2022-08-23, 14:25
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Kvinnor kan vara för vaksamma på det också och misstolka precis som män tror jag.

Kvinnor / människor i allmänhet är extremt duktiga på att avläsa sånt här. Anledningen är väl, att mycket kommunikation sker via subliminal perception. Jag som hyperkänslig för intryck, har i alla fall inga som helst problem att läsa av det:

*Personen står lite för nära
*Blicken vandrar, mycket ögonkontakt
*Överentusiastisk, rörlig, intensiv mimik
*Drar konstiga skämt (försöker impa)
*Kroppshållning (växlar mellan att brösta upp sig och nervöst laidback)
*Allmänt stirrande (jävligt irriterande)

osv.

Iom att ansiktsuttryck, kroppsspråk är universellt, tar det väl 2 sekunder innan man avläser automatiskt, fattar. Och går därifrån.
Senast redigerad av Xedome 2022-08-23 kl. 14:28.
Citera
2022-08-23, 14:39
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Kvinnor / människor i allmänhet är extremt duktiga på att avläsa sånt här. Anledningen är väl, att mycket kommunikation sker via subliminal perception. Jag som hyperkänslig för intryck, har i alla fall inga som helst problem att läsa av det:

*Personen står lite för nära
*Blicken vandrar, mycket ögonkontakt
*Överentusiastisk, rörlig, intensiv mimik
*Drar konstiga skämt (försöker impa)
*Kroppshållning (växlar mellan att brösta upp sig och nervöst laidback)
*Allmänt stirrande (jävligt irriterande)

osv.

Iom att ansiktsuttryck, kroppsspråk är universellt, tar det väl 2 sekunder innan man avläser automatiskt, fattar. Och går därifrån.

Um, är inte det där bara beteendet hos en kille som är bra sugen men inte riktigt självsäker i situationen? Varför tänker du dig att enbart killar som bara vill ligga beter sig så, och inte killar som bara är intresserade rent allmänt dvs säkert av sex men även kanske mer?
Citera
2022-08-23, 15:19
Medlem
Demetrioss avatar
Visst kan de känna av det , men vad är problemet?
Ibland är det precis deras mål att bara ligga utan vidare. Jag skulle säga att oftast det är så.
Vore konstigt om varje kvinna betraktade varje player hon dejtar som hennes blivande man.
Girls they wanna have fun.
Citera
2022-08-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Visst kan de känna av det , men vad är problemet?
Ibland är det precis deras mål att bara ligga utan vidare. Jag skulle säga att oftast det är så.
Vore konstigt om varje kvinna betraktade varje player hon dejtar som hennes blivande man.
Girls they wanna have fun.

Det är ju inget problem om de kan känna av det.

Problemet uppstår ju bara om de inte kan känna av det och känner sig lurade om de tycker att de har förespeglats något annat.
Citera
2022-08-23, 19:23
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det är möjligt, men man kan väl vilja ha ett seriöst förhållande och ändå också vara öppen för lite mer lättsamt kul om det känns bra? Och det känns ju bra, med någon som är charmig, nyfiken och som man känner sig respekterad av och intressant för. Medan det inte känns bra med någon som påtagligt uppenbart ser en som en kropp att stoppa in kuken i och i övrigt tycker man är helt ointressant och allmänt värdelös...
Hur menar du med man kan väl vilja ha ett seriöst förhållande och ändå också vara öppen för lite mer lättsamt kul?
Citera
2022-08-23, 20:02
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterdoft
Hur menar du med man kan väl vilja ha ett seriöst förhållande och ändå också vara öppen för lite mer lättsamt kul?

Jag menar att de är väl inte ömsesidigt uteslutande liksom? Jag kan vara sugen på laxtartar men ändå tycka att det är rätt nice om någon bjuder mig på chicken nuggets liksom?
Citera
2022-08-23, 20:13
Medlem
Citat:
Tja, en och annan riktig psykopat finns det väl därute som gör så.

Min egen erfarenhet från bekantskapskretsen är dock att män med mycket framgång hos tjejer som haft både många tillfälliga ligg och långvariga relationer är att det brukar vara killar som generellt faktiskt gillar tjejer/kvinnor, tycker att tjejer är intressanta att vara och prata med och inte enbart betraktar dem som ett hål, även om de gillar den biten med. Sen har de förstås en del andra gemensamma drag som att vara allmänt socialt kompetenta och bra på att ta initiativ.

Så min uppfattning är nog att de flesta killar som är charmiga och får tjejen att känna sig uppskattad och intressant för honom i stunden faktiskt på riktigt tycker att tjejen är intressant och kul att vara och prata med, samt sexig och att han vill ligga med henne såklart. Sen kanske inte intresset består för en långsiktig relation på sikt men just där och då när han sitter och snackar upp henne tror jag helt enkelt att dessa killar tycker det är kul att sitta och prata med en attraktiv tjej och inte fejkar det i särskilt stor utsträckning.

Bra inlägg Katzyn. Jag är man och jag gillar och respekterar vad du säger i tråden. Jag tror också på att det måste finnas en viss kemi för att det skall bli trevligt. Inte bara en utlösning, så att säga.
Citera
2022-08-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1423zZ
Triton 941:

Och av de alternativen är det sista alternativet det allra fulaste. Du drar ju in en helt oskyldig tjej i ditt behov av hämnd och vi får en situation där alla som blivit sårade ska ta hämnd eller utnyttja vem som helst som råkar komma i vägen.

Ett fruktansvärt beteende som skapar och spär på en i grunden helt onödig motsättning mellan män och kvinnor.

Det finns oerhört mycket bättre sätt att hantera sitt eventuellt dåliga mående på och som inte slår mot en annan människa.

Som jag skrev. Jag hade gärna legat runt med tjejer som enbart var ute efter sex om jag hade hittat några sådana. Alternativet att gå till prostituerade hade kanske kunnat vara aktuellt om det hade varit lagligt men nu är det inte det.
Citera
2022-08-23, 20:41
Medlem
Kvinnor är som små barn tyvärr, och de är nog ofta inte så medvetna om folks mörkare drivkrafter och onda intentioner.

Det som har räddat kvinnan var ju att vi fram tills väldigt nyligen hade ett kristet samhälle med kristen moral och med vuxna, ansvarstagande och intelligenta män med hög samvetsgrannhet som såg det som självklart att gifta sig och skaffa familj om de hittade en kvinna de gillade.

Idag är de flesta anarkister och narcissister vars enda mål går ut på att få snabba kickar och utnyttja andra i så hög mån det går. Då faller familjebildningen och befolkningen tas över av andra folkgrupper eftersom den svenska demografin sjunker för varje år som går.
Citera
2022-08-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
Som jag skrev. Jag hade gärna legat runt med tjejer som enbart var ute efter sex om jag hade hittat några sådana. Alternativet att gå till prostituerade hade kanske kunnat vara aktuellt om det hade varit lagligt men nu är det inte det.

Ja, intressant att se hur ett samhälle utvecklar sig när prostitution har gjorts olagligt. Finns många vinklar här.
Citera
2022-08-23, 20:44
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Jag menar att de är väl inte ömsesidigt uteslutande liksom? Jag kan vara sugen på laxtartar men ändå tycka att det är rätt nice om någon bjuder mig på chicken nuggets liksom?
Då är du allätare menar du.
Citera
2022-08-23, 20:45
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterdoft
Då är du allätare menar du.

Eh nej det menar jag verkligen inte. Absolut inte. Usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in