Får väl börja att säga att jag inte kan vidare mycket om dataspel.
Kan man ladda hem spel till Nintendo DS och köra på sin PC? Skulle vilja testa detta, men vill ju inte lägga ut pengar på nån konsol...
med att leta reda på någon nintendo Ds emulator verkar finnas lite här och var. sen får du ladda ner spelet finns nog någonstans om du söker efter nds roms.
Ok. Ligger hemma sjuk och vill testa lite fräcka spel. Gärna enkla typ Super Mario och liknande. Inget jävla strategi-skit som tar två veckor att sätta sig in i. Vill bara ha lite lättförstådd spelglädje nu! Tips på emulator och spel?
Men snälla, det är ju bara att ladda ner allt från mer eller mindre 90-talet(Super nintendo, sega megadrive(genesis), NEOGEO, FBA, MAME etc) eller 80 om du har ork att spela 8-bit.
Till de tidiga nintendo, neogeo och sega maskinerna samt gamla arkad lir på rom har väldigt funktions dugliga emulatorer.
Ok. Ligger hemma sjuk och vill testa lite fräcka spel. Gärna enkla typ Super Mario och liknande. Inget jävla strategi-skit som tar två veckor att sätta sig in i. Vill bara ha lite lättförstådd spelglädje nu! Tips på emulator och spel?
freeroms funkade fint, men får fasen inte ladda ner from romhustler. har du nå tips om vad jag kan ha missat? (har röstat osv)
Det funkade för mig nyss, med Firefox. (Laddade hem 1942.) Man får ju bara vänta en stund, ungefär som med rapidshare. Jag röstade inte, så det behöver man inte verkar det som.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!