2022-08-21, 18:07
Medlem
Cykelstalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Tack, det citatet ska jag använda.

Ja det citat kan man tolka lite hur som.
Men den som har sagt det om jag minns rätt igen. Är ingen som gapar om invandring och muslimer och tror världen är svart vit.
Citera
2022-08-21, 18:09
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Frågan är hur ska man komma åt dom grova brottslingarna, inte hur hårda straffen ska va. Polisen får ju hela tiden mer resurser, men hur ska dom jobba för att klara av sitt jobb?

Experten: Strängare straff poänglöst om gängen smiter undan
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...n-smiter-undan

Man kan ju börja med att sluta importera dem.
Citera
2022-08-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Fast ta exempel från USA där de legaliserat skiten. Där visar det sig att detta märkligt nog har stärkt gängen på olika sätt. Så med den erfarenheten så borde vi bekämpa det ännu mer istället.

Finns flera anledningar till det, som att närliggande stater inte har legaliserat än, eller att staten ska göra det så svårt som möjligt för laglig business att fungera och kunna leva.
Citera
2022-08-21, 18:19
Medlem
Cykelstalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Man kan ju börja med att sluta importera dem.

Om man tror kriminalitet skulle gå ner med en sån lösning.
Hur tror man att kriminalitet skapas då?
Utan att allt ska peka på rasbiologi
Citera
2022-08-21, 18:21
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Gör cannabis legalt så får du säkert bort 50% av gängen .
Inför dödsstraff på cannabis så får du säkert bort mer än 50% av gängen.
Citera
2022-08-21, 18:32
Medlem
Låt droger bli lagliga så försvinner det mesta. De kriminella kommer antingen lämna landet eller börja med vanliga yrken. Lagstiftningen skapar problemet.
Citera
2022-08-21, 18:44
Medlem
HLundborgs avatar
Att sänka kraven och pumpa ut en massa lågbegåvade poliser är inte lösningen. Inte heller att dömma till längre tid i de lyxresorter man kallar fängelse. Gör mig till diktator så ska jag minska våldsbrotten med 90%

1. Internera, repatriera och deportera alla icke-europeer. Det skjuts mer under ett år i det nya Sverige än det gjordes totalt under hela 70 och 80-talet.

2. Inför dödsstraff och ett 3 strikes and your out system, tredje gången du döms till ett straff som genererar fängelse så omvandlas det automatiskt till dödsstraff.

3. Återinför motboken. Alkohol ligger bakom en stor del av våldsbrott begångna av svenskar och den svenska alkoholkulturen bör motverkas å det grövsta.

4. Återinrätta mentalsjukhusen. Galningarna springer idag fritt på gatorna och tvingas ta till våld för att uppmärksammas och få den hjälp de behöver.

Nej ni kan inte rösta på mig...
Senast redigerad av HLundborg 2022-08-21 kl. 19:19.
Citera
2022-08-21, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad fan! Det är som typ fler fritidsgårdar löser alltet. Det funkar inte. Bra för dig! Det var positivt. Men fler fritidsgårdar kommer inte lösa ett skit.

Absolut inte. En fritidsgård är ett ställe för ungdomar att ränna runt. Att ungdomarna skaffar en hobby som tar upp mycket tid och umgås med folk som också är intresserade av sporten är en annan sak. Folk som brinner för en sport anpassar sig efter deras mål och börjar leva en annan sorts livsstil. De umgås med likasinnade. Om ja endast umgås med folk som är kriminella är sannolikheten att jag också blir de ganska stor. Om ja umgås med folk där de inte äns finns på radarn att göra kriminella saker kommer jag antagligen inte göra det heller.
Citera
2022-08-21, 18:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repigapiraten
Absolut inte. En fritidsgård är ett ställe för ungdomar att ränna runt. Att ungdomarna skaffar en hobby som tar upp mycket tid och umgås med folk som också är intresserade av sporten är en annan sak. Folk som brinner för en sport anpassar sig efter deras mål och börjar leva en annan sorts livsstil. De umgås med likasinnade. Om ja endast umgås med folk som är kriminella är sannolikheten att jag också blir de ganska stor. Om ja umgås med folk där de inte äns finns på radarn att göra kriminella saker kommer jag antagligen inte göra det heller.

Du är klart på spåret där. Vi uppfostrar de våra unga, Vad vi gör formar dom. Att just det här med idrott som exempel kan göra något. Betyder extremt mycket. Ge unga en mening och ett värde, Det väl just det unga strävar efter mest. Att få ett värde. Kriminella kapar just det och ger dom ett låtsasvärde.
Citera
2022-08-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du är klart på spåret där. Vi uppfostrar de våra unga, Vad vi gör formar dom. Att just det här med idrott som exempel kan göra något. Betyder extremt mycket. Ge unga en mening och ett värde, Det väl just det unga strävar efter mest. Att få ett värde. Kriminella kapar just det och ger dom ett låtsasvärde.

Jo men precis. Hjälp de att hitta en nyttig omgivning. Behöver inte nödvändigtvis vara en sport, men hjälpa de att engagera sig i något nyttigt.
Citera
2022-08-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Fast det du tar upp är ett logiskt fel. Det har nämligen med höjda straff att göra. Problemet är att politikerna snackar inte speciellt stor straffskärpning. Säg att den killen som sköt i Malmö nu sist visste att när polisen får tag i honom så var det sista gången i sitt liv som han såg solen.

Han skulle alltså för det brottet han förberett och genomfört fått ett straff där han skulle tillbringa resten av sitt liv i ett litet rum på ca 5 kvm utan fönster. Ger man det straffet för alla som deltog i korankravallerna och kastade stenar på polisen och förstörde så skulle det inte vara några kravaller. På sin höjd skulle de stå och ropa att de ska knulla någons döda släkt. Men det är okej.

Jag tror mer på att hårda straff också är hårda straff. Men det är ingen som föreslagit det.

Fast ta exempel från USA där de legaliserat skiten. Där visar det sig att detta märkligt nog har stärkt gängen på olika sätt. Så med den erfarenheten så borde vi bekämpa det ännu mer istället.

finns ju ett flertal olikheter mellan den begränsade delstas legaliseringen och vad en legalisering/avkriminalisering i sverige skulle innebär.

men som enda lösning skulle det naturligtvis inte få någon "revulutionerande" effekt på buset.

men hårda straff är naturligtvis viktigt, och tycker inte man ska underskatta effekten av internering, (svårt att göra nya brott 2 år efter att man åkt dit på grovt vapenbrott om man sitter inlåst i 10år)
Citera
2022-08-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelstall
Om man tror kriminalitet skulle gå ner med en sån lösning.
Hur tror man att kriminalitet skapas då?
Utan att allt ska peka på rasbiologi

Hade de inte befunnit sig på svensk mark så hade inte brotten existerat i Sverige.

99% av all gängkriminalitet 2022 är importerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in