2022-08-20, 14:45
Medlem
Jag försöker att skapa eftertexter för en video jag har gjort, fast istället för att skriva in text så vill jag lägga in bilder, hur går jag till väga? Jag har försökt med PowerPoint och använt mig av "Tack till"-animationen, men den slutar att scrolla efter den andra bilden?
Citera
2022-08-20, 15:57
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av September2k
Jag försöker att skapa eftertexter för en video jag har gjort, fast istället för att skriva in text så vill jag lägga in bilder, hur går jag till väga? Jag har försökt med PowerPoint och använt mig av "Tack till"-animationen, men den slutar att scrolla efter den andra bilden?
Du har redan gjort videon.
Du har eftertexter i powerpoint.

Får jag föreslå att du exporterar ppt till något vettigt format som ditt videoredigeringsprogram kan hantera?

Själv har jag gjort eftertexter i Indesign då det behövdes. Allt exporterades till pdf som jag därefter importerade i Premiere.
Citera
2022-08-20, 16:31
Medlem
peterZiipens avatar
Varför fortsätter du bara inte i videoredigeringsprogramet? Släng in bilderna på samma sätt som du gjorde med videofilerna.
Citera
2022-08-20, 17:11
Medlem
Vad har du för videoredigeringsprogram?
Citera
2022-08-21, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Varför fortsätter du bara inte i videoredigeringsprogramet? Släng in bilderna på samma sätt som du gjorde med videofilerna.
Programmet kan ej ta emot bilder utan bara text när det kommer till "credit scroll"

Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Vad har du för videoredigeringsprogram?
Jag använder Clipchamp
Citera
2022-08-21, 08:13
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Programmet kan ej ta emot bilder utan bara text när det kommer till "credit scroll"

Jag använder Clipchamp

Förstår inte riktigt vad det är du försöker få till. Du vill att bilden ska röra sig likt en credit scoll? Jag testade iaf att lägga till bilder i slutet mha Clipchamp, och det funkade.
Citera
2022-08-21, 08:49
Medlem
Citat:
Jag använder Clipchamp
Har jag aldrig hört talas om men hittade följande guide på deras webbsida kanske den kan hjälpa dig.

https://help.clipchamp.com/en/articl...its-to-a-video
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in