detta folkslag närmare och har då i förtroende hört från dessa hur de lurat hela världen att tro att de var offren i balkan-kriget.. medan de i själva verket tog initiativet när de genom bakhåll från bergen attackerade Serbien när landet var upptaget i ett annat krig.. när väl sedan serberna slog tillbaka tyckte hela världen väldigt synd om de stackars albanerna.... notera att jag hörde detta från en uck-alban själv!
Jag vill gärna tro det, men sen när jag läser detta:
http://www.flashback.org/showpost.p...08&postcount=9
Citat:
Det ligger något i detta... även om det inte gäller alla albaner.. bara majoriteten
...så märker jag att du bluffar rejält.
Observera att du tillhör den gruppen som inte läst diskussionunderlaget för denna tråd.
2006-11-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cataclysm
Jag vill gärna tro det, men sen när jag läser detta:
http://www.flashback.org/showpost.p...08&postcount=9

...så märker jag att du bluffar rejält.
eeeh.. och? varför skulle jag bluffa..? bara för att jag kommit nära denna grupp betyder väl inte det att jag inte hyser förakt för dem?

Citat:
Observera att du tillhör den gruppen som inte läst diskussionunderlaget för denna tråd.

Är medveten om att jag är lite OT, men tycker faktiskt att det har viss relevans i sammanhanget.
2006-11-26, 13:34
Medlem
Cataclysms avatar
Citat:
eeeh.. och? varför skulle jag bluffa..? bara för att jag kommit nära denna grupp betyder väl inte det att jag inte hyser förakt för dem?
Jag råkar känna väl till denna folkgrupp, inte bara för att jag tillhör en utan även studerat en del kring albaner och andra Balkanfolk. Har svårt att tro på din berättelse men undantag kan väl ändå hända. Albaner är rätt så reserverde folkgrupp och släpper inte vem som helst i gemenskapet, särskilt om man hyser förakt för dem (oss) vilket är vanligt sunt förnuft för alla människor i och för sig. Men fortfarande brister din teori med tanke på att du bygger det på en enda berättelse som inte ens är bekräftad.
Visst vill man se kriget på det sättet så har man gott om bevis, om man tar bort andra faktorer.

Citat:
Är medveten om att jag är lite OT, men tycker faktiskt att det har viss relevans i sammanhanget.
Och relevansen i det fallet är?
Självklart så är det inte jag som skall ifrågasätta inläggens relevans/icke relevans med tanke på att jag varken är moderator eller trådstartare men det får mig att fundera kring hur folk tänker egentligen - dvs uppfattningsförmågan.
2006-11-26, 13:45
Medlem
Citat:
Jag råkar känna väl till denna folkgrupp, inte bara för att jag tillhör en utan även studerat en del kring albaner och andra Balkanfolk. Har svårt att tro på din berättelse men undantag kan väl ändå hända. Albaner är rätt så reserverde folkgrupp och släpper inte vem som helst i gemenskapet, särskilt om man hyser förakt för dem (oss) vilket är vanligt sunt förnuft för alla människor i och för sig. Men fortfarande brister din teori med tanke på att du bygger det på en enda berättelse som inte ens är bekräftad.
Visst vill man se kriget på det sättet så har man gott om bevis, om man tar bort andra faktorer.

Ska börja med att säga att jag tidigare inte hade något förakt överhuvudtaget.. endast nyfikenhet.. som jag har gentemot alla människor..

Har absolut inget belägg för att detta skulle vara sant förutom just det faktum att en person från en släkt med stor uck-involvering sagt just detta.. det har en trovärdighet i sig enligt min mening..

Citat:
Och relevansen i det fallet är?

Det har ingen direkt koppling till albanernas etniska ursprung men tråden har till viss del kommit att även handla om albaners karaktärsdrag.. här finns relevansen..
2006-11-26, 13:45
Medlem
Albaner är ett illyriskt folkslag och har bott på balkan flera tusern år f.kr
2006-11-26, 13:58
Medlem
Cataclysms avatar
Citat:
Ska börja med att säga att jag tidigare inte hade något förakt överhuvudtaget.. endast nyfikenhet.. som jag har gentemot alla människor..

Har absolut inget belägg för att detta skulle vara sant förutom just det faktum att en person från en släkt med stor uck-involvering sagt just detta.. det har en trovärdighet i sig enligt min mening...
Visst har du en punkt där, som sagt om man vill analysera kriget utifrån den faktorn, dvs inte se helheltsbilden. Eller om man vill basera det hela utifrån en enda berättelse som kräver flera frågor:
1. Huruvida du inte ljuger
2. Huruvida informanten inte ljuger
3. Var informanten deltagit i kriget?
4. Pratar man om engångshändelser eller ren rutin?
5. Hur har detta haft inverkarn på kriget i sin helhet?
Slutligen låt oss anta att allt detta stämmer: då kommer vi till frågan hur det kommer sig att serberna föll för den taktiken med tanke på att en del här anser att albanerna är både dumma tjuvaktiga osv, dvs med dåliga karaktärsdrag?
Hur kommer det sig att ett "dumt" folkslag kunde lura världen?

Citat:
Det har ingen direkt koppling till albanernas etniska ursprung men tråden har till viss del kommit att även handla om albaners karaktärsdrag.. här finns relevansen.
Eller så skriver en hel om hur mycket de tycker illa om albaner, vilket påvisar dessa deltagares mentalitet/intelligensnivå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in