2022-08-21, 12:45
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja, en och annan riktig psykopat finns det väl därute som gör så.

Min egen erfarenhet från bekantskapskretsen är dock att män med mycket framgång hos tjejer som haft både många tillfälliga ligg och långvariga relationer är att det brukar vara killar som generellt faktiskt gillar tjejer/kvinnor, tycker att tjejer är intressanta att vara och prata med och inte enbart betraktar dem som ett hål, även om de gillar den biten med. Sen har de förstås en del andra gemensamma drag som att vara allmänt socialt kompetenta och bra på att ta initiativ.

Så min uppfattning är nog att de flesta killar som är charmiga och får tjejen att känna sig uppskattad och intressant för honom i stunden faktiskt på riktigt tycker att tjejen är intressant och kul att vara och prata med, samt sexig och att han vill ligga med henne såklart. Sen kanske inte intresset består för en långsiktig relation på sikt men just där och då när han sitter och snackar upp henne tror jag helt enkelt att dessa killar tycker det är kul att sitta och prata med en attraktiv tjej och inte fejkar det i särskilt stor utsträckning.

Nu är jag inte tjej själv men det enda jag var ute efter var mer en varning till alla tjejer som träffar en charmig kille, att vara på sin vakt. För att slippa känna ångest samtidigt som tårkanalerna rinner ner för kinden för att blivit dumpad fast man hela tiden trodde att "Åh vilken härlig, charmig kille som vill ha mig".
Tjejer är värda mer än så.
Citera
2022-08-21, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoak
Jag ställer frågan eftersom en youtubare säger i en video att han inte vill prata med kvinnor, det enda han vill är att de ska sära på benen.

https://www.youtube.com/watch?v=ht0uhHoweq0&t=718s

Om jag var en kvinna hade jag nog inte velat ligga med den här mannen. Han har dålig attityd, är extremt feg och vågar inte prata med kvinnor ute på stan, dessutom ser han enbart kvinnor som sexobjekt.

Jag tänker att sådant borde märkas ganska tydligt i interaktionen.

Tro mig, kvinnor vet mer än ni anar.
Citera
2022-08-21, 18:32
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Nej kvinnor är helt clueless. Därför vi ser det konstanta lipandet för att man faller för player efter player på tinder precis som ALLA andra kvinnor. Det är enbart i kvinnors egna huvud dom är unika.

Det är ju dock en jävla skillnad på en aspig incel som gapar om att hon skall sära vid första kontakten och en man som är betydligt smartare än kvinnan, mer världsvan, mer manipulativ och allting annat som "spelar med" i hennes nonsens i 6 månader och pratar om sitt livs kärlek, giftermål och barn bara för att till slut ta hennes oskuld och sedan dra.

Vill en man faktiskt ha en kvinna så är hon chanslös. Det handlar ju enbart om att hitta vad hon faller för och sedan trycker man på det. Om man nu orkar med det lilla spelet.
Citera
2022-08-21, 18:49
Avslutad
Det är inte så bara. Alltså, vad mer ska man ha kvinnor till?
Ärligt.
Citera
2022-08-21, 20:24
Medlem
Enligt mig kan dom inte det. Många killar, inklusive mig själv har kört på med signaler om intresse för ett förhållande med tjejen i fråga för att få henne att sära på benen. Av de kvinnor jag har legat med så har det inte varit jättemånga som hade särat på benen om dom visste i förväg att jag skulle dra min väg efter ett par knull.
Citera
2022-08-21, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Nu är jag inte tjej själv men det enda jag var ute efter var mer en varning till alla tjejer som träffar en charmig kille, att vara på sin vakt. För att slippa känna ångest samtidigt som tårkanalerna rinner ner för kinden för att blivit dumpad fast man hela tiden trodde att "Åh vilken härlig, charmig kille som vill ha mig".
Tjejer är värda mer än så.

Fast man vill ju knulla som man även om man är singel och inte har siktet inställt på ett förhållande.
Citera
2022-08-21, 21:00
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Ja. Självklart. Man kan ju känna av det intuitivt.

