En kompis från Slovenien som dog nu i februari i asbestlunga och jobbat här sedan sextiotalet berättade för mig:
Han hade forskat om sitt forna land Jugoslavien och kommit fram till att Romarna dumpade alla sina kriminella där i typ koncentrationsläger liksom England gjorde i Australien.
Därför är alla i Balkanhalvön drivna av tjuveri och brist på civilisation.
Tito som förenade de lösa staterna där under mitten av förra århundradet gjorde oss alla en tjänst då vi endast fick en mindre invandring från denne region under efterkrigstiden.
Vid kommunismens fall så drabbades vi av att allt tjuvblod gick över i ett vansinnigt inbördeskrig vilket gjorde att krigsförbrytarna kunde fly till Sverige genom de mildra flyktingreglerna som borgarna införde och att de nu har skapat sitt nya ”Sion” i Sverige där de kan styra handeln med samtliga olagliga varor från prostitution, narkotika till vapen.
Deras oklara etniska skillnader gör oss handlösa då deras uppgörelser och hat mot alla andra grupperingar liksom oss Svenskar blossar upp mitt bland oss och för oss av oklar anledning.
Kosovo-Albaner har jag alltid blivit varnad för av mina gamla vänner från 60-talets invandrare vilka kom och arbetade vid Kockums varv i malmö och Landskrona och de hatar dem mer än oss då även de förlorat all sin respekt, som de försökt bygga upp i Sverige under 40 år.
De blir behandlade som "juggesvin" fast de varit med och byggt upp vårt land.
De känner sig själva som Svenskar med all rätt.
Även under inbördeskriget så kunde varken jag eller andra Svenskar inse vilka personer de var som kom hit till Sverige i tiotusentals, med min granne visste, jag mörkade och trodde att han hade fördomar mot andra regioner i sitt forna land.
Men så rätt han hade och så jävla dumma vi svenskar är