2022-08-21, 11:25
Medlem
DrDoaks avatar
Jag ställer frågan eftersom en youtubare säger i en video att han inte vill prata med kvinnor, det enda han vill är att de ska sära på benen.

https://www.youtube.com/watch?v=ht0uhHoweq0&t=718s

Om jag var en kvinna hade jag nog inte velat ligga med den här mannen. Han har dålig attityd, är extremt feg och vågar inte prata med kvinnor ute på stan, dessutom ser han enbart kvinnor som sexobjekt.

Jag tänker att sådant borde märkas ganska tydligt i interaktionen.
Citera
2022-08-21, 11:28
Medlem
Autismpowers avatar
Kvinnor kan vara för vaksamma på det också och misstolka precis som män tror jag.
Citera
2022-08-21, 11:30
Medlem
Katzyns avatar
Alltså ja, för mig är det iaf ett av de grundläggande kriterierna för att vilja ligga med någon att man kan ha ett bra samtal. Egentligen också för att jag behöver den sortens kontakt för att ens bli sugen på att ligga med någon, men det ligger väl också lite i det kanske att det känns "dåligt" att ha sex med någon som verkar helt ointresserad av en som person och bara vill stoppa in den liksom.

Tycker inte ens nödvändigtvis att det är fel med lite mer tillfälliga förbindelser och att det inte måste syfta till äktenskap direkt, men någon sorts grundläggande respekt och intresse för varandra som personer ska nog till för min del, annars känns hela grejen ganska skabbig.
Citera
2022-08-21, 11:41
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoak
Kan kvinnor känna av om män bara vill ligga med dem?
I regel : Nej

Tror många kvinnor (felaktigt) att de utan vidare kan läsa killens tankar ? Japp

Sanningen är mittemellan, man KAN känna av den andres tankar ifall denne ger ifrån sig kroppsignaler (fast man får inte förlita sig för mycket), men det kan man lika mycket läsa av på kvinnor såsom kille. Ifall man är berusad t.ex har man svårt dölja kroppsignaler som pratar eget språk.
Citera
2022-08-21, 12:02
Medlem
Definitivt ja.
Citera
2022-08-21, 12:15
Medlem
Ducadreams avatar
Ja. Självklart. Man kan ju känna av det intuitivt.
Citera
2022-08-21, 12:25
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoak
Jag ställer frågan eftersom en youtubare säger i en video att han inte vill prata med kvinnor, det enda han vill är att de ska sära på benen.

https://www.youtube.com/watch?v=ht0uhHoweq0&t=718s

Om jag var en kvinna hade jag nog inte velat ligga med den här mannen. Han har dålig attityd, är extremt feg och vågar inte prata med kvinnor ute på stan, dessutom ser han enbart kvinnor som sexobjekt.

Jag tänker att sådant borde märkas ganska tydligt i interaktionen.

Charmiga killar 9/10 vill bara ligga men tjejen går på charmmetoden och sedan är det kört.
Citera
2022-08-21, 12:26
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Charmiga killar 9/10 vill bara ligga men tjejen går på charmmetoden och sedan är det kört.

Så kan det vara, men då fick man ju åtminstone ligga med en charmig kille och inte med en ocharmig liksom...
Citera
2022-08-21, 12:29
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Så kan det vara, men då fick man ju åtminstone ligga med en charmig kille och inte med en ocharmig liksom...

Fast är du tjej och vill ha ett seriöst förhållande så resonerar du ju knappast så. Och sedan har vi ju den mentaliteten i Sverige att om en gör fel så är alla idioter.
Citera
2022-08-21, 12:32
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Fast är du tjej och vill ha ett seriöst förhållande så resonerar du ju knappast så. Och sedan har vi ju den mentaliteten i Sverige att om en gör fel så är alla idioter.

Det är möjligt, men man kan väl vilja ha ett seriöst förhållande och ändå också vara öppen för lite mer lättsamt kul om det känns bra? Och det känns ju bra, med någon som är charmig, nyfiken och som man känner sig respekterad av och intressant för. Medan det inte känns bra med någon som påtagligt uppenbart ser en som en kropp att stoppa in kuken i och i övrigt tycker man är helt ointressant och allmänt värdelös...
Citera
2022-08-21, 12:37
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det är möjligt, men man kan väl vilja ha ett seriöst förhållande och ändå också vara öppen för lite mer lättsamt kul om det känns bra? Och det känns ju bra, med någon som är charmig, nyfiken och som man känner sig respekterad av och intressant för. Medan det inte känns bra med någon som påtagligt uppenbart ser en som en kropp att stoppa in kuken i och i övrigt tycker man är helt ointressant och allmänt värdelös...

Fast så resonerar ju en charmig kille med, han lurar ju tjejen med just att vara charmig men i själva verket är en skitstövel som leker med tjejens kropp. Och sedan vill han inte veta av henne.
Citera
2022-08-21, 12:42
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
[/b]

Fast så resonerar ju en charmig kille med, han lurar ju tjejen med just att vara charmig men i själva verket är en skitstövel som leker med tjejens kropp. Och sedan vill han inte veta av henne.

Tja, en och annan riktig psykopat finns det väl därute som gör så.

Min egen erfarenhet från bekantskapskretsen är dock att män med mycket framgång hos tjejer som haft både många tillfälliga ligg och långvariga relationer är att det brukar vara killar som generellt faktiskt gillar tjejer/kvinnor, tycker att tjejer är intressanta att vara och prata med och inte enbart betraktar dem som ett hål, även om de gillar den biten med. Sen har de förstås en del andra gemensamma drag som att vara allmänt socialt kompetenta och bra på att ta initiativ.

Så min uppfattning är nog att de flesta killar som är charmiga och får tjejen att känna sig uppskattad och intressant för honom i stunden faktiskt på riktigt tycker att tjejen är intressant och kul att vara och prata med, samt sexig och att han vill ligga med henne såklart. Sen kanske inte intresset består för en långsiktig relation på sikt men just där och då när han sitter och snackar upp henne tror jag helt enkelt att dessa killar tycker det är kul att sitta och prata med en attraktiv tjej och inte fejkar det i särskilt stor utsträckning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in