Nä, du misstar dig. Det du tror är åtrå är bara rent hat. De hatar dig för din personlighet lyser igenom. Åk hem med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja, en och annan riktig psykopat finns det väl därute som gör så.

Min egen erfarenhet från bekantskapskretsen är dock att män med mycket framgång hos tjejer som haft både många tillfälliga ligg och långvariga relationer är att det brukar vara killar som generellt faktiskt gillar tjejer/kvinnor, tycker att tjejer är intressanta att vara och prata med och inte enbart betraktar dem som ett hål, även om de gillar den biten med. Sen har de förstås en del andra gemensamma drag som att vara allmänt socialt kompetenta och bra på att ta initiativ.

Så min uppfattning är nog att de flesta killar som är charmiga och får tjejen att känna sig uppskattad och intressant för honom i stunden faktiskt på riktigt tycker att tjejen är intressant och kul att vara och prata med, samt sexig och att han vill ligga med henne såklart. Sen kanske inte intresset består för en långsiktig relation på sikt men just där och då när han sitter och snackar upp henne tror jag helt enkelt att dessa killar tycker det är kul att sitta och prata med en attraktiv tjej och inte fejkar det i särskilt stor utsträckning.

Så det du säger är att om en kille är listig och låtsas charma och spela intresserad så kan kvinnlig intuition inte plocka upp det. Finns många kvinnor som dras till tvättäkta svin och stannar hos män som spöar upp dem. Buhu, jag var för svag för att lämna. Samtidigt kryllar det av ärliga schyssta humoristiska män som kvinnor inte ens bemödar möta med en blick. Det finns en hel del män som seglat snett men det finns oceaner av kvinnor som har orimliga krav/förväntningar på sin näste man.

Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Tro mig, kvinnor vet mer än ni anar.

Här är en som tror hon vet...

Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej kvinnor är helt clueless. Därför vi ser det konstanta lipandet för att man faller för player efter player på tinder precis som ALLA andra kvinnor. Det är enbart i kvinnors egna huvud dom är unika.

Det är ju dock en jävla skillnad på en aspig incel som gapar om att hon skall sära vid första kontakten och en man som är betydligt smartare än kvinnan, mer världsvan, mer manipulativ och allting annat som "spelar med" i hennes nonsens i 6 månader och pratar om sitt livs kärlek, giftermål och barn bara för att till slut ta hennes oskuld och sedan dra.

Vill en man faktiskt ha en kvinna så är hon chanslös. Det handlar ju enbart om att hitta vad hon faller för och sedan trycker man på det. Om man nu orkar med det lilla spelet.

Nästa inlägg i tråden...

Citat:
Ursprungligen postat av Triton941
Fast man vill ju knulla som man även om man är singel och inte har siktet inställt på ett förhållande.

Efter ett antal relationer så kommer man ofta till insikten att det är inte värt spelet för ligget väger inte upp gnället och gnatet. Vet många män som ratar relationer och som egentligen mår prima bortsett från avsaknaden av sexet och till viss del närheten. Svenska yngre kvinnor behöver skärpa till sig rejält. När de är 30-35 minskar deras attraktionskraft enormt för att vid 40-50 i princip vara helt borta.
Citera
2022-08-22, 00:04
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Nä, du misstar dig. Det du tror är åtrå är bara rent hat. De hatar dig för din personlighet lyser igenom. Åk hem med dig.

Ack så bitter. Försök inte förgifta mig med din bitterhet. Gå och ta det någon annanstans.
Citera
2022-08-22, 09:48
Medlem
Citat:

Så det du säger är att om en kille är listig och låtsas charma och spela intresserad så kan kvinnlig intuition inte plocka upp det. Finns många kvinnor som dras till tvättäkta svin och stannar hos män som spöar upp dem. Buhu, jag var för svag för att lämna. Samtidigt kryllar det av ärliga schyssta humoristiska män som kvinnor inte ens bemödar möta med en blick. Det finns en hel del män som seglat snett men det finns oceaner av kvinnor som har orimliga krav/förväntningar på sin näste man.

