2006-07-03, 17:44
Medlem
Brillans avatar
Ska skriva uppsats om nån termin och vill skriva om något som är populärt just nu och därmed gör arbetsgivare intresserade av mig.

Vilka trender tror ni kan vara bra att titta mer på?
Citera
2006-07-03, 17:57
Medlem
Barschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brillan
Ska skriva uppsats om nån termin och vill skriva om något som är populärt just nu och därmed gör arbetsgivare intresserade av mig.

Vilka trender tror ni kan vara bra att titta mer på?

En sak är ju personifieringen. Det började med Iprenmannen och har fortsatt med ICA-butiken, Telia-familjen, COMHEM-familjen osv...
Citera
2006-07-03, 18:23
Medlem
mishimas avatar
Gerillamarknadsföring är det hetaste just nu. Skriv en uppsats om det vettja.

Produktplacering i film och musik är en annan grej som har varit hett länge. Det är också ett tips.

En tredje grej är hur ICA tjänar pengar på att sälja reklamplats i sina reklamfilmer, till exempel till Kungsörnen, Felix och Scan.
Citera
2006-07-04, 06:17
Medlem
Brillans avatar
Mycket bra förslag! Jag har ett tag kvar så jag ska läsa in mig på det ni föreslog + andra saker som kommer upp innan jag bestämmer mig. Välkomnar fler förslag.

Funderar på att skriva 2 separate uppsatser för C & D istället för en CD uppsats för att kunna ta upp 2 separata ämnen.
Citera
2006-07-04, 08:18
Medlem
mishimas avatar
Ska du skriva en uppsats som ska göra dig attraktiv på arbetsmarknaden bör du kanske göra en fallstudie på ett visst företag. Du väljer ut en bransch som du är intresserad av att arbeta i och ta reda på vilket företag som är ledande på marknaden och studerar deras marknadsföringsstrategi.
Citera
2006-07-04, 09:12
Medlem
Buzz marketing?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Buzz_marketing
Citera
2006-07-05, 05:55
Medlem
Brillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ska du skriva en uppsats som ska göra dig attraktiv på arbetsmarknaden bör du kanske göra en fallstudie på ett visst företag. Du väljer ut en bransch som du är intresserad av att arbeta i och ta reda på vilket företag som är ledande på marknaden och studerar deras marknadsföringsstrategi.

Japp, jag kommer antagligen göra det men inom ett visst ämne tex. ett av förslagen här. Det blir då lättare att komma med bra förslag till förbättring osv.

Tack även för de nya tipsen. Buzz Marketing, som verkar ha många olika namn, är nått jag kollat på tidigare faktiskt och det verkar intressant. Kan dock vara svårt att kombinera med en fallstudie men ingenting är omöjligt .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in