Fan vad alla är duktiga då.. jag springer ju ifrån vem som helst jag känner med mina 12 minuter på 3km (iofs ganska tuff bana men ändå) men här på flashback känner jag mig som en riktig nybörjare.
Sebeess: Springer man under 10 minuter när man går i 9:an är man fan en riktig löpartalang. Inte en chans att mvg-nivån ligger där.
Fan vad alla är duktiga då.. jag springer ju ifrån vem som helst jag känner med mina 12 minuter på 3km (iofs ganska tuff bana men ändå) men här på flashback känner jag mig som en riktig nybörjare.
Sebeess: Springer man under 10 minuter när man går i 9:an är man fan en riktig löpartalang. Inte en chans att mvg-nivån ligger där.
Nej, det var nog 2 km, om det inte är en skola i Kenya dvs.
Om det nu inte stämmer, är det inte bra om man motbevisar det med rätt information då? eller du tycker bara det är roligt att spamma lite?
jag är född 88 så de va ju inte så länge sen ja gick i grundskolan. Vi fick springa en bana på 3.5 km och mvg fick man om man sprang på 16 eller mindre. vg 18 eller mindre. g 24 eller nånting sånt.
Nu på gymnasiet kör vi coopertestet 2.4 km. mvg = 9.15 vg 10.15 g = 13-14 nånting
3000 meter hinder sprang Gärderud på 8:08:02 redan på 70-talet. Utan de där bockarna borde ni väl kunna putsa ytterligare
Det svesnka rekordet på 3000 slätt har Dan Glans och det är också från 70-talet 7:42.24. Samvetet får väl avgöra hur långt under/över dessa tider som är "normalt". Jag skulle akta mig för att kolla in de kenyanska löparnas norm.
För att komma med något meningsfullt och inte bara lägga in en tid som i någon listtråd. Så kan jag berätta att i kuperad terräng tar det 22 minuter att gå 3,2 km.