Här är en som tror hon vet...

Nästa inlägg i tråden...

Efter ett antal relationer så kommer man ofta till insikten att det är inte värt spelet för ligget väger inte upp gnället och gnatet. Vet många män som ratar relationer och som egentligen mår prima bortsett från avsaknaden av sexet och till viss del närheten. Svenska yngre kvinnor behöver skärpa till sig rejält. När de är 30-35 minskar deras attraktionskraft enormt för att vid 40-50 i princip vara helt borta.

Haha var singel då och sluta lipa. Vem bryr sig?
Du är som en öppen bok.
Citera
2022-08-22, 10:31
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Haha var singel då och sluta lipa. Vem bryr sig?
Du är som en öppen bok.

Perfekt, då blir det inga missförstånd. Kan du läsa förresten?
Jag trivs rätt bra.
Citera
2022-08-22, 13:06
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag vill nog mena att det män primärt vill med kvinnor, är att ligga med dem. Det jag vill primärt i min privata interaktion med kvinnor, är att ligga med dem. Men sedan har jag en uppsättning värderingar, som säger att jag bara ligger med kvinnor jag känner, och att jag bara ligger med en kvinna i taget. Därför försöker jag inte ligga med alla kvinnor jag träffar.

Det är män som saknar de principerna, som ligger med kvinna och drar vidare mot nästa direkt. Det har inget med vilja att göra, utan med avsaknad av karaktär och moral.

Det här är viktigt att inse, för det är inget man uttalar eller pratar högt om. Det finns inte en "bättre" sorts män, vars intresse i kvinnor främst är platoniskt, där sexuellt intresse är någon sorts plustjänst som kvinnan kan avropa om hon har lust. Är du tjej så kan du räkna med att killen vill ligga med dig. Är du kille så kan jag garantera att du vill ligga med henne, även du är för mycket nice guy för att ens erkänna det för dig själv. Det är inget att gråta över eller protestera mot, det är bara så det är. Det är därför tjejen som ser ut som Marit Paulsen inte får en massa goa killkompisar, och det är därför så många kvinnor känner sig osynliga när de börjar se ut som tanter.
Citera
2022-08-22, 13:15
Medlem
Katzyns avatar
Citat:

Nja, min huvudsakliga poäng var att man oftast märker skillnad på killar som genuint gillar kvinnor, både som sällskap och för sex, och killar som hatar kvinnor men vill knulla dem, och att det är den första gruppen som får ligga mest.¨

Nej, jag tror inte att tjejer kan känna skillnad på om killen tycker hon är spännande och kul i stunden men kommer ha glömt henne imorgon eller om han har mer långsiktiga ambitioner med kontakten, inte när det är en charmig och socialt kompetent kille och ännu mindre om alkohol är inblandat.

Men jag tror att de flesta känner vibbarna av en aspig incel likt han i klippet som går in i kontakten med kvinnor med inställningen att de är helt värdelösa och urtrista till allt annat än att stoppa in kuken i, och att det gäller att få in den där utan att behöva lyssna på dem eller visa dem något intresse i övrigt.

Kan som sagt finnas en liten andel riktiga psykopater som framgångsrikt fejkar att han tycker om kvinnor men ändå hatar dem, och får ligga. Men de allra flesta framgångsrika manliga casanovor därute tror jag faktiskt genuint tycker om kvinnor och tycker att det är roligt att både prata med, umgås med, och knulla med kvinnor. Och att kvinnorna känner av den positiva vibben och blir mer lättillgängliga. Sen kan det säkert vara en positiv spiral i att mannen tycker att det är kul och trevligt att hänga med kvinnor även för att han vet att det ofta blir sex och inte behöver hata kvinnorna eller snålt försöka kalkylera hur han ska få max fitta utan att behöva samtala etc...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in