Dom måste nämna 11 september fast det är den 12 september höjningen sker? Att dom valde att ha riksdagsvalet den 11 september. Fattar ni? 11 september... 9/11 (nine-eleven). Hur jävla smart är det? Folk förstår ju vilka det är som gör det här. Varför inte starta upp Covid-19 och stänga av elen samtidigt?
Sossarna är förrädare.
11 September firar vi Kebabens dag i Sverige.
(Slå upp det om ni inte tror mig.)
Vi skall ju inte komma ihåg det där tråkiga...
Nu vaknade partiledaren till och kommer med ännu ett patetiskt uttalande:
– Vi följer utvecklingen väldigt noggrant och vidtar åtgärder för att stötta de som drabbas allra hårdast av Putinpriserna.
Hur orkar hon ens ta det ordet i sin mun. Bränslepriset är sossepriser (framtvingat från MP) med skatt och reduktionsplikt samt moms därpå.
Reduktionsplikten = skatt som bensinmackarna får betala för att sänka utsläppen i klimatet dvs 30,5% för dieseln och 7,8% för bensin.
Källa: ekonomifakta
Bensinpris och skatt
Produktkostnad och bruttomarginal: 10,53 kronor/liter
Moms på bensinen*: 2,63 kronor
Energiskatt: 2,73 kronor/liter
Koldioxidskatt: 2,64 kronor/liter
Moms på skatten*: 1,34 kronor
Allt detta sammanräknat blir:
Pris vid pump: 19,88 kronor/liter
Varav skatt: 9,35 kronor/liter
Skattens andel av priset: 47 procent
Än så länge anser jag detta vara ganska rimligt men går priset upp mot 40kr litern har nog många svårt att kunna fortsätta jobba och då går även livsmedelspriserna upp till följd. Jag har tro och tillit till Sveriges regeringar dvs alla partier för de bör och kommer försöka underlätta för befolkningen för annars kommer detta påverka alla marknader.
(Hur skall tex en sjuksyster med 18.000 efter skatt ha råd med drivmedelspriser på 4500:- i månaden och parkering på 500:- och sedan elpris på 5000-7500:- i vinter? Sen troligtvis huslån med tillhörande amortering och ränta på tex 5000:- bara dessa utgiftsposter tar hela lönen i detta scenario)
Det är inte dom (sossarna) som bestämmer priset. Det är marknaden.
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Skatten höjs då Riksdagen tog beslut om att införa en tillfällig sänkning som upphör i höst. Det är Riksdagen som har makten över lagstiftningen, inte sossarna. Ibland börjar jag fundera på om det inte skulle krävas att man klarar ett grundläggande prov gällande hur saker och ting fungerar för att få rösta.
Du är så jävla dum så att klockorna stannar. Det är sossarna som infört den absurda skatten med hjälp av MP, C och V. Hade sossarna sagt nej till alla dessa skattehöjningar, hade vi inte behövt ”rabatt” på priset.
Bränsleskatterna är den främsta anledningen till vår inflation. Sossarna har varit med och kört svensk ekonomi i botten.
Det blir ett jätteproblem för tex barnfamiljer och pensionärer som måste använda bilen för handling,läkarbesök ,skjutsa ungarna, mm för det kan dessa grupper inte göra något reseavdrag.
Det är inte dom (sossarna) som bestämmer priset. Det är marknaden.
En typiskt svensk sosse och mediaindoktrinerad kommentar. 47% av det svenska bensinpriset är skatt. Alltså bestäms det svenska bensinpriset bara till häften av marknaden.